پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
۵ دلیل که نشان می‌دهد چرا کارفرمایان باید بر تجربه کارجو از مصاحبه تمرکز کنند

wikiplast.ir

۵ دلیل که نشان می‌دهد چرا کارفرمایان باید بر تجربه کارجو از مصاحبه تمرکز کنند

ساخت برند کارفرمایی کار سختی است و یکی از مهم‌ترین جوانب آن تجربه کارمند است. اگر یک کارمند در شرکتی تجربه کاری خوبی را کسب کند، به ساخت برند کارفرمایی بسیار کمک می‌کند و نقش بسیار مهمی در این روند دارد...

همان‌طور که در شرکت خود روی محصول و نحوه ارسال آن تمرکز می‌کنید، تمرکز بر برند کارفرمایی نیز به شما کمک می‌کند تا به متقاضیان کار نیز به چشم مشتری نگاه کنید و برای آنها نیز قوانین را یکسان رعایت کنید.

تعامل شما با متقاضیان کار می‌تواند تصور خوبی از برند کارفرمایی شما در ذهن آنها شکل دهد و اولین برداشت‌ها هستند که ماندگار می‌شوند. به همین دلیل بسیار مهم است که در هر مصاحبه حضور داشته باشید و تیم خود را آموزش دهید تا بتوانند بهترین نمایش را داشته باشند.

در این مقاله پنج دلیل قانع کننده برای تمرکز بیشتر بر روی تجربه کارجو از مصاحبه و صحبت کاری را بیان خواهیم کرد.


۱. کلمات به سرعت در حرکت هستند

ما در عصر دیجیتال زندگی می‌کنیم که در آن، چه بخواهید و چه نخواهید، مردم تجربیات خود را به صورت آنلاین به اشتراک می‌گذارند. کارجویان چه تجهیزات فردی حرفه‌ای در تصویربرداری همراه خود داشته باشند و یا اینکه روی مصاحبه تمرکز کنند، به راحتی می‌توانند از تجربه خود در تعامل با کارفرما و تیم منابع انسانی شرکت مورد نظر اطلاعاتی را به اشتراک بگذارند.

به این موضوع به عنوان چیزی که باید از آن بترسید نگاه نکنید؛ به جای این تصور، از آن به نفع خود استفاده کنید. طبق نظرسنجی Glassdoor، اگر کارفرما بتواند در جلسه مصاحبه روی برند کارفرمایی خود تمرکز کند، احتمال جذب شخص کارجو ۹۴ درصد خواهد بود. اگر می‌خواهید متقاضی کار درخواست شما برای اضافه شدن به تیم را بپذیرد، خود را درگیر مکالمات کنید و گفتگو با کارجو را فراموش نکنید.


۲. رقابت سخت است

این روزها، شهرت شرکت‌ها به دلیل داشتن محصول باکیفیت و همچنین ارائه خدمات باکیفیت است. مطمئناً ساختن یک محصول باکیفیت و بی رقیب بسیار عالی است، اما اگر شرکت شما مکان خوبی برای کار نباشد، تمام تلاش‌های شما چه فایده‌ای دارد؟

به خاطر داشته باشید که، ۶۹ درصد از کارجویان حتی در صورت بیکاری در شرکتی که خیلی شهرت خوبی ندارد، کار نمی‌کنند! توانایی شما در رقابت در بازار کار و پیشرو ماندن مستقیماً با توانایی شما در جذب و حفظ استعدادهای برتر مرتبط است.


۳. برداشت‌های اول همیشه در ذهن می‌مانند

زمانی که متقاضی کار از سمت شما ایمیل پیگیری دریافت می‌کند، پا به شرکت شما می‌گذارد و با تک تک اعضای تیم ملاقات می‌کند، بدانید که در این مواقع در حال اندازه گیری عیار شما و شرکت شما است. حتی بسیاری از آنها تحقیقات خود را در وب‌سایت‌هایی مانند ایران تلنت انجام داده‌اند و با مطالعه نظرات شرکت‌ها در ایران تلنت، آن برداشت اولیه در ذهن او نقش می‌بندد.

اولین تصور کارجو از شرکت شما در کل مراحل با او خواهد بود، بنابراین روی این تصور حساب ویژه‌ای باز کنید. اگر تصویر یک کارجو از شرکت شما بد باشد، مطمئنا او تصور بدی از محصولات یا خدمات شما نیز به دست خواهد آورد و این هرگز برای تجارت شما خوب نیست.

برای مقابله با این موضوع، باید مطمئن شوید که قدم‌های مثبت در شکل گیری تصویر مناسب از شرکت خود را برداشته‌اید. برای کارجو ایمیل پیگیری بفرستید و بدون توجه به منفی یا مثبت بودن پاسخ کارجو، این کار را انجام دهید.

تیم خود را در مورد نحوه صحیح مصاحبه، ارائه نوشیدنی یا میان وعده هنگام مراجعه داوطلبان به محل مصاحبه و نحوه برخورد با شرایط سخت مصاحبه، آموزش دهید. برای خوشامدگویی و استقبال اولیه زمان بگذارید و بدانید که اهمیت دادن به زمان و احترام گذاشتن به کارجو، در نهایت برای اعتبار شما عالی خواهد بود.


۴. دوست دارید چگونه با شما رفتار شود؟

یکی از قدرتمندترین کارهایی که یک کارفرما می‌تواند انجام دهد، این است که خود را در جایگاه کارجو قرار دهد. به آخرین مصاحبه خود فکر کنید. چه چیزی از آن مصاحبه بیشتر در ذهن شما باقی مانده است؟ منفی بود یا مثبت و چرا؟ چه عناصری از برند کارفرمایی یک شرکت برای شما اهمیت دارد؟

پرسیدن این سوالات از خود و قرار دادن خود به جای کارجو به شما کمک می‌کند تا با این روند بیشتر ارتباط برقرار کنید و مسیر را درست پیش بروید. این مهم است دقیقاً مشخص کنید که دوست دارید کارجو از شرکت و شما چه حسی بگیرد، سپس روند خود را بر اساس این هدف نهایی بسازید.


۵. پل‌های پشت سر خود را خراب نکنید و به جای آن برای برند خود طرفداری دیگر بسازید

در حالی که ممکن است بسیاری از افراد در حال حاضر نیاز به شغل و کار در شرکتی دیگر را نداشته باشند، اما مشاغل تغییر می‌کنند و فرصت‌های جدید شغلی بدون اطلاع قبلی به وجود می‌آیند. متقاضیانی که ممکن است در حال حاضر برای اقدام شرایط لازم را نداشته باشند، می‌توانند در چند ماه یا حتی یک سال آینده به بهترین انتخاب‌های شما تبدیل شوند؛ بنابراین هرگز تمام پل‌های پشت سر خود را خراب نکنید.

برای اطمینان از این که هرگز روابط خود را خراب نمی‌کنید، همیشه با نامزدها ارتباط شفافی برقرار کنید و تا جایی که ممکن است این ارتباط انسانی باشید. نگذارید تا پاسخ شما به کارجو ماه‌ها طول بکشد.

به جای این تأخیر، می‌توانید با کارجو صادق باشید و او را در جریان آخرین به روز رسانی‌ها قرار دهید. اگر با کسی مصاحبه می‌کنید و ممکن است او فرد مورد نظر شما برای موقعیت شغلی نباشد، خیلی زود او را در جریان بگذارید.

روند استخدام تنها ثبت آگهی استخدام نیست. تدوین فرایندی عالی و بدون نقص برای استخدام و تمرکز روی تجربه کارجو از مصاحبه و صحبت با او، یک برند کارفرمایی قوی برای شما ایجاد می‌کند و به شما کمک می‌کند تا بهترین‌های بازار کار را جذب و حفظ کنید و کسب و کار خود را به سمت موفقیت سوق دهید.

منبع: ایران تلنت


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

نظرات کاربران

ارسال دیدگاه
همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟