جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
نایلون شیرینگ چیست؟ آشنایی با نایلون شیرینگ (شرینک) و کاربردهای آن

wikiplast.ir

نایلون شیرینگ چیست؟ آشنایی با نایلون شیرینگ (شرینک) و کاربردهای آن

نایلون شیرینگ یکی از پرکاربردترین نایلون ها در بسته بندی انواع محصولات است. در این مقاله به بررسی کاربردها و ویژگی های نایلون شرینک پرداخته ایم.

نایلون شیرینگ، یکی از پرکاربردترین نایلون‌هایی است که در صنایع تولیدی برای بسته‌بندی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این نایلون زمانی که تحت حرارت قرار می‌گیرد، تغییر حالت داده و به خوبی محصول موردنظر را دربر می‌گیرد. این محصول، که تحت عنوان نایلون شیرینگ بسته‌بندی شناخته می‌شود، در ابعاد و ضخامت‌های گوناگون تولید می‌شود که بسته به کاربردهای مختلف، از انواع مختلف آن استفاده می‌شود. در این مقاله به بررسی ویژگی های مختلف نایلون شیرینگ می پردازیم.

مشخصات نایلون شیرینگ بسته بندی

جنس نایلون شیرینگ از پلی‌اتیلن‌هایی نظیر LDPEL است و ضخامت آن می‌تواند تا ۵۰ میکرون باشد. این نایلون‌ها ظاهری شفاف و ساده دارند و در برابر ضربه و پارگی مقاوم هستند. از دیگر مشخصات این نایلون می‌توان به دولایه و تک لایه بودن آن، ابعاد مختلف، قدرت جمع‌شوندگی مناسب و مواردی از این دست اشاره کرد. برخی از مشخصات نایلون شیرینگ بسته بندی:

  • تولید نایلون شیرینگ بسته بندی در عرض‌های مختلف از ۰.۵ متر تا ۶ متر
  • درخشندگی و شفافیت بالا نایلون‌های شیرینگ
  • استحکام بالا تمامی محصولات شیرینگ بسته بندی
  • قابلیت اضافه کردن انواع افزودنی‌ها مانندAnti UV و… با توجه به درخواست مشتری
  • قابلیت چاپ تا ۶ رنگ
  • انقباض بالا بعد از اعمال حرارت
  • ساخته شده از ۵ لایه موازی پلی اتیلن

چاپ نایلون شرینک

بسته بندی لوکس و ظاهر جذاب، تاثیر مستقیم در فروش محصول در فروشگاه دارد. لذا یکی دیگر از خدمات ویکی نایلون، چاپ نایلون شرینک پک است که بتوان به کمک آن جلوه خاصی به محصولات شرکت های تولیدی داد. یکی از اصلی ترین دلایل برای چاپ نایلون شیرینگ، دیده شدن محصول تولید شده توسط مشتری است که باعث تبلیغات محصول و افزایش راندمان فروش می شود. شرکت ویکی نایلون  با استفاده از چاپ ۱ تا ۶ رنگ و ۱ تا ۸ رنگ Full HD همراه با به روز‌ترین ماشین آلات و کادری مجرب تمام نیازهای شما در این باره را برطرف می‌کند.

این نایلون نوعی پلیمر است که دارای خواصی از جمله شفافیت، انعطاف پذیری و تغییر شکل در مقابل حرارت است. در واقع پلیمر مورد نظر از جنس پلی اتیلن است. از خصوصیات دیگر این پلیمر حساس به دما می توان به مقاومت در مقابل ساییدگی و فرسایش، رطوبت و نم، تابش نور خورشید، گرد و غبار اشاره کرد. این پلاستیک در دمای ۱۶۰ تا ۲۲۰ درجه سانتیگراد تغییر شکل می‌دهد. همه این ویژگی ها باعث شده، این نایلون برای بسته بندی مناسب شود و به محافظی درجه یک از هر لحاظ برای کالا و محصولات مختلف شود.

نایلون بسته بندی شیرینگ  می تواند شامل محصولات موجود در صنایع غذایی مانند نوشابه ها، آب معدنی و … باشد یا در حیطه مربوط به محصولات ساختمانی مانند آجر، شیشه و … خلاصه وارد هر نوع صنعتی شوید از صنایع خودرو گرفته تا حتی در خریدهای روزمره تان می‌توانید حضور نایلون شیرینگ بسته بندی را در آن ببینید. برای مثال در بین چرخ دنده های ماشین از نایلون شیرینگ به علت مقاومت بالا در مقابل سایش استفاده می‌شود. در مورد کلمه شیرینگ باید گفت از معادل انگلیسی Shrink به معنای کشیده شدن مشتق شده است.

کاربرد نایلون شیرینگ

هر کارخانه و تولیدی برای شکیل شدن محصول خود در خط تولید از بسته بندی با دستگاه شیرینگ استفاده می کند. بعضی محصولات بسته بندی کاغذی یا کارتنی دارند که نیاز است با نایلون فیکس شود اکثر محصولات غذایی صادراتی به دلیل جابجایی زیاد محصولات خود را دوبار بسته بندی می کنند تا هنگام جابجایی مانع ضربه و آسیب شود.


همچنین بعضی محصولات پلاستیکی مانند آب معدنی ها و نوشابه ها به صورت چندتایی به فروش می رسد که به وسیله نایلون شیرینگ بسته بندی می شوند. در کارخانه ها و تولیدی ها در مرحله آخر خط تولید، این نایلون توسط دستگاه شیرینگ روی یک یا چند محصول قرار می گیرد و آن ها را با هم فیکس و در بیشتر موارد هوای آن را خارج می کند. به این صورت بازار هدف این محصول موارد زیر می باشد:

  • کارخانه های تولید مواد غذایی مانند: انواع نوشابه و آب معدنی، قوطی های چای، شانه های تخمه مرغ، کیک و…
  • کارخانه های تولیدی محصولات بهداشتی و دارویی• کارخانه تولید بسته های حجیم مانند کولر تلوزیون یخچال
  • تولیدی های خانگی از خوراکی تا محصولات بهداشتی
  • مراکز پست و بسته های پستی
  • مناسب بسته بندی های فریزری و یخچالی در هتل ها و رستوران ها
  • تولیدی های اسباب بازی و لوازم تحریر و..

مزایای نایلون شیرینک

پلاستیک شیرینگ کاربردها ومزایای زیادی در صنایع مختلف دارد، که استفاده از آن باعث راحتی کار ها و کاهش هزینه های سنگین بسیاری از تولید کننده‌ها شده است. نگاهی بندازیم به خلاصه ای از این مزایا:

  • محافظت از کالاها به وسیله نایلون شیرینگ: نایلون شرینک هم مانند استرچ برای محافظت از محصولات در برابر آب و هوا، آسیب ناشی از رطوبت، گرد و غبار و … بسیار مناسب است.
  • بسته‌بندی حرفه‌ای نایلون‌های شرینک: این نوع بسته بندی به دلیل شفافیتی که دارد محصولات را به خوبی نمایش می دهد. از طرفی بر روی این بسته بندی می‌توان انواع چاپ ها را اعمال کرد.
  • قدرت تهویه نایلون شیرینگ: نایلون شرینک توانایی تهویه دارد. بنابراین هر گونه صدمه ای را که می تواند از طریق رطوبت ایجاد کند را کاهش می‌دهد.

نکات نگهداری از نایلون شیرینگ بسته بندی

 نایلون‌ شیرینک پس از اعمال حرارت دچار انقباض شده و به‌صورت محکم به بدنه کالا‌های بسته‌بندی شده می‌چسبد. نایلون‌های شیرینگ این شرکت از بالاترین میزان انقباض برخوردار بوده و استحکام لازم را برای بسته‌بندی کالاهای بزرگ و سنگین را هم دارد. صنعت بسته‌بندی برای محافظت و نگهداری محصولات، گزینه‌های متعددی از نایلون‌ها را پیش روی خود دارد که متناسب با نیاز و کاربری مورد انتظار، به انتخاب بهترین گزینه می‌پردازد.

این نوع بسته بندی معمولا برای محافظت از یک محصول در برابر گرد و غبار یا هوا مورد استفاده قرار می‌گیرد یا کالاهای کوچک‌تر را به طور محکمی با هم ترکیب می‌کند. همچنین می‌تواند محصولات را روی پالت بپیچد، هرچند این کار چندان متعارف نیست. این بسته بندی به طور گسترده‌ای برای پوشاندن مواد غذایی استفاده می‌شود. به عنوان مثال پنیر، گوشت و سبزیجات، انواع بطری‌ها و..

رول‌های نایلون شیرینگ را روی هم تلمبار نکنید به این دلیل که اگر مدت زیادی بی‌استفاده بمانند، لوله مقوایی درون آن‌ها دچار تغییر شکل می‌شود. لوله‌های مقوایی داخل آن‌ها در صورتی که تغییر شکل دهند، استفاده از رول را در داخل دستگاه با مشکل رو به رو می‌کند. پس از آن‌ها به درستی مراقبت کنید. نکته دیگر برای حفاظت از مقواها این است که مطلقا رول‌ها را در معرض رطوبت قرار ندهید.

رول‌های نایلون شرینک را تحت فشار قرار ندهید یا به شکل عمودی قرار ندهید، زیرا به مرور نایلون‌ها سر می‌خورند و استفاده از آن با مشکل مواجه می‌شود، استفاده از یک رول مخروطی باعث بسته بندی ناقص محصول می‌شود. پس آن‌ها را افقی نگه دارید. حتما مراقب حرارت دستگاه باشید که نایلون را دچار ذوب شدگی یا سوختگی نکند. طول عمر نایلون شرینک در برابر نور خورشید به مرور کم می‌شود، پس آن‌ها را از آفتاب دور نگه دارید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 100%

نظرات کاربران

ارسال دیدگاه
همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟