پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
قیمت لوله پلی اتیلن فشار قوی

wikiplast.ir

قیمت لوله پلی اتیلن فشار قوی

لوله‌های پلی اتیلن تک جداره تماما لوله‌های فشار قوی هستند که البته واژه فشار قوی واژه‌ای نامفهوم در لوله‌های پلی اتیلن می‌باشد. لوله‌های پلی اتیلن فشار قوی در نظر عام به لوله‌هایی با ضخامت بالا گفته می‌شود که این نظر با پیشرفت علم و نوآوری در زمینه مواد اولیه پلی اتیلن منسوخ گردیده است. این نوع لوله‌ها برای استفاده در فشارهای 2 تا 30 بار، مناسب میباشند.

لوله پلی اتیلن فشار قوی چیست؟

لوله پلی اتیلن فشار قوی را میتوان از نظر افراد غیر حرفه‌ای و نا‌‌ آشنا با لوله‌های پلی اتیلن و دیگر لوله‌های پلیمری تعریف کرد: لوله‌هایی که به منظور انتقال آب و فاضلاب به کار می روند، تحت فشار کاری بالا کار می کنند و با نام “لوله های پلی اتیلن تحت فشار” شناخته می شوند.

سیستم های آبرسانی شامل انتقال آب شرب شهری و روستایی، آبرسانی کشاورزی و انتقال فاضلاب شهری و صنعتی می شود.

لوله پلی اتیلن فشار قوی، از مواد پلیمری پلی اتیلن با گرید تجاری PE63، PE80 و PE100 تولید می‌گردد. که به غیر از مواد پلی اتیلن گرید PE100، دیگر گریدهای پائین‌تر از رده خارج می‌باشند و تولید و استفاده از آنها صرفه اقتصادی ندارد و از کیفیت مناسب و بالایی برخوردار نیستند و جهت کاربری‌های حساس مناسب نیستند.

خرید لوله پلی اتیلن فشار قوی از حساسیت بالایی برخوردار است و هنگام خرید این نوع لوله باید جوانب احتیاط را رعایت نموده و از تولید کننده استانداردهای لازم را بگیرید.

قیمت لوله های پلی اتیلن فشار قوی

قیمت لوله پلی اتیلن فشار قوی، به نوع ماده اولیه، کیفیت تولید، اندازه لوله، قطر و ضخامت آن بستگی دارد. لوله‌های پلی اتیلن انواع و اقسام متفاوتی دارند که جهت پروژه‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند.

لوله‌های پلی اتیلن را می‌توان در فشارهای کاری ۶ الی ۳۲ اتمسفر یه عنوان لوله پلی اتیلن فشار قوی در نظر گرفت.

قیمت لوله پلی اتیلن و لیست قیمت لوله پلی اتیلن بر اساس متر طول محاسبه می‌شود، برای کارخانه فرق نمی‌کند که شما چه لوله‌ای و در چه قطری خرید کرده‌اید بلکه مقدار مواد اولیه مصرف شده برای ساخت هر متر طول لوله پلی اتیلن مهم است.

قیمت لوله پلی اتیلن و وزن آن رابطه مستقیم با فشار کاری آن لوله دارد, هرچه این فشار بالاتر باشد وزن و قیمت لوله بالاتر می‌رود.

در خرید لوله پلی اتیلن و اتصالات پلی اتیلن، نوع و برند مواد اولیه مصرفی، تجهیزات کارخانه تولید کننده، اعتبار و شهرت کارخانه و استانداردها باید مورد توجه قرار گیرد.

لوله های پلی اتیلن از مواد پلی اتیلن تولید میشوند که قیمت این مواد در بورس و توسط پتروشیمی‌ها همواره دارای تغییر می‌باشد و ثبات نسبی در قیمت لوله‌های پلی اتیلن وجود ندارد.

فرمول محاسبه قیمت لوله پلی اتیلن

قیمت لوله پلی اتیلن حاصل ضرب وزن یک متر از آن سایز در قیمت هر کیلو مواد اولیه می‌باشد.
البته قیمت بدست آمده قیمت خام می‌باشد و ضرایب تولید و هزینه‌های دیگر را نیز باید به آن اضافه نمود.

- جدول جدید ضخامت لوله پلی اتیلن 10 الی 500

- جدول جدید ضخامت‌ لوله پلی اتیلن 630 الی 2500

- جدول اطلاعات طول عمر لوله پلی اتیلن در دما و فشارهای مختلف


منبع: پارس اتیلن کیش

 


ویکی پلاست | توسعه ارتباطات، افزایش اطلاعات

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 100%

نظرات کاربران

ارسال دیدگاه
همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟