پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
تکنولوژی جدید برای توسعه پلاستیک PEF زیستی با استفاده از پوست مرکبات

wikiplast.ir

تکنولوژی جدید برای توسعه پلاستیک PEF زیستی با استفاده از پوست مرکبات

فناوری جدید توسعه یافته در VTT امکان استفاده از ضایعات کشاورزی حاوی پکتین مانند پوست مرکبات و تفاله چغندر قند به عنوان ماده اولیه پلاستیک های PEF زیستی برای جایگزینی با PET مبتنی بر سوخت فسیلی را فراهم می کند.

به زارش ویکی پلاست به نقل از انجمن لوله و اتصالات پی وی سی، در هنگام جایگزینی مواد اولیه PET با پلیمرهای PEF، می توان ردپای کربن بطری های پلاستیکی را کاهش داد که همچنین منجر به ماندگاری بهتر مواد غذایی خواهد شد.

فناوری VTT دارای مزایای قابل توجهی در ساخت پلاستیک های PEF زیستی است. این تکنولوژی از یک واسطه پایدار به نام  FDCA (2 و 5 فوران دی کربوکسیلیک اسید) که یکی از مونومرهای PEF است، برای تولید استفاده می کند که یک فرایند بسیار کارآمد را امکان پذیر می سازد.

علاوه بر این استفاده از جریان ضایعات حاوی پکتین، امکانات جدیدی را برای اقتصاد مدور پلاستیک ها فراهم می کند.

PET (پلی اتیلن ترفتالات) و سایر پلی استرها به طور گسترده در بسته بندی مواد غذایی، بطری های پلاستیکی و منسوجات استفاده می شود.

جایگزینی  PET  بر پایه فسیل با پلیمرهای PEF ( پلی اتیلن فورانوات) گیاهی می تواند ردپای کربن این محصولات را تا 50 درصد کاهش دهد.

در آینده ای نزدیک شما می توانید آب پرتقال را در بطری هایی که از پوست پرتقال ساخته شده خریداری کنید. فناوری جدید  VTT یک رویکرد مدور برای استفاده از جریان ضایعات غذایی برای بسته بندی مواد غذایی با عملکرد بالا و در عین حال کاهش انتشار گاز گلخانه ای فراهم می کند.

علاوه براین خواص سد کننده پلاستیک PEF بسیار بهتر از PET بوده و محصولات غذایی ماندگاری بالاتری دارند.  PEFیک پلاستیک کاملا قابل بازیافت و تجدید پذیر با عملکرد بالا ست.

بنابراین این امکان برای صنایع فراهم می شود تا ضایعات را کاهش دهند و  این امرتاثیرات مثبتی بر محیط زیست خواهد داشت.

 


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 67%

نظرات کاربران

ارسال دیدگاه
باقری پور شنبه ۲۷ دى ۱۳۹۹
سلام
برای بسته بندی آبلیموترش در سطح صنعتی دارم پیگیری میکنم دنبال ظروف ساخته شده از پوست و برگ این میوه؛ میتونید کمکم کنید؟! ارسال پاسخ
همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟