جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
۱۹ مرداد ۱۴۰۰

معایب لوله پلی اتیلن غیر استاندارد، مشکلات و خسارت جبران ناپذیری که در روند انتفال آب کشاورزی بوجود می آورد

لوله پلی اتیلن غیر استاندارد، لوله پلی اتیلن درجه 2 یا لوله پلی اتیلن کابلی عبارتهایی که ذکر شد، نام‌هایی است که برخی دلالان برروی لوله پلی اتیلن ضایعاتی و غیر استاندارد خود نهادند و به هیچ وجه ارزش خرید ندارد و فروشنده و تولید کننده آن با این کار و نهادن اسامی این چنینی قصد فریب شما را دارد.

ادامه مطلب
۱۲ شهریور ۱۳۹۹

نصب لوله PVC در ساختمان های بلند (بخش دوم و پایانی)

در بخش اول این مقاله عناوین؛ لوله کشی افقی فاضلاب ساختمان، لوله کشی قائم فاضلاب ساختمان، دو خم، فواصل تکیه گاه و حدفاصل بست ها مورد بررسی قرار گرفت. اکنون بخش دوم و پایانی این مقاله را پیش روی دارید.

ادامه مطلب
۲۳ دى ۱۳۹۸

هندبوک لوله دوجداره کاروگیت

هند بوک لوله کاروگیت، راهنما و دستورالعملهای افراد و مهندسانی است که به دنبال استفاده از لوله‌های کاروگیت در پروژه‌های خود هستند.

ادامه مطلب
۱۷ دى ۱۳۹۸

لوله پلیمری چیست؟/ کاربرد لوله پلیمری/ انواع لوله پلیمری

با توجه به رشد روزافزون توليد لوله های پليمری در كشور و عدم توانايي مصرف كنندگان در تمييز سره از ناسره، آناليز مواد اوليه بكار رفته، بررسي نوع رفتار لوله در شرايط مختلف دمايي و فشاري در مقاطع زماني متفاوت، امري بسيار ضروري است.

ادامه مطلب
۳ دى ۱۳۹۸

پلیمر (polymer) یا بسپار چیست؟ ساختار پلیمرها، چیدمان مولکولی و ویژگی ها

بشر با تلاش براي دستيابی به مواد جديد، با استفاده از مواد آلی (عمدتا هيدروكربن‌ها) موجود در طبيعت به توليد مواد مصنوعی نايل شد. اين مواد عمدتا شامل عنصر كربن، هيدروژن، اكسيژن، نيتروژن و گوگرد بوده و به نام مواد پليمری معروف هستند.

ادامه مطلب
۲ دى ۱۳۹۸

پلاستیک‌ها و لاستیک‌ها/ کاربرد پلاستیک‌ها و لاستیک‌ها و انواع آن‌ها

از ويژگی برجسته لاستيك‌ها مدل آلاستيسيته پايين آن‌ها است همچنين مقاومت شيميايی و سايشی و خاصيت عايق بودن آن‌ها باعث كاربردهای بسيار در زمينه خوردگی مي‌گردد. مثلا لاستيك‌ها با اسيد كلريدريك سازگارند و به همين دليل لوله‌ها و تانكهای فولادی با روكش لاستيكی سال‌هاست مورد استفاده قرار می‌گيرند.

ادامه مطلب
۲۶ آذر ۱۳۹۸

بررسی رفتار لرزه ای لوله ها پلی اتیلن

لوله پلی اتیلن یک راه حل ثابت شده با مشخصه چقرمگی بالایش (مزایای لوله پلی اتیلن) و توانایی آن در مقاومت در برابر خمش و لرزش ناشی از حرکت و جابجایی زمین است.

ادامه مطلب
۲۵ آذر ۱۳۹۸

نگهداری و انبارش لوله‌های پلی اتیلن

جابه جایی لوله‌های پلی اتیلن باید کاملا" کنترل شده باشد و از کشیدن لوله‌ها، اتصالات و منهول‌ها اکیدا" خودداری گردد. لوله‌های پلی اتیلن در هوای سرد و مرطوب لغزنده می‌شوند.

ادامه مطلب
۲۴ آذر ۱۳۹۸

تولید لوله های پلی اتیلن آبرسانی

کاربرد لوله پلی اتیلن در شبکه های توزیع آب و گاز در سراسر جهان از دهه های گذشته رایج شده است. عواملی نظیر کویری بودن مساحت زیادی از ایران و اینکه ایران دومین تولید کننده گاز در دنیاست سبب شدند تا در کشورمان از حدود دو دهه قبل، اقدامات عملی و اجرایی استفاده از لوله های پلی اتیلن در شبکه های توزیع آب و گاز آغاز گردد، درحالیکه مطالعات علمی اولیه مربوط به این موضوع به سال های قبل از آن برمی گردد.

ادامه مطلب
۱۸ آذر ۱۳۹۸

لوله های پلی اتیلن دریچه دار آبیاری سطحی

استفاده از لوله های دریچه دار جهت بهبود روشهای آبیاری سطحی به ویژه آبیاری ردیفی ازدهه 1960میلادی دردنیا رواج یافت. لوله های اولیه ازجنس آلومینیوم ساخته می شدند، اما با پیشرفت صنایع پتروشیمی و تولید مواد پلیمری و پی وی سی، به تدریج این مواد جایگزین آلومینیوم شده وسیستمی بسیار مقرون به صرفه، سبک وکارآمد را پدیدآوردند که قادر بود جایگزین جوی ها وکانال های سنتی درسیستم رایج آبیاری سطحی گردد.

ادامه مطلب
۱۱ آذر ۱۳۹۸

بوش های پلی اتيلنی HDPE

استفاده از بوش (HDPE) در لوله هاي پلي اتيلني با چگالي بالا بیش از 25 سال است كه به عنوان فرايندي كاملا موفق از لوله هاي پلي اتيلني در مقابل خوردگي هاي داخلي حفاظت مي‌كند

ادامه مطلب
۶ آذر ۱۳۹۸

لوله پلی اتیلن در شبکه گازرسانی

در حدود سالهاي 1950 به دليل كمبود منابع فلز و نيز مشكلات لوله گاز استفاده از مصنوعات‌ فلزي‌ نظير حمل و نقل ،‌خوردگی ‌و جوشكاري و سبب مطالعه جهت جايگزيني‌ محصولات به جاي فولاد شد اولين جايگزين‌ها پلی اتیلن ها بودند از اين پس بحثي به نام پليمر‌ها آغاز شد.

ادامه مطلب
مقالات پربازدید
جدیدترین مقالات
مقالات برگزیده
همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟