پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
دسته بندی ها:
۶ فروردین ۱۴۰۲

گرانول هایمپک چیست؟

گرانول هایمپک چیست؟ گرانول هایمپک یا پلی استایرن مقاوم به ضربه (HIPS) یکی از موادی است که می‌توانیم در فرآیند اکستروژن پلاستیک استفاده کنیم، اما در واقع این ماده چیست و چرا مفید است؟ در این مقاله به بررسی این گرانول، کاربردها و خواص آن پرداخته ایم. با ما همراه باشید.

ادامه مطلب
۵ فروردین ۱۴۰۲

گرانول بازیافتی چیست؟

گرانول‌ها که همان حالت دانه‌دانه پلیمر هستند، امروزه در صنایع بسیاری برای تولید محصولات پلاستیکی کاربرد دارند و به دلیل سرعت بخشیدن به فرآیند تولیدات، مورد توجه تولید کنندگان زیادی قرار گرفته‌ اند. بسیاری از محصولات پلاستیکی تولید شده در بازار، قابلیت بازیافت دارند و می‌توان با ذوب آن‌ها گرانول‌های بازیافتی تهیه کرد.

ادامه مطلب
۱۴ اسفند ۱۴۰۱

گرانول پلی اتیلن سبک خطی چیست؟

گرانول‌ها، دانه‌های ریز و بلوری شکلی هستند که از مواد شیمیایی پلیمری ساخته می‌شوند. گرانول بر اساس مواد اولیه‌ای که در ساختار آن به کار می‌رود دارای انواع مختلف و گریدهای سبک یا سنگین است. یکی از مهم‌ترین و پرکاربردترین آن‌ها، گرانول پلی اتیلن سبک خطی یا همان lldpe است که در صنایع مختلف ترموپلاست مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ادامه مطلب
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱

گرانول پلی‌اتیلن ترفتالات یا پت (PET) چیست؟

گرانول پت یکی از انواع فرآورده‌های حاصل از پلیمرهای شیمیایی است که به صورت دانه‌های ریز و کریستالی ساخته می‌شود. گرانول پلی‌اتیلن ترفتالات جزء گرانول‌های پرکاربرد و رایج در تولید محصولات ترموپلاست است. گرانول ترفتالات برگرفته از نام اختصاری لاتینی که دارد؛ گرانول پت نیز نامیده می‌شود. گرانول pet در تولید انواع ترموپلاست‌های شکل‌دار و همچنین رزین‌های مهندسی کاربرد دارد. در این مقاله به بررسی گرانول پلی‌اتیلن ترفتالات پرداخته شده است.

ادامه مطلب
۴ اردیبهشت ۱۴۰۱

گرانول پلی کربنات: بررسی ویژگی ها و کاربردها

یکی از پلیمرهای با اهمیت در صنعت پلاستیک که می‌تواند جایگزین شیشه شود، گرانول پلی کربنات است. این پلیمر یک ترموپلاستیک شفاف است که همانند شیشه، توانایی انتقال نور را دارد. معمولا از گرانول پلی کربنات برای ساخت لوازم شفاف و  مقاوم در برابر ضربه استفاده می‌شود. کاربردهای پلی کربنات به واسطه ویژگی‌های مختلف آن، متنوع است. ما در ادامه این مقاله به شناخت بیشتر این پلیمر می‌پردازیم.

ادامه مطلب
۲۲ اسفند ۱۴۰۰

گرانول تزریقی: معرفی گریدها، ویژگی‌ها و کاربردها

با پیشرفت تکنولوژی، روش‌ها و دستگاه‌های مختلفی برای تولید محصولات پلاستیکی بوجود آمده است. در بیشتر این روش‌ها، از گرانول به عنوان ماده اولیه برای تولید محصول نهایی استفاده می‌شود. دلیل این انتخاب، سهولت استفاده از گرانول در تولید است؛ بنابراین تولیدکننده‌ها ترجیح می‌دهند به جای استفاده از پودرهای پلیمری، از شکل گرانولی آن استفاده کنند. یکی از ملاک‌ها برای نام‌گذاری گرانول‌ها، روش تولید است.

ادامه مطلب
۲۱ اسفند ۱۴۰۰

گرانول پلی اتیلن: آشنایی با گرانول PE و کاربردهای آن

یکی از مواد اولیه پلیمری پرمصرف در صنعت پلاستیک سازی، پلی اتیلن است. شکل گرانولی پلی اتیلن نیز دارای کاربردهای بسیاری است. گرانول، ترکیب یا گرید خاصی از پلی اتیلن نیست، بلکه حالت گلوله‌ای شکل آن‌ است که جنس مولکولی آن با پلی اتیلن متفاوت است.

ادامه مطلب
۱۵ اسفند ۱۴۰۰

گرانول پلی اتیلن سنگین (HDPE)؛ معرفی گریدها+کاربردها

پلیمر پلی اتیلن یکی از ترموپلاست‌های پرمصرف در صنایع پتروشیمی است. حالت خاصی از این محصول به صورت دانه‌های بلوری شکل است که به‌ عنوان‌ گرانول شناخته می‌شود. در واقع می‌توان گفت گرانول پلی اتیلن، یک محصول فرآوری شده از پلیمر پلی اتیلن است.

ادامه مطلب
۱۱ اسفند ۱۴۰۰

گرانول 440L: مشخصات گرانول پلی پروپیلن شیمیایی 440L

گرانول 440L یکی از گریدهای معروف پلی پروپیلن شیمیایی است که در تولید انواع ظروف بسته بندی، صنایع خودرو، چمدان‌ها، سطل رنگ و... مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ادامه مطلب
۹ اسفند ۱۴۰۰

مشخصات گرانول پلی اتیلن سنگین اکستروژن گرید CRP100

گرانول CRP100 یکی از گریدهای پلی اتیلن سنگین اکستروژن است که در تولید لوله‌های فشار بالا جهت مصارف گاز، کشاورزی و آب آشامیدنی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ادامه مطلب
۸ اسفند ۱۴۰۰

گرانول پلی پروپیلن (پ.پ) شیمیایی MR230؛ مشخصات و کاربردها

گرانول MR230 یکی از گریدهای معروف پلی پروپیلن شیمیایی است که در تولید انواع قطعات پلاستیکی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ادامه مطلب
۴ اسفند ۱۴۰۰

آشنایی با انواع گریدهای گرانول پی وی سی (PVC) و کاربردهای آن

برای خرید گرانول پی وی سی می توانید با شرکت سپند پلیمر، تولیدکننده گرانول های PVC و شماره 09122030542 تماس حاصل فرمایید.

ادامه مطلب
مقالات پربازدید
جدیدترین مقالات
مقالات برگزیده
همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟