یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
بهترین نوع لوله، کدام لوله است؟

wikiplast.ir

بهترین نوع لوله، کدام لوله است؟

کاربرد لوله‌ها مشخص کننده‌ی این است که کدام لوله برای کار شما بهترین لوله است، اما همیشه در بهترین لوله‌ای که انتخاب می‌کنید همیشه با کیفیت‌ترین لوله را انتخاب کنید، اگر بهترین لوله ( با توجه به کاربردتان) را درست انتخاب کنید و آن لوله از کیفیت مناسبی برخوردار نباشد، انتخاب شما به عنوان بهترین نوع لوله زیر سوال می‌رود.

بهترین لوله‌ با بهترین کیفیت، لوله‌ای است که با بهترین مواد اولیه و بوسیله مدرنترین ماشین آلات روز دنیا تولید شده باشد و منطبق بر آخرین استانداردهای داخلی و خارجی باشد.

لوله چیست؟

تعریف کلی لوله را در ابتدا مرور می‌کنیم و در ادامه به عناوینی می‌پردازیم که شما را در انتخاب بهترین نوع لوله کمک می‌کند

لوله، استوانه‌ای ( تیوب ) توخالی است که از آن برای انتقال یا نگهداری مایعات, گازها و مواد سیال استفاده می‌کنند.

لوله‌ها می‌توانند از مواد مختلفی مثل آهن ( چدن , ورق گالوانیزه آبکاری شده ) ، فولاد ، پلی اتیلن و انواع پلاستیک، شیشه، بتن و سیمان و غیره ( و این مواد می‌توانند بی پایان باشند ) ساخته شوند.

لوله همچنین می‌تواند در کاربردهای سازه‌ای به کار رود ,زیرا لوله تو خالی نسبت به قطعات توپر دارای سختی درواحد جرم بیشتری است.

لوله پلی اتیلن

بهترین نوع لوله برای کدام کاربردها

بهترین لوله برای کاربردهای شما می‌تواند متفاوت باشد، در زیر به برخی از این موارد می‌پردازیم (لازم می‌دانیم ذکر کنیم که این موارد بر اساس تجربه است و برای پروژه‌های عظیم و زیر بنایی خود لیستی از بهترین نوع لوله را از مشاورین خود درخواست کنید )

لوله آب

بهترین لوله برای خطوط اصلی انتقال آب ( لوله‌های بیشتر از 800 ) لوله فلزی می‌باشد و برای خطوط اصلی انتقال آب زیر 800 میلیمتر لوله‌های پلی اتیلن بهترین نوع لوله هستند ( مثال بالا در شرایط محیط عادی صادق است و دمای هوا، مسیر لوله، دمای سیال، مسیر لوله که شاید از دریا و از میان رودها باشد و هرگونه عوامل تاثیر گذار طبیعی و محیطی می‌تواند در انتخاب بهترین لوله موثر باشد و شما باید آنرا در نظر بگیرید )

لوله گاز

در لوله‌های انتقال گاز شرایط نسبتا ثابتی داریم و انتخاب بهترین لوله نسبت به فشار گاز داخلی و اندازه لوله متفاوت است، در خطوط اصلی انتقال گاز از لوله‌های فلزی کربن استیل استفاده می‌کنند و در خطوط تقسیم شهری و روستایی و انشعابات مصرفی لوله‌های پلی اتیلن بهترین انتخاب برای بهترین نوع لوله هستند

لوله فاضلاب

در شبکه انتقال فاضلاب بهترین لوله، لوله‌های پلی اتیلن است، لوله‌های دوجداره کاروگیت تا سایز 800 برای انتقال فاضلاب و آبهای سطحی و در شبکه‌های اصلی و مکان‌هایی که نیاز به سایز بزرگتری از لوله است می‌توان از لوله‌‌های اسپیرال پلی اتیلن استفاده کرد و این لوله‌ها تا اندازه 2500 میلیمتر تولید و  عرضه می‌شوند. 

لوله سیالات اسیدی و شیمیایی

بهترین نوع لوله برای انتقال سیالات شیمیایی باید با توجه به میزان اسیدیته و فرمول شیمیایی سیال انتخاب شود.

در وحله اول دمای سیال و بعد از آن فرمول آنرا مشخص و با استانداردهای تولید لوله‌ها تطبیق دهید. در بیشتر موارد لوله‌های پلیمری و مشخصا لوله‌های پلی اتیلن بهترین گزینه برای انتخاب لوله‌های هستند.

لوله‌های ساختمانی

بهترین لوله برای لوله‌های ساختمانی لوله‌های پلیمری می‌باشد. جهت پسابها و فاضلاب از لوله‌های PVC ،PP و لوله پلی اتیلن می‌توانید استفاده کنید و برای لوله‌های آب سرد و گرم از لوله‌های سبز چند لایه با جنس PP و لوله‌های PEX استفاده کنید.

منبع: پارس اتیلن کیش

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 100%

نظرات کاربران

ارسال دیدگاه
همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟