پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
نایلون صنعتی چیست؟

wikiplast.ir

نایلون صنعتی چیست؟

نایلون‌ها یکی از پرکاربردترین محصولات مورد استفاده در صنعت بسته‌بندی به شمار می‌روند. بسته به نوع محصولی که قرار است بسته‌بندی شود و ابعاد و اندازه آن، باید از نوع خاصی نایلون استفاده شود. برخی نایلون‌ها نقش محافظتی بیشتری برای محصولات ایفا می‌کنند و بیشتر برای بسته‌بندی محصولات حساس نظیر لوازم الکترونیکی و شکستنی استفاده می‌شوند.

اگر می‌خواهید بدانید نایلون صنعتی چیست و انواع نایلون صنعتی در چند دسته طبقه‌بندی می‌شود، در ادامه با ما همراه باشید.

استفاده نایلون در صنایع مختلف

یکی از انواع نایلون‌های صنعتی، نایلون‌های حبابدار است که برای بسته‌بندی کالاهایی که حفاظت از آن‌ها حساسیت زیادی دارند، استفاده می‌شوند. بسیاری از لوازم خانگی، تجهیزات الکترونیکی و ظروف شکستنی را به کمک انواع نایلون حبابدار بسته‌بندی می‌کنند. این نایلون‌ها در دو نوع کیسه‌ای و ورقه‌ای در بازار وجود دارند. اگر تمایل دارید بسته‌بندی در زمان کوتاهی به اتمام برسد، باید از نوع کیسه‌ای آن استفاده کنید.

بسته به نوع متریال پلاستیکی که در تولید نایلون مورد استفاده قرار می‌گیرد،‌ میزان شفافیت نایلون‌ها متفاوت خواهد بود. اگر تمایل دارید که نایلونی تولید شود که محتویات داخل آن مشخص باشد، می‌توانید از انواع شفاف نایلون‌ها استفاده کنید. همچنین اگر مایل‌ هستید که محتویات داخل نایلون قابل رویت نباشد، گزینه مناسب پیش روی شما استفاده از نایلون‌های غیرشفاف است. نایلون‌های غیرشفاف یک مزیت دیگر نیز دارند. اگر قصد چاپ نشان تجاری یا نوشته خاصی روی نایلون کیسه‌ای دارید، استفاده از نایلون‌های غیرشفاف گزینه مناسب‌تری است چون باعث می‌شود نوشته‌های روی نایلون بیشتر دیده شود.

نایلون‌ها برای مصارف کشاورزی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند. خود نایلون کشاورزی انواع مختفی را دارد وشیوه های ساخت و تولید آن هم متفاوت است برای مثال بعضی تولید کننده‌ نایلون کشاورزی را به صورت دولایه و سه لایه تولید می‌کنند وبعضی دیگر فقط به صورت فیلم پنج لایه تولید می‌کنند و کیفیت نایلون‌ها را همیشه مرغوب نگه می‌دارند. برای نگهداری محصولات کشاورزی در درازمدت از روشی به نام سیلاژ استفاده می‌شود. به این ترتیب که پس از برداشت محصولات آنها را داخل بسته‌بندی‌های نایلونی مخصوصی قرار می‌دهند. این کار باعث می‌شود که در دراز مدت مسئله حفظ ارزش غذایی محصولات به خوبی رعایت شود.

یکی ویژگی پلاستیک صنعتی که از اهمیت بالایی برخوردار است، قابل بازیافت بودن آن است. نایلون‌های قابل بازیافت در ردیف نایلون‌های درجه یک قرار می‌گیرد و پس از استفاده می‌توان آن‌ها را به کمک دستگاه‌های مخصوص خرد کرد و مجدد ازآن‌ها استفاده کرد.

انواع نایلون صنعتی

حال وقت آن است که به این سوال پاسخ دهیم که انواع نایلون صنعتی چیست؟ انواع نایلون صنعتی که برای بسته‌بندی محصولات مختلف در صنایع استفاده می‌شوند، به طور کلی به دو دسته تقسیم می‌شوند که عبارتند از:‌

نایلون استرچ

نایلون‌ استرچ یکی از انواع نایلون‌های صنعتی هستند که میزان کشسانی بسیار بالایی دارند و برای بسته‌بندی محصولات در کارخانجات مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند. برای بسته‌بندی محصولات به کمک نایلون استرچ،‌ از دو روش استفاده می‌شود. روش اول آن است که به کمک رول‌های استرچ، محصولات را به صورت دستی بسته‌بندی می‌کنند. در روش دوم، که سرعت بسته‌بندی را تا حد بسیار زیادی افزایش می‌دهد، از دستگاه‌های مخصوص برای بسته‌بندی محصولات استفاده می‌شود.

نایلون حرارتی

نایلون‌های حرارتی یا نایلون شیرینگ نیز از جمله نایلون‌های صنعتی هستند که ویژگی پلاستیک صنعتی خاصی دارند. این نایلون‌ها وقتی در معرض سطح خاصی از حرارت قرار می‌گیرند، جمع می‌شوند و این ترتیب می‌توان محصولاتی را به کمک آن‌ها بسته‌بندی کرد. اگر در زندگی روزمره بخواهید به دنبال آشنایی با انواع شیرینگ باشید، می‌توانید به نایلون‌های بسته‌بندی نوشابه اشاره کرد که معمولا در باکس‌های شش‌تایی قرار می‌گیرند.

کیسه نایلون خیاری

یکی دیگر از نایلون های صنعتی که در صنعت بسته بندی بسیار مورد اهمیت قرار دارد انواع نایلون خیاری یا نایلون بسته بندی خیاری  میتوان نام برد که در ابعاد و اندازه های مختلف تولید می‌شود و کاربردهای گوناگونی در صنعت‌های فروشگاه‌های غذایی، فروشگاه‌های فرش و مبل، فروش میوه و تره بارها و… می‌توان اشاره کرد.

نایلون های ضخیم و عریض صنعتی

امروزه نایلون عریض در صنایع مختلف از جمله صنعت ساختمان‌سازی کاربرد گسترده‌ای پیدا کرده‌اند؛ از نایلون‌ عریض تنها به صنایع مختلف محدود نمی‌شود و در بخش کشاورزی و دامپروری نیز کاربرد گسترده‌ای دارند.

امروزه نایلون صنعتی جایگاه بسیار مهمی در صنعت‌های شغلی ما دارد. انواع نایلون صنعتی تولید شده اند که صنعت گران و تولید کننده ها در همه صنف شغل بتوانند، محصولات یا کالا‌های خود را راحت تر بسته بندی کنند یا  بتوانند از آن‌ها در برابر آسیب های جدی محافظت کنند. استفاده از نایلون صنعتی در شغل های تولیدی به یکی از الزامات تبدیل شده است. یکی دیگر از خوبی های نایلون صنعتی این است که برای انواع کالا متناسب با سایز و جنس نایلون های مختلف و خاصی برای بسته بندی وجود دارد.

تا اینجای مقاله متوجه شدیم که نایلون صنعتی چیست و انواع آن کدام است و پی بردیم که در صنعت‌های مختلف چقدر می‌تواند مفید واقع شود و برای اکثر تولید کننده‌ها و فروشنده‌ها، بسیار مورد اهمیت قرار دارد.

کیهان پلاستیک


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

نظرات کاربران

ارسال دیدگاه
همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟