پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
همه چیز درمورد خرید پلاستیک مهندسی با بهترین قیمت

wikiplast.ir

همه چیز درمورد خرید پلاستیک مهندسی با بهترین قیمت

خرید پلیمرها و انواع پلاستیک های مهندسی همواره از دغدغه‌های فعالان حوزه‌های مختلف صنعت بوده است. ما در جهانی زندگی می‌کنیم که محصولات بی‌شمار پلاستیکی آن را پر کرده‌اند؛ محصولاتی که بسیاری از آن‌ها از پلاستیک¬های مهندسی ساخته می‌شوند.

از قطعات مختلف هواپیماها گرفته تا قطعه‌ای از یک اتوی رومیزی! تکنولوژی ساخت این مواد پرکاربرد، دنیا را تکان داده و صنایع شیمیایی جهان را گام‌ها به پیش برده است. پلاستیک مهندسی یکی از مهم‌ترین انواع محصولات در حوزه صنایع شیمیایی در جهان به‌شمار می‌آید که به واسطه‌ پیشرفت تکنولوژی، امکان تولید آن‌ها به‌صورت گسترده فراهم شده است.

موارد موثر در قیمت و خرید پلاستیک­ های مهندسی

هریک از انواع این مواد، ساختار شیمیایی خاص خود را دارند که آن‌ها را برای مصارف مختلف مناسب می‌سازد؛ اما برای خرید پلاستیک مهندسی، بهتر است به مواردی توجه داشت که در ادامه به آن‌‌ها می‌پردازیم. به‌طور کلی در انتخاب و خرید پلاستیک صنعتی و انواع پلیمرها، سه پارامتر اساسی نقش دارند: خواص مکانیکی، محل استفاده یا محیط کاربری و در نهایت، قیمت پلاستیک‌ها.

خواص مکانیکی مواد، همان ویژگی‌های پلاستیک ها است که در زبری، میزان سختی، درجه استحکام و غیره تاثیر دارد. محیط کاربری از آن جهت مهم است که تولیدکنندگان بدانند آیا می‌توانند این ماده تحت نور مستقیم خورشید یا در معرض تماس با رطوبت یا مواد شیمیایی خاصی نگهداری کنند یا خیر. این موضوع از چنان اهمیتی برخوردار است که عدم توجه به آن می‌تواند پلاستیک را به ماده‌ای غیرقابل استفاده تبدیل کند.

دیگر عوامل تاثیرگذار بر قیمت رقابتی پلاستیک مهندسی

عامل سوم نیز همان‌طور که اشاره کردیم، قیمت پلاستیک مهندسی است که از جمله مهم‌ترین فاکتورها در انتخاب این مواد اولیه مهم به‌حساب می‌آید. در کنار این موارد، نکته‌ی مهم دیگری که نباید ساده از کنار آن گذشت، مبحث دماست. اینکه محصول نهایی قرار است در چه دمایی مورد استفاده قرار بگیرد، بر ماده اولیه تاثیر مستقیم می‌گذارد.

مواد پلیمری که از محصولات جانبی نفت محسوب می‌شوند، به‌طور مستقیم تحت تاثیر قیمت آن قرار دارند. بنابراین، نمی‌توان بدون در نظر گرفتن نوسانات طلای سیاه به خرید پلاستیک مهندسی پرداخت. از دیگر عوامل مهم در تعیین قیمت این محصولات، کیفیت مواد اولیه است.

میزان عرضه و تقاضا نیز از پارامترهای دیگری است که در تعیین قیمت مواد اولیه صنایع مانند پلاستیک‌های صنعتی و پلیمرها تاثیر زیادی دارد.

به همین دلیل کارشناسان درصورت نیاز و با توجه به شرایط ، معمولا خرید عمده پلاستیک مهندسی را پیشنهاد می‌کنند که هم از نظر عمده بودن و هم از حیث مصرف برای مدت‌زمان بیشتر، مقرون به صرفه است. علاوه بر همه آنچه گفته شد، تنها فروش مواد اولیه شیمیایی نیست که بر قیمت نهایی تاثیر می‌گذارد؛ بلکه قیمت موادی که در فرآیند تولید مورد نیاز هستند نیز باید در نظر گرفته شوند.

به‌عنوان مثال، اگر هزینه‌های تامین روغن‎های مصرفی برای تولید پلاستیک افزایش پیدا کند، طبعا هزینه‌ نهایی هم دست‌خوش تغییر خواهد شد.

پلاستیک مهندسی چیست و چه کاربردهایی دارد؟

برخی از آن‌ها را می‌توان برای استفاده در دماهای بالا به‌کار برد و برخی دیگر را در فشار زیاد؛ قابل بازیافت هستند و شرکت‌ها می‌توانند بارها و بارها آن را مورد استفاده قرار بدهند. ویژگی‌های انواع مختلف آن با یکدیگر متفاوت است؛ بعضی دمای ذوب بالایی دارند و برخی آن‌چنان براق هستند که می‌توان به‌عنوان جایگزینی برای فلزات (درموارد خاص) به آن‌ها نگاه کرد.

 بسیاری از انواع پلاستیک های مهندسی، به‌خصوص در برابر افزایش و تغییرات دما مقاوم هستند و حتی اگر ذوب شوند، در ترکیب شیمیایی آن‌ها تغییری ایجاد نمی‌شود. درحقیقت، این یکی از مهم‌ترین ویژگی های پلاستیک مهندسی به‌حساب می‌آید و باعث شده تا در محصولات بسیاری در زمینه‌های گوناگون مورد استفاده قرار بگیرد.

مصرف آن‌ها به‌صورت گسترده در صنایع جهانی دلایل مختلفی دارد که از جمله آن می‌توان به هزینه معقول و مناسب، در دسترس بودن و وفور این مواد و همچنین سهولت استفاده از پلاستیک صنعتی در صنایع مختلف اشاره کرد.

گفتنی است که این ماده مهم، با وجود حجم عظیم مصرف، تنها حدود ده درصد از میزان تولید پلاستیک را در جهان به خود اختصاص می‌دهد و نزدیک به چهار پنجم یا 75 درصد آن صرف تولیدات روزمره‌ در صنعت بسته‌بندی یا صنایع ساختمانی می‌شود. نکته جالب توجه اینکه به دلیل قابل بازیافت بودن این محصولات و مسائل محیط زیستی، شرکت‌های بزرگ دنیا مانند BMW اقدام به جمع‌آوری و استفاده دوباره این پلاستیک‌های به‌کار رفته در خودروهای خود کرده‌اند تا هم هزینه‌های تولید را کاهش بدهند و هم از آسیب‌های محیط‌زیستی جلوگیری کنند.

تکنولوژی پیشرفته پلاستیک های مهندسی

از دیگر دلایل توجه شرکت‌های بزرگ بین‌المللی مانند BMW و جنرال الکتریک به پلاستیک‌ مهندسی، تکنولوژی‌های پیشرفته‌ای است که هم در مرحله فرآوری و هم در مرحله تولید آن‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. به‌کارگیری این تکنولوژی‌های به‌روز، کمک می‎کند تا کیفیت محصول تولیدشده به میزان قابل توجهی افزایش پیدا کند.

ضمن اینکه امکان استفاده از این نوع پلاستیک‌ها در روش‌های تولید خودکار، صنایع بسته‌بندی و دیگر صنایع را یاری می‌کند تا با کاهش هزینه‌ها و افزایش سرعت، محصولات بهتری را تولید کنند. پلاستیک­های مهندسی، علاوه بر تمامی آنچه ذکر کردیم، مزیت دیگری هم دارد.

 اینکه کارشناسان این حوزه به سادگی می‌توانند با تغییر فرمولاسیون آن‌ها، پلیمرهای دیگری را تولید کنند. چنین کاری، به صنایع امکان ایجاد انواع پلاستیک را از مواد مشخص می‌دهد که به نوبه‌ خود در کاهش هزینه‌ها و افزایش تنوع محصولات تولیدی نقش موثری دارد.

خرید پلاستیک مهندسی از بسپارمارکت

پلاستیک مهندسی بدون اغراق یکی از مهم‌ترین حوزه‌های پیشرفت تکنولوژی است که صنایع شیمیایی دنیا را دچار تغییر و تحولات اساسی کرده و ایران به‌عنوان کشوری با ذخایر غنی نفتی و صنایع فعال پتروشیمی، می‎تواند درصورت مدیریت صحیح و برنامه‌ریزی مناسب، به یکی از تولیدکنندگان و صادرکنندگان این مواد پرکاربرد تبدیل شود.

شرکت بازرگانی بسپارمارکت هم به عنوان یک شرکت ایرانی، در زمینه وارد کننده پلاستیک مهندسی مطرح بود و در زمینه تهیه و توزیع مواد اولیه صنایع مختلف فعالیت دارد. در کنار این فعالیت‌ها، این شرکت به برگزاری کارگاه‌های آموزشی و ارائه مشاوره برای انتخاب و خرید بهترین مواد اولیه نیز اشتغال دارد.

گفتنی است که فروش مواد اولیه شیمیایی در این شرکت به صورت تخصصی و با قیمت مناسب انجام می‌شود. همچنین، ارائه قیمت رقابتی پلاستیک مهندسی توسط این شرکت باعث شده تا خریداران، محصولات مورد نیاز خود را با کمترین هزینه و مناسبت‌ترین قیمت تهیه کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه یا دریافت قیمت پلاستیک مهندسی، به وب سایت بسپارمارکت مراجعه کنید یا با شماره 02128426075 در ساعات کاری تماس بگیرید.

برخی از  پلیمرهای مهندسی موجود در شرکت بسپارمارکت با قیمت رقابتی

 پلی استال (POM)

 پلی کربنات (PC)

 پلی آمید (PA)

 پلی بوتیلن ترفتالات (PBT)

 اتیلن وینیل استات (EVA) 18% و 28%

 پلی متیل متاکریلات (PMMA)

 


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک
 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 100%

نظرات کاربران

ارسال دیدگاه
همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟