سه شنبه ۱ آبان ۱۴۰۳

مدیران

۳۰ مهر ۱۴۰۳

با رئیسی که نظرش دائم تغییر می‌کند، چه کنیم؟

کار کردن برای مدیری که دائم نظرش را عوض می‌کند یک تجربه دیوانه‌‌‌کننده اما رایج است. وقتی استراتژی دائما تغییر می‌کند، اشتیاق داشتن نسبت به آن، سخت می‌شود چون هر روز، استراتژی خاص خودش را دارد.

ادامه مطلب
۲۹ مهر ۱۴۰۳

چگونه مهارت تصمیم‌گیری خود را تقویت کنید

به‌‌‌عنوان یک مدیر سازمانی یا رهبر یک تیم کاری، شما باید به طور مداوم اقدام به تصمیم‌گیری کنید. همیشه از شما انتظار می‌رود بهترین و مناسب‌‌‌ترین تصمیم‌‌‌ها را در سخت‌‌‌ترین شرایط اتخاذ کنید و کمترین اشتباه و تعلل را در این میان داشته باشید.

ادامه مطلب
۲۸ مهر ۱۴۰۳

افسانه «ژن فروشندگی» واقعی است

هوانهوان ژنگ، از مدرسه مدیریت MIT Sloan و سه پژوهشگر دیگر، رابطه بین ژنتیک و عملکرد فروش را مورد بررسی قرار دادند. آنها طی ۱۳ماه روی ۱۱۷ فروشنده در یک شرکت بازاریابی تلفنی آسیایی مطالعه کردند. در این پژوهش دی‏‏‌ان‏‏‌ای کارکنان با معیارهای عملکردی از جمله درآمد تولیدی، قابلیت شناسایی فرصت‏‏‌های فروش و سطح تلاش مقایسه شد.

ادامه مطلب
۲۶ مهر ۱۴۰۳

چطور بدون حالت تدافعی، انتقادها را بشنویم؟

وقتی مدیرانم عملکردم را به طور غیرمنتظره زیر سوال می‌‌‌برند، چه کنم تا حالت تدافعی به خودم نگیرم یا از بیرون، این‌طور به نظر نرسم؟ قبلا به من گفته شده بود که کارم خوب است و فقط در زمینه ارتباطات مشکل دارم. اما ظاهرا قضیه فراتر از اینها بوده و آنها مشکل را درست به من انتقال نداده‌‌‌اند. من هم تا مدت‌‌‌ها نمی‌‌‌دانستم از من ناراضی هستند تا اینکه یک روز، مدیرانم گفتند «صبرمان تمام شده چون تو برای تمام نکردن پروژه‌‌‌ها بهانه‌‌‌تراشی می‌‌‌کنی».

ادامه مطلب
۲۵ مهر ۱۴۰۳

شایستگی‏‏‌های رفتاری چیست و چطور شناسایی می‌شوند؟

شایستگی‌‌‌های رفتاری عبارتند از: مهارت‌‌‌ها، رفتارها و نگرش‌‌‌های قابل مشاهده و قابل اندازه‌‌‌گیری مورد نیاز برای موفقیت در یک پست مشخص. برخلاف مهارت‌‌‌های فنی که نیاز به دانش تخصصی دارند، این شایستگی‌‌‌ها بیشتر روی مهارت‌‌‌های نرم مانند برقراری ارتباط، حل مساله، کار تیمی و هوش هیجانی متمرکز هستند که می‌تواند بین نقش‌‌‌ها و صنایع مختلف قابل انتقال باشد.

ادامه مطلب
۲۴ مهر ۱۴۰۳

مدیران بد چه کارهایی می‌کنند/نمی‏‏‌کنند؟

اگر به دنبال داشتن سازمانی با عملکرد بالا هستید، لازم است علائم مدیریت بد را بشناسید و در رابطه با این پدیده کاری انجام دهید. در اینجا به ۱۰ عادت بد مدیریتی که سازمان نباید آنها را تحمل کند می‌‌‌پردازیم.

ادامه مطلب
۲۲ مهر ۱۴۰۳

مقاومت در برابر الگوی مطلوب کاری

در جدال بین طرفداران و مخالفان دورکاری و محیط‌‌های کاری ترکیبی (حضوری/دورکاری) مباحث و استدلال‌‌های مختلفی مطرح می‌شود که اغلب آنها حول محور بهره‌‌وری فردی و سازمانی متمرکز هستند. حامیان دورکاری به آماری اشاره می‌کنند که نشان می‌دهد در فاصله زمانی ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۲ به میزان ۲۰درصد بر درآمد شرکت‌هایی که دست از الزام کارکنانشان به حضور فیزیکی در محل کار برداشتند افزوده شده است.

ادامه مطلب
۲۳ مهر ۱۴۰۳

آیا مدیریت سلطه‌‌جویانه عامل رفتارهای غیراخلاقی کارکنان است؟

وقتی مدیران به اندازه مارتین وینترکورن سلطه‌‌جو و تحکم‌‌کننده هستند، آیا افراد زیردست آنها بیشتر درگیر کارهایی مانند دروغ گفتن، تقلب یا فساد می‌‌شوند؟ گرت و نرو شواهدی پیدا کرده‌‌اند که نشان می‌دهد بله، این کار را می‌کنند.

ادامه مطلب
۲۱ مهر ۱۴۰۳

کارشناسان منابع انسانی می‏‌گویند وفاداری دیگر معنا ندارد

ورا لاو ۲۷ ساله که ظرف چند سال در سه شرکت مختلف کار کرده است در گفت‌‌وگو با CNBC گفته: «فکر نمی‌‌کنم وفاداری نتیجه بدهد. همه چیز معامله‌‌ای است. شما فقط تا زمانی ارزشمند هستید که آنها شما را ارزشمند ببینند.

ادامه مطلب
۱۹ مهر ۱۴۰۳

چگونه اثربخشی آموزش کارکنان را بسنجیم؟

یکی از معروف‏‏‌ترین نقل‌قول‏‏‌ها در خصوص کسب و کار که از پیتر دراکر، بنیان‌گذار مدیریت مدرن، نقل می‌شود این است که: «هر چه اندازه‏‏‌گیری شود، قابل مدیریت خواهد بود.» وقتی صحبت از درک شاخص‏‏‌های آموزش کارکنان می‌شود، این نقل‌قول به کار می‏‏‌آید، وگرنه چگونه می‌توانید نتایج را اندازه‏‏‌گیری و آن را مدیریت کنید؟

ادامه مطلب
۱۸ مهر ۱۴۰۳

اهمیت راهکارهای غیرمالی برای حفظ کارکنان

یکی از ساده‌‌‌ترین مسائل این است که بیشتر شرکت‌ها و سازمان‌ها نیز امروزه حاضر نیستند قراردادهای بلند مدت حتی ۵ ساله با کارکنان خود ببندند و امنیت شغلی به آنها بدهند. به هر حال، با گذشت ۸ سال و ورود پررنگ‌‌‌تر نسل‌‌‌های جوان‌‌‌تر به بازار کار که همزمان با رقابتی‌‌‌تر شدن این بازار بوده، نگه‌داشت کارکنان جوان بسیار دشوارتر و چالشی‌‌‌تر هم شده است.

ادامه مطلب
۱۷ مهر ۱۴۰۳

وقتی رئیس جدید عجولانه تصمیم می‏‏‌گیرد

وقتی رئیس جدیدتان مرتب و بدون هیچ توجیه شفافی، تصمیمات عجولانه می‏‏‌گیرد، ممکن است حس کنید زندگی کاریتان از حالت طبیعی خارج شده: لغو ناگهانی جلسه‏‏‌ها بدون هیچ توضیحی، موجی از جلساتی که در تقویمتان علامت زده‏‏‌اید یا ورود غیرمنتظره یک کارمند جدید.

ادامه مطلب
مقالات پربازدید
جدیدترین مقالات
مقالات برگزیده
همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟