شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

پیشخوان خبر

۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

راه ‌اندازی برات الکترونیک برای تامین مالی تولید

معاون بانک مرکزی گفت: برات الکترونیک ابزار قدرتمند تامین مالی تولید در زمان سیاستهای انقباضی است.

ادامه مطلب
۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

گزارش تحلیلی بازار داخلی و جهانی محصولات پتروشیمی منتشر شد

گزارش تحلیلی بازار داخلی و جهانی محصولات پتروشیمی در بهمن و اسفند 1402 با رویکرد عرضه و معامله محصولات شیمیایی و پلیمری در بورس منتشر شد.

ادامه مطلب
۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

نفت در مدار رشد؟

روز جمعه قیمت نفت افزایشی شد. برنت به ۸۹دلار و ۵۳سنت و WTI آمریکا به ۸۴دلار و ۱۲سنت در هر بشکه رسید. رشد تولید ناخالص داخلی، کاهش تورم و عدم کاهش نرخ بهره آمریکا در کنار نگرانی از افزایش تنش‌ها در خاورمیانه، از عوامل اصلی رشد قیمت نفت بوده‌اند.

ادامه مطلب
۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

نبض نفت در شریان خاورمیانه

می‌شود ادعا کرد اکنون و تحت‌شرایط فعلی، حداقل برای مدت کوتاهی می‌توان در جو بازار جهانی نفت، نفس راحتی کشید. اقدام رژیم صهیونیستی در پاسخ به کنش تنبیهی ایران نیز فضا را به‌‌‌‌‌گونه‌‌‌‌‌ای رقم زد تا تهران این اقدام متقابل دشمن را غیرواقعی بخواند.

ادامه مطلب
۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

ابهامات معطل ماندن تعطیلات آخر هفته

لایحه افزایش تعطیلات آخر هفته هنوز به صحن علنی مجلس ارسال نشده است و آن‌طور که سخنگوی کمیسیون اجتماعی گفت علت عدم ارسال لایحه به صحن مجلس به دلیل انتقاداتی است که بخش خصوصی در مورد تعطیلی پنج‌شنبه دارد و در این راستا نامه‌ای هم به رهبر انقلاب نوشته شده است.

ادامه مطلب
۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

بازار دلار سرد‌تر می‌شود؟

بررسی‌های به عمل آمده از بازار ارز غیر‌رسمی تهران در هفته‌ای که گذشت گویای آن است که نرخ دلار آزاد در هفته نخست اردیبهشت ۲.۸۳ درصد کاهش یافته است.از بین رفتن ریسک‌های سیاسی در اخبار سبب شده حجم تقاضای بازار آزاد کاهش یابد.

ادامه مطلب
۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

مشعل‌های گازی مجتمع‌های پتروشیمی جمع‌آوری می‌شوند

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به شتاب‌گیری روند جمع‌آوری گازهای همراه و مشعل در سال ۱۴۰۳، گفت: تا پایان امسال مشعل‌های گازی واحدهای پتروشیمی جمع‌آوری می‌شوند.

ادامه مطلب
۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

سردرگمی قوانین مالیاتی

از اصلاحیه مورخ ۱۳۸۰.۱۱.۲۷ قانون مالیات‌های مستقیم تا به امروز بیش از ۲۰سال می‌گذرد. در راستای بند الف ماده ۵۹ قانون برنامه سوم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و متن ماده ۲۱۹ قانون رسیدگی، تشخیص، مطالبه و وصول مالیات‌ها به سازمان امور مالیاتی کشور محول شد.

ادامه مطلب
۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

کپسول نفتی مهار تورم

در دهه‌های اخیر مشاهده شده است که کشورهای صادرکننده نفت با پدیده تورم دست و پنجه نرم می‌کنند. یک سوال کلیدی این است که آیا درآمدهای نفتی باعث ایجاد تورم می‌شود یا اینکه نوع هزینه‌کرد دولت‌ها و عدم تنظیم منابع و مصارف باعث وجود تورم مزمن در کشورهای صادرکننده نفت می‌شود.

ادامه مطلب
۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

پتانسیل کاهشی دلار

بازار ارز تهران یک روز کاهشی دیگر را پشت سر گذاشت. نرخ دلار آزاد در بازار روز گذشته با فاصله گرفتن از مرز کانال‌های ۶۴ و ۶۵هزارتومانی برای ساعاتی در روز گذشته در کانال۶۳ دادوستد شد.

ادامه مطلب
۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

تجارت در کانال مانش

اتاق بازرگانی فرانسه و بریتانیا یک سازمان تجاری بین‌المللی است که به ترویج و تسهیل تجارت و سرمایه‌گذاری میان فرانسه و بریتانیا کمک می‌کند. این اتاق بازرگانی با بیش از ۱۵۰سال‌تجربه فعالیت، یکی از مهم‌ترین سازمان‌های اقتصادی و تجاری در دو کشور محسوب می‌شود.

ادامه مطلب
۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

عاقبت پروژه‌ های روی‌ زمین‌ مانده تجارت

امروز بازی تجارت در کشور، آهسته و بدون سروصدای معمول، در حال تصمیم‌گیری برای انجام دو کار بزرگ است؛ از این دو ، یکی به انجام رسیده‌ و دیگری به شکل چراغ خاموش در حال حرکت است و تنها برخی نشانه‌های خیلی کوچک بر حرکت آن دلالت دارد.

ادامه مطلب
مقالات پربازدید
جدیدترین مقالات
مقالات برگزیده
همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟