پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
رفتار درست با 3 نوع همکارِ دردسرساز

رفتار درست با 3 نوع همکارِ دردسرساز

افراد دردسرساز در همه محیط‌های کاری وجود دارند. نشریه هاروارد بیزنس ری‌ویو سه نوع رایج از همکاران دردسرساز و نحوه برخورد با آنها را معرفی کرده است.

بدبین: وقتی چنین فردی به جلسه می‌رود، به نظر می‌رسد هرگز نکته مثبتی برای گفتن پیدا نمی‌کند و حتی به نظر می‌رسد از ذکر راه‌های مختلفی که یک پروژه یا راهکار می‌تواند شکست بخورد، لذت می‌برد. برای حل مشکل تعامل با این نوع افراد، شکایات آنها را بپذیرید - سپس آنها را مجدداً مطرح کنید. شما می‌توانید یک تفسیر جایگزین و مثبت‌تر ارائه کنید. از آنها بپرسید که آیا ایده‌های سازنده‌ای دارند یا خیر. یا حتی نقش خود را به عنوان «مخالف» در جلسه همفکری تیم رسمی کنند.

منفعل - پرخاشگر: این فرد از آن دسته همکارانی است که یک چیز می‌گوید اما چیز دیگری را انجام می‌دهد، زبان بدنش وضعیت منفی نشان می‌دهد اما اصرار دارد که همه چیز "خوب" است، و از شما تعریف و تمجید می‌کند. برای مدیریت روابط کاری خود، از انتقاد و بازخواست آنها خودداری کنید. در عوض، سعی کنید تا بفهمید آنها از چه فضایی می‌آیند. روی پیام زیربنایی روابط خود با چنین فردی  تمرکز کنید و یک محیط امن هر دو نفرتان ایجاد کنید تا بتوانید فضا را سالم نگهدارید.

همه‌چیزدان: (شخصی که فکر می‌کند باهوش‌ترین فرد در محل کار است). برای مدیریت فرد همه‌چیزدان، پیشگیرانه از همه افراد حاضر در جلسه بخواهید که از قطع کردن صحبت دیگران در جلسه خودداری کنند، از افراد بخواهید برای حمایت از نظرات خود از حقایق به عنوان دلیل و برهان استفاده کنند. فروتنی و روشنفکری را در تیم خود به یک الگو تبدیل کنید.
منبع


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

نظرات کاربران

ارسال دیدگاه
همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟