جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
خرید گرانول تزریقی؛ نکات مهم برای خرید گرانول گرید تزریقی

wikiplast.ir

خرید گرانول تزریقی؛ نکات مهم برای خرید گرانول گرید تزریقی

گرانول، انواع مختلفی دارد و بسته به کاربردهای متنوعی که در بخش‌های مختلف صنعت دارد، نامگذاری می‌شود. مبنای نامگذاری گرانول‌ها، می‌تواند کاربرد آن‌ها (گرانول پایپ، گرانول فیلم و…)، استفاده در روش‌های تولید مختلف (گرانول بادی، گرانول تزریقی و…)، ترکیب شیمیایی (پلی اتیلن، پلی پروپیلن و…) و یا ساختار پلیمری (گرانول پلی اتیلن سنگین، گرانول پلی اتیلن سبک و…) باشد.

در این بین، منظور از گرانول تزریقی گرانولی است که در روش قالب گیری تزریقی مورد استفاده قرار می‌گیرد. شما می‌توانید با خرید گرانول تزریقی، انواع محصولات پلاستیکی را از طریق فرایند تزریق تولید کرده و متناسب با نیاز خود این دسته از محصولات را تولید کنید.

در ادامه، ابعاد مختلف گرانول‌های تزریقی را بررسی کرده و نکات مهمی درباره خرید انواع گرانول تزریقی ارائه خواهیم داد. پس با ما همراه باشید.

انواع گرانول تزریقی در صنعت پلاستیک

در حال حاضر شاهد گریدهای مختلفی برای گرانول‌های تزریقی هستیم. هر یک از این گریدها کاربرد خاصی در صنعت پلاستیک دارند و برای تولید محصولات پلاستیکی مختلفی از آن‌ها استفاده می‌شود. از مهم‌ترین انواع گرانول‌های موجود در بازار می‌توان به گرانول پلی اتیلن تزریقی، گرانول پلی پروپیلن تزریقی، پلی استایرن، آکریلونیتریل بوتادین استایرن و… اشاره کرد. در ادامه شما را با این گریدها آشنا می‌کنیم.

گرانول پلی اتیلن تزریقی

یکی از پرکاربردترین انواع گرانول‌های تزریقی موجود در بازار، گرانول پلی اتیلن است. این گرانول از پودر درجه یک پلی اتیلن درست می‌شود. این پودر خواص منحصربه‌فرد و کیفیت عالی داشته اما هزینه استفاده از آن بالا است. با این حال می‌توان از مواد بازیافتی نیز اقدام به تولید این گرانول کرد اما کیفیت این گرانول‌ها پایین‌تر بوده و همین مسئله باعث می‌شود که قیمت گرانول تزریقی کاهش پیدا کند. از گرانول‌های بازیافتی به‌منظور تولید محصولاتی که حساسیت بالایی ندارند، استفاده می‌شود. پلی اتیلن سنگین و پلی اتیلن سبک از مهم‌ترین انواع پلی اتیلن‌ها هستند.

گرانول پلی اتیلن سنگین تزریقی

پلی اتیلن سنگین تزریقی یا گرانول سنگین تزریقی جز گریدهای گرانول به حساب می آید که وزن مولکولی بالایی دارد. این محصول دارای سختی بالا، مقاومت شیمیایی مناسب، نفوذپذیری پایین و خواص دی الکتریک است. این نوع گرانول به نحوی است که با افزایش چگالی، خواص آن نیز افزایش پیدا می‌کند.

گرانول سنگین تزریقی، در گریدهای مختلفی ساخته شده و مورد استفاده قرار می‌گیرد. هر یک از این گریدها دارای ویژگی‌های منحصربه‌فردی بوده و به همین واسطه کاربردهای مختلفی دارند. از این گرانول به‌صورت عمده در راستای تولید نوار جهت‌دار، کیسه بافته شده، لوله‌ها، فیلم‌ها، ظروف صنعتی حجیم و… استفاده می‌شود.

گرانول پلی اتیلن سبک

گرانول پلی اتیلن سبک خطی دسته‌ای از گرانول‌های تزریقی است که چگالی پایینی داشته و برای تولید آن‌ها از روش فشار پایین استفاده می‌شود. این گرید، به دلیل شاخه‌های جانبی کوتاه و دانسیته کم، دارای خواص کشسانی و مقاومت کششی مناسبی است. به همین دلیل از جمله گریدهای پرمصرف برای تولید فیلم‌های پلی اتیلنی یا نایلون و نایلکس محسوب می‌شود.

این گرانول فرآیندپذیری خوبی داشته و در برابر ضربه مقاومت بالایی از خود نشان می‌دهد. همچنین مقاومت آن در برابر مواد شیمیایی بالا است. قیمت گرانول تزریقی که در این طبقه‌بندی است، پایین بوده و این گرید از گرانول‌ها قیمت کمی دارند.

گرانول پلی پروپیلن تزریقی

گرانول پلی پروپیلن یکی از گریدهای گرانول‌های تزریقی به‌حساب می‌آید که می‌توان آن را به هر شکلی تبدیل کرد. همین مسئله باعث شده تا این گرانول کاربرد بسیار زیادی در صنعت پلاستیک داشته باشد.

از مهم‌ترین ویژگی‌های این گرانول می‌توان به وزن سبک آن اشاره داشت. همچنین قیمت گرانول پ پ تزریقی در این طبقه‌بندی پایین است. کاربرد این گرید در صنعت بسته‌بندی است. همچنین در تولید اسباب‌بازی‌های پلاستیکی، بطری‌ها، روکش سیم‌ها، لوله‌های انتقال آب و فاضلاب و تجهیزات پزشکی نیز از این گرانول استفاده می‌شود.

پلی کربنات

پلی کربنات دسته دیگری از پلیمرهای شفاف به‌حساب می‌آید که از آن برای ساخت وسایل مختلف به روش تزریقی استفاده می‌شود. از مهم‌ترین ویژگی‌های این ماده می‌توان به شفافیت و امکان انتقال نور اشاره کرد. پلی کربنات تزریقی به‌منظور ساخت محصولاتی مثل چراغ خودروها، قطعات پلاستیکی لوازم‌خانگی، تجهیزات پزشکی، محصولات مصرفی و… استفاده می‌شود. یکی از معایب این گرانول، میزان بالای ترک‌خوردگی در برابر ضربه است.

پلی استایرن

پلی استایرن یکی از انواع گرانول‌های تزریقی به‌حساب می‌آید. از این گرید در صنعت بسته‌بندی و لوازم‌خانگی استفاده می‌شود. از مهم‌ترین معایب پلی استایرن می‌توان به خواص مکانیکی ضعیف اشاره کرد.

انواع دیگر گرانول‌ تزریقی

مواد معرفی شده در بخش‌های قبلی تنها بخشی از گرانول‌های مورد استفاده در صنعت پلاستیک هستند و امروزه شاهد تولید و استفاده از انواع دیگری از گرانول‌های تزریقی هستیم که هر یک از این مواد کاربردهای مختلف و منحصربه‌فردی داشته و در بخش‌های گوناگونی از آن‌ها استفاده می‌شود. از جمله این مواد، می‌توان به ABS، Nylon، Derlin (POM)، PEI (UItem) و PEEK اشاره کرد.

ارزان‌ترین گرید گرانول تزریقی

به‌منظور معرفی ارزان‌ترین گرانول موجود در بازار می‌توان گفت، گرانول پلی پروپیلن تزریقی که از آن در قالب‌های تزریق پلاستیک استفاده می‌شود، جزو گرانول‌های ارزان‌قیمت محسوب می‌شود، زیرا برای تولید این گرانول معمولا از مواد بازیافتی استفاده شده و همین موضوع باعث کاهش قیمت گرانول تزریقی شده است.

عوامل تاثیر گذار بر قیمت گرانول تزریقی

در راستای بررسی قیمت گرانول تزریقی باید به این نکته اشاره کنیم که مواد اولیه و تجهیزات مورد استفاده برای ساخت گرانول‌ها، نقش تعیین‌کننده بر روی قیمت نهایی آن دارند. در واقع هر چه مواد اولیه مورد استفاده دارای خلوص بیشتری باشند، برای خرید انواع گرانول باید مبلغ بیشتری پرداخت کنید. از سوی دیگر، استفاده از تجهیزات پیشرفته نیز باعث افزایش کیفیت و قیمت گرانول می‌شود.

نکات مهم برای خرید گرانول تزریقی

اگر می‌خواهید فرایند تزریق پلاستیک را به بهترین شکل ممکن انجام دهید، لازم است تا اقدام به خرید گرانول‌های تزریقی باکیفیت کنید.

گرانول‌های باکیفیت باید دارای درخشندگی و استحکام فوق‌العاده‌ای باشند تا بتوان از آن‌ها برای تولید انواع محصولات در قالب‌های تزریق پلاستیک استفاده کرد. از سوی دیگر، به‌منظور خرید گرانول با به سراغ محصولاتی بروید که از مواد اولیه مرغوب ساخته شده‌اند. همچنین به‌منظور خرید انواع گرانول بهتر است تا با کارشناسان این حوزه مشورت کرده تا در نهایت بتوانید بهترین نوع گرانول را خریداری و از آن استفاده کنید.

حرف آخر

در این مطلب به بررسی انواع گرانول تزریقی پرداخته و تلاش کردیم تا شما را به‌صورت کامل با این دسته از محصولات آشنا کنیم. گریدهای مختلف تزریق، نظیر گرانول پلی اتیلن تزریقی، پ پ تزریقی، پلی کربنات و… به تفصیل مورد بررسی قرار گرفت. نکته قابل توجه که قبل از خرید گرانول تزریقی باید به آن توجه کنید، این است که حتما اطلاعات کافی در مورد محصول موردنظر خود جمع آوری کنید. همانطور که دیدید، انواع مختلفی از گرانول های تزریقی وجود دارد و اینکه کدام یک از این محصولات برای کسب و کار شما گزینه مناسبتری است، نیازمند کسب اطلاعات کافی است.

شمس جاوید


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

نظرات کاربران

ارسال دیدگاه
همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟