شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
4 باور عمومی اشتباه در مورد کارآفرینی

wikiplast.ir

4 باور عمومی اشتباه در مورد کارآفرینی

خیلی از مردم باورهای اشتباه زیادی درباره کارآفرینی دارند که می توان آن‌ها را با داشتن آگاهی و کسب آمادگی به بهترین نحو ممکن مدیریت کرد.

وقتی از سال‌های نخست فعالیت یک کارآفرین موفق صحبت می شود، تصویر یکسانی در ذهن‌مان به وجود می آید.

قطعا شما هم فکر می‌کنید یک کارآفرین موفق از صبح تا شب روی ایده خود کار می‌کند در حالی که هیچ توجهی به خواب و برنامه‌ی غذایی‌اش ندارد.

کسی که از تمام منابع و انرژی خود استفاده کرده و در شرایطی که غرق در نا امیدی است خبر خوبی از سوی سرمایه‌گذاران می شنود.

اکنون وقت آن رسیده بدانید تمام کارآفرینان به این صورت به موفقیت نرسیده‌اند و این باورها به اشتباه در بین مردم جا افتاده‌اند. در ادامه‌ی مقاله بعضی از باورهای اشتباه را بیان می‌کنیم.

1. از کار خود لذت ببرید تا احساس خسته شدن نداشته باشید

شاید این جمله خیلی با واقعیت مطابقت نداشته باشد، زیرا هرچقدر هم عاشق کار خود باشید باز احساس کار کردن خواهید داشت. بسیار عالی است فردی در رشته‌ی دانشگاهی مورد علاقه‌ی خود تحصیل کند و مسیر زندگی‌اش را تغییر دهد.

اینکه بتواند به شغلی مرتبط با رشته‌ی تحصیلی خود مشغول شود و در این مسیر زحمت زیادی بکشد بسیار خوب است؛ اما در هر صورت کار، زمان و انرژی زیادی از فرد می‌گیرد.

کسی که مجبور است ساعت هفت صبح از رختخواب بلند شود و در محل کارش حضور داشته باشد، احساس کار کردن دارد.

وقتی برای جذب مشتری‌های جدید تلاش می کند بازهم احساس کار کردن دارد و نمی توان از این موضوع غافل شد.

به سراغ کاری بروید که آن را دوست دارید اما باید بدانید کارآفرینی با این‌که مزایای زیادی دارد، چندان آسان نیست و در این مسیر سختی‌های زیادی پیش رو خواهید داشت.

یک کارآفرین در تمام جوانب کسب و کارش تجربه به دست می آورد و این همان چیزی است که خودش انتخاب کرده است.

وقتی در مورد شرح کسب و کار خود با مشتری از ضمیر «ما» استفاده می کند، باز باید بداند تمام کارها بر عهده‌ی خودش است. کارآفرینی بسیار سخت است و نیازمند انگیزه بالا و کار کردن زیاد است.

2. برای کارآفرین موفق شدن، باید شجاع و نترس باشید

هر کسب و کاری برای دست‌یابی به هدفی مشخص راه‌اندازی می‌شود و نهایتا بعد از مدت‌ها تلاش به آن می‌رسد. این هدف ممکن است انعقاد قراردادی جدید، همکاری با مشتری جدید یا تماس از سوی یک سرمایه گذار باشد.

تصور کنید استارتاپی چند ماه یا چند سال برای رسیدن به هدفی تلاش کرده و حالا به آن رسیده و این واقعا ترسناک است. هر کارآفرینی در ابتدای مسیر با پاسخ‌های منفی مواجه می‌شود و از این قضیه واهمه ندارد.

او با «نه» شنیدن انگیزه‌ی بیشتری برای کار دارد و بعد از مدتی عادت می‌کند نتیجه‌ای از تلاش‌هایش نگیرد. اما به ناگهان این اتفاق رخ می‌دهد و فرصتی که همیشه به دنبالش بوده به واقعیت تبدیل می‌شود. این موقعیت بسیار ترسناک است و مدیریت آن با پذیرش این موضوع آسان‌تر می‌شود.

همواره مثبت‌ترین واکنش با تغییر، شناخت نیازها و پذیرفتن فشار همراه است. حتما می‌دانید از هر 10 استارتاپ یک مورد به موفقیت می‌رسد پس تمام کارآفرینان می‌دانند چه ریسکی می‌کنند.

اکنون بعد از دست‌یابی به موفقیتی که مدت‌ها به دنبالش بودید چه کاری باید انجام داد؟ باید ترس را رها کرد و تمام تصورات و چشم‌اندازها را تغییر داد.

تا قبل از آن همه به دنبال پاسخ مثبت سرمایه‌گذار بوده‌اند و اکنون باید انتظارات خود را تغییر دهند. ترس همیشه پابرجاست و این کاملا طبیعی است.

ترس به ما انگیزه ادامه دادن و احساس زنده بودن می‌دهد. باید با ترس‌های خود مواجه شوید، آن را بپذیرید و به سوی جلو حرکت کنید.

هر وقت ترسیدید و احساس کردید این مسئله روی حس کنجکاوی و انگیزه‌تان تأثیر گذاشته است، با آن رو به رو شوید، آن را بپذیرید و به مسیرتان ادامه دهید.

3. با کار تیمی، رؤیاها دست یافتنی‌تر می‌شوند

باید این حقیقت را قبول کنید که تنهایی بخشی از کارآفرینی است. گاهی برای این‌که احساس تنهایی نکنید، باید به فضاهای کار اشتراکی یا کافی‌شاپ‌ها بروید. در این مکان‌ها با افرادی روبه‌رو می‌شوید که به دنبال تفریح و خوش‌گذرانی هستند و شاید بیش از هر زمان دیگری احساس تنهایی کنید.

اگر می‌خواهید در مسیر کارآفرینی به موفقیت برسید باید بپذیرید تا مدت‌ها لپ‌تاپ بهترین دوست‌‌تان خواهد بود.

شاید برخی روزها جلسات و گردهمایی‌های زیادی داشته باشید و سرتان شلوغ باشد اما بعضی روزها باید در تنهایی به کارهایتان برسید و هیچ برنامه‌ی خاصی ندارید.

در این روزها از قوه‌ی تخیل خود استفاده کنید. آینده‌ای را تصور کنید که کسب و کار موفقی راه انداخته‌اید و برای مصاحبه به جلسات مختلف دعوت می‌شوید.

یادتان باشد این وضعیت پایدار نیست و سال‌ها بعد تمام زحماتتان به نتیجه می‌رسد. شما نماینده‌ی کسب و کار خود هستید و باید با انگیزه‌ی بالایی برای موفقیت آن تلاش کنید.

4. موفقیت، نیازمند تلاش دائمی است

شاید تصور کنید فردی که شب‌ها دیر به خانه برمی‌گردد و وقتی برای تفریح و وقت‌گذرانی با خانواده ندارد موفق است.

هنوز این باور در برخی افراد وجود دارد و وقت نداشتن را یکی از معیارهای سنجش موفقیت می‌دانند؛ اما این باور تا قبل از پیشرفت تکنولوژی و گسترش برنامه‌هایی چون اسکایپ درست بود.

همه چیز با گذشت زمان دست‌خوش تغییر شده و اکنون ابزارهایی در اختیار داریم که به ما کمک می‌کند میان کار و زندگی‌مان تعادل ایجاد کنیم. در دنیای امروز با چند ساعت کار کردن در روز هم می‌توان به موفقیت‌های چشم‌گیر رسید.

کارآفرینان مدیریت هر روزشان را در اختیار دارند و اصطلاحا رئیس خودشان هستند. آن‌ها هر چقدر به رفتار مشتری توجه کنند و به دنبال تأمین نیازهای او باشند، باز خودشان تصمیم‌گیرنده هستند.

کارآفرینان با اختیار خودشان در تعطیلات کار می‌کنند و از وقت‌گذرانی با خانواده و سفر رفتن محروم می‌شوند. این شرایط زمانی که برای دیگران کار می‌کنند هم وجود دارد پس چرا به خودشان زحمت کارآفرینی بدهند؟

این حق هر انسانی است که بین کار و زندگی تعادل برقرار کند پس بهتر است طرز تفکرهای قدیمی را رها کنید.

گاهی به خودتان استراحت دهید و با انرژی بیشتر و بدون هیچ نگرانی به کارهای روزمره‌تان رسیدگی کنید.

این همه سال تلاش کرده‌اید کارآفرین شوید و کمی دیرتر به محل کار برسید پس حالا از این فرصت استفاده کنید.

منبع: یوکن
 


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 100%

نظرات کاربران

ارسال دیدگاه
همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟