جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
گرانول پلی اتیلن سنگین دورانی گرید 3840 تبریز + دیتاشیت و کاربردها

wikiplast.ir

گرانول پلی اتیلن سنگین دورانی گرید 3840 تبریز + دیتاشیت و کاربردها

پلی‌اتیلن سنگین دورانی گرید 3840 تولید پتروشیمی تبریز و اراک است. این پلی‌اتیلن سنگین در تولید به روش دورانی مورد استفاده قرار می‌گیرد. از قالب گیری دورانی برای تولید قطعات تو خالی، در شکل‌ها و اندازه‌های مختلف نظیر مخازن مایعات، سطل ظرف‌های زباله، توپ فوتبال، کلاه ایمنی و حتی بدنه قایق استفاده می‌شود.

انواع گرانول پلی‌اتیلن

گرانول دارای تنوع زیادی در محصولات پلاستیکی است که بر اساس معیارهای مختلف دسته بندی می شود. در این بین، گرانول پلی اتیلن، که یکی از پرکاربردترین انواع مواد پلیمری است، بر اساس وزن مولکولی و روش‌های تولید به گریدهای مختلفی تقسیم بندی می‌شود. بر این اساس، گرانول پلی اتیلن را می‌توان به پلی اتیلن سبک، با وزن متوسط، سنگین و با وزن مولکولی بسیار بالا تقسیم‌بندی کرد. علاوه بر این، گریدهایی نظیر گرید سبک، سبک خطی و سنگین نیز وجود دارد. همینطور بر اساس روش تولید، به پلی اتیلن دورانی، بادی و تزریقی نیز تقسیم می‌شوند. در ادامه، به بررسی گرانول پلی اتیلن سنگین دورانی 3840 می‌پردازیم.

پلی اتیلن سنگین دورانی (گرید 3840)

MD3840UA یک پلی‌اتیلن با چگالی متوسط خطی است و در روش چرخشی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در مراحل قالب گیری دورانی یا قالب گیری چرخشی، فرآیند با قالب بسته‌ای با مقدار معینی پودر یا مایع پلاستیک گرمانرم پر شده است، آغاز می‌شود. قالب‌ها یا پیش گرم شده‌اند یا در یک کوره قرار داده می‌شوند و همزمان حول محور دیگر کج می‌شود یا نوسان می‌کند. در هر صورت ماده‌ی مذاب، به صورت لایه‌ای یکنواخت روی تمام سطح قالب پخش می‌شود، در مرحله‌ی بعدی قالب به منطقه‌ی سرد شدن منتقل می‌شود که در آن حین حرکت، از آب یا هوا برای کاهش تدریجی دما استفاده می‌شود. پس از انجماد ماده، قالب باز شده و قطعه ی توخالی از آن خارج می‌شود.

از جمله خصوصیات این ماده میتوان به قدرت ضربه پذیری خوب، پرداخت عالی سطح داخلی  و خارجی، سفیدی، مقاومت خوب در برابر فشار ناشی از ترک خوردگی و ثبات در برابر UV نام برد

کاربردهای گرانول 3840

پلی‌اتیلن سنگین 3840 در زمینه تولید سرسره بازی، تانکرهای بزرگ پلاستیکی و... کاربرد دارد. کلا در هر محصولی که بتوان از قالب گیری به روش دورانی استفاده کرد میتوان از 3840 استفاده کرد.

مشخصات فنی

ویژگی های3840:

Property

Unit

Value

Test Method

Physical Properties

MFI (190 C/2.16 kg)

gr/10 min

4.0

ASTM D 1238

MFI (190 C/5.0 kg)

-

Density

gr/cm

0.938

ASTM D 1505

Formulation

Anti Oxidant

UV Stabilizar

Mechanical Properties

Flexural Modulus

Mpa

900

ASTM D 790

Tensile Strength at yield

Mpa

18.000

ASTM D 638

Elongation at break

%

900.000

ASTM D 638

Charpy Impact Strength

Kj/m2

18

ASTM D 256

Hardness Shore D

-

62

ASTM D 2240

ESCR, F50, 100%, Igepal

hr

400

ASTM D 1894

Thermal Properties

Vicat Softening Temperature

c

117

ASTM D 1525

Melting Point

c

127

ASTM D 1526

ذخیره سازی

این محصول باید در شرایط خشک و در دمای کمتر از 50 درجه  سانتی‌گراد نگهداری شود و از اشعه ماوراء بنفش محافظت شود، زیرا باعث از بین رفتن محصول می‌شود.

بازیافت

محصول نهایی ساخته شده از این پلیمر، قابل بازیافت، سوزاندن یا دفع در محل‎‌های دفع زباله بدون هیچ گونه ضرری به محیط زیست هستند. با استفاده از سیستم بازیافت، زباله‌های پاکیزه می‌توانند دوباره برای بسیاری از کاربردهایی که تقاضا کمتری دارند، مورد استفاده قرار گیرند.

از سوی دیگر با احتراق کافی، درست و کنترل شده، ترجیحا مرتبط با گرما یا دیگر سیستم های بازیابی انرژی، ارزش گرمازایی بالای پلی‌اتیلن به احتراق زباله‌های جامد شهری کمک می‌کند.

در سایت‌های دفن زباله MD3840UA حفره‌های تخریبی ایجاد نمی‌کند، گازهای خطرناکی را منتشر نمی‌کند و یا باعث آلودگی آب‌های زیرزمینی نیز نمی‌شود.

اگر رنگدانه‌ها یا مواد افزودنی دیگری در مرحله پردازش در این محصول گنجانیده شوند، موارد فوق ممکن است کاملا اعتبار نداشته باشند.

تماس با غذا

ترکیب محصولات مطابق با دستورالعمل .EC90/128/EOK برای استفاده در کاربردهای مربوط به تماس با مواد غذایی است.

جمع بندی

در این مقاله با پلی‌اتیلن، تاریخچه و طبقه بندی این ماده بر اساس دانسیته آشنا شدیم و دریافتیم که به چهار دسته HDPE ، LDPE، LLDPE و MDPE تقسیم می‌شوند. 

با پلی‌اتیلن سنگین دورانی گرید 3840، دیتاشیت، مشخصات فنی، شرایط پردازش، ذخیره سازی و بازیافت آن آشنا شدیم و کاربردهای آن را در بخش‌های مختلف صنعت مورد بررسی قرار دادیم.

دریافت قیمت روزانه و دسترسی به آرشیو

برای دریافت قیمت روزانه 3840 Tabriz-پلی اتیلن سنگین دورانی 3840UA از طریق Email یا SMS می توانید به فروشگاه ویکی پلاست مراجعه کنید. همچنین برای دسترسی به آرشیو قیمت ها، عرضه، معاملات، قیمت های پایه و رقابت های این کالا می توانید به این صفحه، مراجعه کنید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 90%

نظرات کاربران

ارسال دیدگاه
همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟