پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
نایلون خیاری چیست و چه کاربردی دارد؟

wikiplast.ir

نایلون خیاری چیست و چه کاربردی دارد؟

نایلون خیاری به نایلون‌های بزرگ، ضخیم و بدون دسته‌ای گفته می شود که جهت بسته بندی میوه‌ها و صیفی جات در میوه فروشی‌ها و میدان‌های تره‌بار مورد استفاده قرار می‌گیرند. این نوع نایلون در ابتدا با هدف بسته بندی خیار به منظور تر و تازه نگه داشتن آن تولید شد ولی بعدها به دلیل ویژگی‌های مثبتی که داشت به یکی از نایلون‌های پرمصرف و پر کاربرد در بازار تبدیل شد.

نایلون‌ها از جمله اقلامی هستند که تقریبا در هر کسب‌ و کاری مورد استفاده قرار می‌گیرند. فروشندگان و تولیدکنندگان، محصولات خود را عمدتا داخل نایلون قرار می‌دهند و به مشتریان خود عرضه می‌کنند. بسته به نوع محصول، وزن و کاربری آن، از نایلون‌ها با ابعاد و خصوصیات مختلف استفاده می‌شود. بسیاری از مواقع پیش می‌آید که نیاز به نایلون‌های بزرگ برای بسته‌بندی محصولات به صورت فله داریم. در این گونه موارد به سراغ نایلون‌های خیاری می‌رویم. اگر می‌خواهید بدانید نایلون خیاری چیست و چه کاربردی دارد، در ادامه با ما همراه باشید.

پلاستیک  خیاری

پلاستیک‌های خیاری، از جمله نایلون‌های در ابعاد بزرگ هستند که ضخامت نسبتا زیادی هم دارند. این دسته از نایلون‌ها با توجه به ابعاد بزرگ و تحمل وزن بسیار زیادی که دارند، برای بسته‌بندی و حمل و نقل محصولات به صورت فله‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرند. به دلیل خصوصیات بسیار خوبی که نایلون‌های خیاری از خود نشان داده‌اند، کاربردهای فراوانی پیدا کردند که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد.
شاید این سوال برای شما پیش آمده باشد که دلیل نامگذاری نایلون خیاری چیست؟ واقعیت این است که در ابتدا این دسته از نایلون‌ها در میادین میوه و تره‌بار صرفا برای بسته‌بندی و جابجایی خیار و برخی صیفی جات مانند بادمجان،‌کدو و … مورد استفاده قرار می‌گرفت. به همین دلیل در اصطلاح عامه به نام نایلون‌های خیاری مشهور شدند. در ادامه با انواع نایلون خیاری آشنا می‌شویم.

انواع نایلون خیاری

به طور کلی دسته‌بندی نایلون‌های خیاری کار چندان آسانی نیست؛ چرا که تولید این محصول معمولا به صورت سفارشی صورت می‌گیرد. در واقع مشتری نیاز خود را به تولیدکننده اعلام می‌کند و محصول مورد نظر او تولید می‌شود. تفاوت این نایلون‌ها در ابعاد، ضخامت و کیفیت مواد اولیه آنها است. به این صورت که بسته به سفارش و بودجه‌ای که مشتری در اختیار دارد، تعیین می‌کنند که از چه نوع مواد اولیه‌ای در تولید این نایلون‌های استفاده شود. معمولا مواد اولیه مورد استفاده در تولید نایلون‌های خیاری در سه رده کیفیتی درجه یک، دو و سه دسته بندی می‌شوند.

همچنین ضخامت و ابعاد نایلون‌های خیاری نیز کاملا توسط مشتری تعیین می‌شود. در واقع این دسته از نایلون‌ها کاملا سفارشی به شمار می‌روند و تولید متناسب با سلیقه و نیاز مشتریان صورت می‌گیرد. برای تهیه نایلون‌های خیاری به دو طریق می‌توانید اقدام کنید. این نایلون‌ها هم به صورت جدا از هم وجود دارند که به صورت کیلویی به فروش می‌رسند و هم به صورت پرفراژدار هستند که در واقع به صورت رولی عرضه می‌شوند. انتخاب نوع محصول کاملا متناسب با سلیقه و راحتی شما است.

کاربرد های نایلون خیاری چیست؟

کاربرد های نایلون خیاری چیست؟ به دلیل مقاومت و تحمل وزن بسیار زیادی که نایلون های خیاری از خود نشان داده‌اند، استفاده از آنها تقاضای زیادی پیدا کرده است. از جمله کاربردهای این نایلون‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بسته‌بندی میوه‌هایی مانند خیار و صیفی جاتی مانند هویج، کدو و بادمجان در زمین‌های کشاورزی یا میادین میوه و تره بار
  • بسته‌بندی و جابجایی یخ به صورت قالبی یا خردشده
  • دامداران از این نایلون‌ها برای نگهداری و جابجایی علوفه دام‌های خود استفاده می‌کنند.
  • پوشال‌های کولرها معمولا در این نایلون‌ها عرضه می‌شوند.
  • برای انبار کردن وسایل و تجهیزات مختلف در منازل می‌توان ابتدا آنها را داخل این نایلون‌ها قرار داد و سپس انبار کرد.
  • در اسباب‌کشی‌ها برای بسته‌بندی لوازم خانگی بزرگ مورد استفاده قرار می‌گیرند.
  • قالی‌شویی‌ها برای بسته‌بندی فرش‌ها پس از شسشتو معمولا از نایلون‌های خیاری استفاده می‌کنند.
  • عمده فروشی‌های ماد غذایی برای نگهداری محصولات مختلف مانند حبوبات و خشکبار از انواع نایلون خیاری استفاده می‌کنند.

سخن آخر

در این مقاله متوجه شدیم که نایلون خیاری چیست و چه کاربردهایی دارد. برای خرید نایلون‌های خیاری حتما توجه داشته باشید که این نایلون‌ها در ابعاد، ضخامت و کیفیت‌های متفاوتی موجود هستند و به دو صورت رول شده یا کیلویی عرضه می‌شوند. قیمت این نایلون‌ها نیز باتوجه به ابعاد، کیفیت و ضخامت آنها تعیین می‌شود. البته سفارش عمده این محصول تاثیر زیادی در کاهش قیمت تمام شده آن دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر یا خرید نایلون خیاری می‌توانید با همکاران ما تماس حاصل نمایید.

ویکی نایلون

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 60%

نظرات کاربران

ارسال دیدگاه
همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟