جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
کارآفرینان سریع‌تر دچار فرسودگی شغلی می‌شوند یا کارمندان؟

کارآفرینان سریع‌تر دچار فرسودگی شغلی می‌شوند یا کارمندان؟

نتایج تحقیقی است که در مدرسه کسب‌وکار دانشگاه آلتو انجام شده است نشان می‌دهد سطح فرسودگی شغلی کارآفرینان در مقایسه با کارمندان، پایین‌تر است.

این مطالعه که تحت مدیریت پروفسور ایوالد کیبلر انجام شد، عقاید متداول در مورد کارآفرینی را مورد تجزیه و تحلیل قرار داد و به این نتیجه رسید که عوامل استرس‌زا در کارِ یک کارآفرین به مراتب کمتر از موارد استرس‌زا در کار یک کارمند است.

همچنین در کارآفرینی سطح بالاتری از استقلال شغلی وجود دارد که در پیشگیری از فرسودگی سودمند است، زیرا کارآفرینان از آزادی بیشتری برای طراحی و اجرای کار به روشی که خودشان می‌خواهند، برخوردار هستند.

به گفته پروفسور کیبلر: "کارآفرینان ممکن است بیشتر در برابر فرسودگی شغلی محافظت شوند، زیرا آنها با درخواست‌های کمتری همچون وظایف اداری که با فرسودگی شغلی مرتبط است مواجه می‌شوند."

این تحقیق همچنین نشان داد که کارآفرینان سریالی لزوماً نسبت به کارآفرینانی که برای نخستین بار کسب‌وکار خود را اداره می‌کنند، برای مقابله با استرس مجهزتر نیستند.

این دانشگاه اعلام کرد: «توضیحات متعددی برای این وجود دارد. صرف نظر از اینکه یک کارآفرین، تازه کار است یا یک کارآفرین سریالی، هر سرمایه‌گذاری تجاری با مجموعه‌ای منحصر به فرد از چالش‌ها و موانع همراه است.»

کارآفرینان مبتدی در مسیریابی خود در صنعت جدید، با مشکلاتی در ایجاد شبکه‌ها و درک فضای نظارتی مواجه می‌شوند، در حالی که کارآفرینان سریالی ممکن است با چالش‌هایی از مدیریت سرمایه‌گذاری‌های متعدد، گسترش کسب‌وکارها و برخورد با مسائل پیچیده‌تر سازمانی مواجه شوند.»

از نظر پروفسور کیبلر، کارآفرینان تنها نسبت به کارآفرینانی که افرادی را استخدام می‌کنند استرس کمتری دارند.

این به این دلیل است که هر دوی آن‌ها دارای سطوح تعامل کاری بالایی هستند، اما کارآفرینانی که افرادی را استخدام می‌کنند، وضعیت یکسان مثبتی در الگوی تقاضا-منابع ندارند. در نتیجه، احتمال فرسودگی آنها بیشتر از کارآفرینان انفرادی است.
منبع


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

نظرات کاربران

ارسال دیدگاه
همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟