شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
همزمان با رشد حرفه‌ای، این رفتارهای حیاتی را ترک نکنید

سه نقطه ضعف شایع در افرادی که به پیشرفت شغلی می‌رسند

همزمان با رشد حرفه‌ای، این رفتارهای حیاتی را ترک نکنید

یک پارادوکس در زندگی شما وجود دارد که شاید از آن بی‌خبر باشید: هرچقدر که در زندگی حرفه‌ای خود بیشتر رشد می‌کنید، تغییرات مغز شما به گونه‌ای پیش می‌رود که توانایی شما را در ویژگی‌های برتر مدیریتی تضعیف می‌کند.

برای مقابله با این مشکل، نشریه هاروارد بیزنس‌ری‌ویو سه رفتار اساسی مدیریتی را معرفی کرده است که هر کسی باید در حین پیشرفت حرفه‌ای خود به آنها متعهد شود و از آنها محافظت کند.

آینده محور بودن:

هر چه از نردبان پیشرفت بالاتر بروید، باید به آینده دورتر فکر کنید. پس در مقابل میل به ارزش قائل شدن برای آینده فوری و کوتاه مدت نسبت به آینده بلندمدت، مقاومت کنید. به جای آنکه مدام کیفیت کار امروزتان را چک کنید، باید دائماً کارهای بعدی را بررسی کنید - و مطمئن شوید که برای آن آماده هستید.

روابط خوب با دیگران:

هر چه که مسئولیت‌های بزرگتری را می‌پذیرید، این احتمال بیشتر می‌شود که بیش از حد روی استراتژی‌های مهم متمرکز شوید و تمرکزتان را از روابط خود با دیگر افراد کم کنید. در حالی‌که تبدیل شدن به یک رهبر واقعاً متعالی به معنای یافتن تعادل بین مهارت‌های تخصصی و اجتماعی و بین اهداف و افراد است.

توانایی دیدن واقعیت‌ها:

قدرت بیشتر باعث می‌شود که افراد نسبت به اهدافی که می‌توانند به آن‌ها برسند، خوشبین‌تر شوند. در برابر این خوش‌بینی بیش از حد، در این راستا تلاش کنید: به داده‌ها، جزئیات و دیدگاه‌های افراد تیم خود توجه کنید و اهداف معقولی را بر اساس آن تعیین کنید.

منبع


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 100%

نظرات کاربران

ارسال دیدگاه
همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟