جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

بررسی رفتار لرزه ای لوله ها پلی اتیلن
لوله پلی اتیلن یک راه حل ثابت شده با مشخصه چقرمگی بالایش (مزایای لوله پلی اتیلن) و توانایی آن در مقاومت در برابر خمش و لرزش ناشی از حرکت و جابجایی زمین است.

خطوط لوله پلی اتیلن می‌تواند خرابی‌ها را کاهش دهد یا حذف کند، از خطوط لوله قدیمی آبرسانی محافظت کند و ارتباطات را پا بر جا نگه دارد زمانی که خطوط لوله پلی اتیلن زیرزمینی محافظت شده باشد شبکه آب رسانی و سیستم انتقال فاضلاب سالم باقی می ماند.

که سالم ماندن تاسیسات زیر ساخت شهری در هنگام وقوع زلزله از اهمیت بالایی برخوردار است و این امر باعث جان بازماندگان و تسریع در عملیات بازسازی است.

فوائد سیستم های لوله پلی اتیلن (در زلزله) در کوبه ژاپن در طی زلزله 1995 مشخص شد وقتی که 6000 نفر از مردم جان باختند و نزدیک به نیم میلیون خانه ویران شد.

شرکت گاز اوزاکا نقص هایی را در شبکه لوله‌های فلزی آنجا پیدا کرد اما در جایی که لوله پلی اتیلن نصب شده بودند هیچ نقصی وجود نداشت.

به این دلایل ژاپن بطور نظم یافته در حال تعویض خطوط لوله اش با انواع لوله‌های پلی اتیلن در سراسر کشور و هر جا که ممکن باشد است.

خواص فوق العاده لوله پلی اتیلن، شامل مقاومت در برابر خوردگی (زنگ زدن) و فرسایش، بازده و هزینه اقتصادی، قابلیت نشتی صفر و سهولت نصب و اجرا بالاترین جایگاه را به آن به عنوان ماده مورد انتخاب برای شرکت های گاز در سراسر دنیا می دهد.

امروزه 95 درصد از تمام خطوط سرویس گاز در آمریکای شمالی بر روی سیستم های قابل اتکا لوله‌های پلی اتیلن حساب باز کرده اند و نیروگاه های اتمی نیرو شروع به جایگزینی و استفاده از لوله‌های پلی اتیلن برای کاربردهای ایمنی و غیرایمنی بعنوان گزینه ترجیحی برای تاسیسات و تجهیزات جدید کرده اند.

شبکه‌های لوله پلی اتیلن می تواند شهرها را از زیر و رو شدن غیر قابل تصور در طی زلزله ها حفظ کند و راهی حیاتی را در نتیجه آن فراهم کند. سیستم های لوله پلی اتیلن راه حلهای بقای زیر ساختها را برای شهر ها و جوامع فراهم می کند.

شبکه لوله پلی اتیلن فاقد نشتی است که از دست رفتن آب سالم و آب شرب جلوگیری کرده، منابع طبیعی را حفظ میکند ، نفوذ و رسوخ آلودگی‌ها را حذف کرده.

در این بخش به بررسی رفتار لرزه ای لوله های چدن نشکن، لوله های آزبست سیمان، لوله بتنی، فولادی و لوله های پلی اتیلن می پردازیم:

لوله های چدن نشکن

لوله های چدن نشکن برخلاف لوله های چدن معمولی، که در برابر زلزله آسیب پذیرند و برای مناطق زلزله خیز توصیه نمی شوند، در برابر زلزله مقاوم اند.

لوله های بتنی

این لوله ها نسبت به لوله های آزبست سیمان انعطاف پذیرترند، اما در حالت کلی برای مناطق زلزله خیز توصیه نمی شوند.

این لوله ها در قطرهای بالا، به علت رفتار خمشی، کمتر دچار آسیب می شوند. لوله های بتنی هسته فولادی نسبت به سایر لوله های بتنی رفتار مناسب تری در برابر زلزله داشته اند.

لوله های فولادی

لوله‌های فولادی، به ویژه اگر در مسیرهای انحنادار یا دارای شکستگی استفاده شوند، در برابر زلزله مقاومند و آسیب پذیری آنها بیشتر در حالت برخورد عمود بر گسل اتفاق می افتد.

این لوله ها در مقایسه با لوله های چدنی، بتنی و آزبست کمتر آسیب می بینند. اگر از خوردگی این لوله ها ممانعت شود، کاربرد آنها در مناطق زلزله خیز با خطر کم و متوسط و حتی بدون اتصال انعطاف پذیر قابل قبول است.

لازم به ذکر است که در صورت اتصال جوشی و به صورت یکپارچه در آوردن خطوط لوله می توان انتظار عملکرد لرزه ای بهتر و مناسب تری از این لوله ها داشت.

لوله پلی اتیلن سنگین

لوله‌های پلی اتیلن سنگین با جوش های فیوژن رفتار لرزه ای خوبی دارند و برای مناطق زلزله خیز توصیه می شوند. دارای انعطاف پذیری مناسبی هستند و در زلزله های گذشته کمتر دچار آسیب شده اند.

مقایسه میزان ترمیم ناشی از زلزله در لوله ها

میزان حرکت در گسل و جنس لوله دو پارامتر اساسی در برآورد میزان خرابی لوله هاست؛ اگرچه خصوصیات مقاومتی خاک، زاویه استقرار خط لوله نسبت به جهت گسل و عمق کارگذاری لوله نیز جزء پارامترهای مؤثر می باشند.


منبع: پارس اتیلن کیش

 


ویکی پلاست | توسعه ارتباطات، افزایش اطلاعات

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

درج کارت ویزیت شرکت من

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟