سه شنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۳
کاربردی‌‌ترین نکات برای ارتقای اعتبار برندتان

wikiplast.ir

کاربردی‌‌ترین نکات برای ارتقای اعتبار برندتان

خوشنامی و آبروی یک برند برای تمام ارکان یک شرکت به‌‌ویژه مدیرانی که در رأس آن قرار دارند دارای اهمیت غیرقابل‌‌انکاری است و به همین جهت هم هست که بسیاری از مالکان و رهبران شرکت‌ها و کسب و کارها با این موضوع به شکل‌‌های مختلفی دست ‌‌به ‌‌گریبان هستند. صاحبان کسب و کارها از مدیران شاغل در آنجا انتظار دارند نهایت تلاششان را برای ارتقای اعتبار و منزلت برند شرکت صورت دهند و بهترین شیوه‌‌ها و استراتژی‌‌ها را در این زمینه به کار ببندند.

به‌‌طور کلی، شاید در نگاه اول چنین به نظر برسد که نگرش جهان بیرون نسبت به یک شرکت، خارج از کنترل و اراده مدیران و رهبران آن شرکت است. اما واقعیت چنین نیست و مدیران باید به یاد داشته باشند که تمام برندهای مشهوری که در سطح جهان شناخته شده و برای خود اعتبار و آبروی خوبی کسب کرده‌‌اند در این زمینه فعالیت‌‌های زیادی کرده‌‌اند و با تلاش و کار بی‌‌وقفه در این مورد توانسته‌‌اند به بهبود تصور عمومی نسبت به خود کمک کنند.

حال سوال اینجاست که بهترین راه‌‌ها و استراتژی‌‌ها برای بهبود اعتبار و آبروی یک برند کدامند و چگونه می‌توان به هدف بزرگ دست‌‌ یافت؟ در مجموع، استراتژی‌‌های موثر و کاربردی بسیاری وجود دارند که با ترکیب و به‌‌کار بستن آنها می‌توانید تاثیر مثبت زیادی بر موفقیت شرکتتان داشته باشید. در اینجا به پنج مورد از موثرترین و کاربردی‌‌ترین آنها اشاره خواهد شد که آگاهی از آنها و به‌‌کار بستن درست و کامل آنها برای تمام مدیران به‌‌خصوص مدیران تازه‌‌کار، لازم و کلیدی است.

۱- خدمات‌‌رسانی باکیفیت به مشتریان را بر هر چیزی مقدم بدانید

اینکه یک برند به چه شکلی از سوی جهانیان مورد پذیرش قرار گیرد و چه نگرشی نسبت به آن در بین عموم مردم وجود داشته باشد به میزان زیادی بستگی به این دارد که چه رابطه و تعاملی با مشتریانش داشته است.

  این به آن معناست که شما به‌‌عنوان یک برند نیازمند آن هستید که خدمات مشتریان را به اولویت اصلی خود تبدیل کنید و به این اطمینان قطعی برسید که تمام مشتریانتان را ازخود راضی و خشنود نگه داشته‌‌اید.

حتی اگر در این مسیر دچار اشتباهی هم شده باشید باز هم می‌توانید با نشان ‌‌دادن صداقت و تلاش صادقانه و واقعی برای جبران اشتباهات گذشته در راستای بهبود آبرو و اعتبار برند خود گام بردارید.

شما می‌توانید این کار را از طریق روش‌های ساده‌‌ای همچون تهیه هدایا برای مشتریان ناراضی یا فرستادن یک یادداشت یا پیام عذرخواهی برای مشتریان آسیب‌‌دیده از اشتباهاتتان انجام دهید.

۲- محتوای باکیفیتی را در اختیار مخاطبان خود قرار دهید

ایجاد محتوا یکی از بخش‌‌های مهم و کلیدی بازاریابی در عصر دیجیتالی امروز به شمار می‌‌آید که همچنین فرصتی است برای شما برای اینکه با مخاطبان هدفتان روبه‌‌رو شوید و توانمندی‌‌های فنی و دانش خود را به مشتریانتان نشان دهید. به همین دلیل هم هست که باید به این اطمینان برسید که به طور پیوسته در حال ایجاد و تقویت یک جریان باکیفیت، مشارکتی و ارزشمند از محتوایی هستید که به دست مخاطبین هدفتان خواهد رسید و در نهایت موجب ارتقای اعتبار و آبروی برندتان خواهد شد.

۳- از آنها بخواهید از امضای شرکتی در ایمیل‌‌های کاری‌‌شان استفاده کنند

تحقیقات نشان داده که هر کدام از کارکنان به طور متوسط در هر ماه بیش از ۱۰۰۰ ایمیل کاری ارسال می‌کنند. این یک عدد واقعا بزرگی در سطح کلان سازمانی است و ارتباطات گسترده‌‌ای را بین سازمان و مخاطبان پدید می‌‌آورد. بنابراین شما باید علاوه بر خود پیام‌‌هایی که کارکنانتان برای دیگران ارسال می‌کنند، به امضای ایمیلی خاصی که کارکنانتان برای ارسال ایمیل‌‌هایشان استفاده می‌کنند نیز توجه داشته باشید.

در واقع، امضاهای ایمیلی یکسری فضاهای بازاریابی ارزشمند و موثر هستند که شما می‌توانید روی آن سرمایه‌گذاری کنید و از طریق آنها به میزان زیادی بر اعتبار و آبروی برندتان نزد دریافت‌‌کنندگان ایمیل‌‌هایی که توسط کارکنانتان ارسال می‌‌شوند بیفزایید.

۴- با مجامع محلی و اینفلوئنسرها ارتباط نزدیکی برقرار کنید

کسب و کارهای امروز به‌‌شدت نیازمند تلاش و کوشش جدی برای ایجاد اعتبار آنلاین هستند که این اعتبارآفرینی آنلاین از طریق حضور مستمر و پررنگ در فضای مجازی و اینترنت و رسانه‌‌های اجتماعی امکان‌‌پذیر است. با این‌‌ همه باید دانست که شرکت‌ها و کسب و کارها به ‌‌هیچ‌‌ وجه نباید اهمیت و تاثیرگذاری ارزش‌‌آفرینی از طریق حضور موثر در مجامع محلی و ارتباط با اینفلوئنسرها را دست‌‌کم بگیرند.

شرکت در مراسم و رویدادهای محلی، میزبانی کردن از کارگاه‌‌های علمی، انتقال تجربیات کاری به کودکان و دانش‌‌آموزان، شبکه‌‌سازی با مشارکت فعالان محلی و اصناف و به مشارکت طلبیدن افرادی که دارای نفوذ و مقبولیت بالایی در میان مردم هستند همگی جزو روش‌های هوشمند و موثر برای بهبود و ارتقای اعتبار و آبروی برندها نزد مردم و مجامع به‌‌حساب می‌‌آیند که در نهایت تاثیر شگرفی بر موفقیت کسب و کارهایتان خواهد داشت.

۵- دوستدار محیط‌زیست باشید

امروزه بسیاری از مصرف‌کنندگان تمایل بیشتری به سروکار داشتن با برندهایی دارند که از نظر رعایت اصول و استانداردهای زیست‌‌محیطی و احترام قائل ‌‌شدن برای محیط‌‌زیست و طبیعت از وضعیت بهتری برخوردارند و به عبارت روشن‌‌تر، دوستدار محیط ‌‌زیست به‌‌حساب می‌‌آیند.

 آنچه مسلم است اینکه شرکت‌ها و کسب و کارها موظف به انجام یک سری ‌‌کارها و رعایت الزامات زیست‌‌محیطی خاصی هستند و باید در راستای حفاظت از محیط‌‌زیست گام‌‌های عملی مشخصی بردارند. اما همین رعایت موازین زیست‌‌محیطی و توجه به طبیعت از سوی شرکت‌ها و کسب و کارها می‌تواند به بهبود چشمگیر وجهه و آبروی آنها نزد مردم منتهی شود و یک راه‌‌حل برد-برد به‌‌حساب آید، چرا که به شرکت‌ها کمک می‌کند با رعایت الزامات زیست‌‌محیطی، علاوه بر کسب اعتبار برای خود به میزان زیادی از هزینه‌‌ها بکاهند.

اقداماتی همچون حذف کاغذ از ارتباطات درون‌‌سازمانی، استفاده از انرژی خورشیدی، افزایش بازیافت و استفاده از مواد سبز و قابل‌‌ بازگشت به طبیعت، جزو روش‌هایی است که با استفاده از آن می‌توانید خود را سبزتر و دوستدار محیط‌‌زیست نشان دهید و از این طریق برای خود اعتبار بخرید. 

منبع: forbrs

روزنامه دنیای اقتصاد

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

تبلیغات در ویکی پلاست

نظرات کاربران

ارسال دیدگاه
همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟