شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
در جلسات گزارش عایدی شرکت‌ها رفتار با زنان متفاوت‏‏‌تر است

در جلسات گزارش عایدی شرکت‌ها رفتار با زنان متفاوت‏‏‌تر است

زیر ذره‌‌‌بین قرار دادن زنانی که در راس شرکت‌ها هستند، می‌تواند فرآیندی بی‌‌‌رحمانه و ظالمانه‌‌‌ باشد. این اتفاق در مراسم فراخوان گزارش عایدی سالانه وال‌استریت که مدیران با سوالاتی از طرف سرمایه‌گذاران و تحلیلگران مالی مواجه می‌‌‌شوند، به بدترین شکل رخ می‌دهد.

در این جلسات فقط اعداد و ارقام و عملکرد شرکتی نیست که مورد تحلیل قرار می‌گیرد، بلکه مدیران در مورد نحوه ارائه خودشان هم مورد قضاوت قرار می‌‌‌گیرند. البته که مدیران مرد هم زیر ذره‌‌‌بین هستند، اما یک مطالعه جدید نشان می‌دهد زنانی که روی

 این صندلی داغ می‌‌‌نشینند، با سوالات ناراحت‌‌‌کننده‌‌‌تری مواجه می‌‌‌شوند.

این مطالعه به این نتیجه رسیده که نحوه صحبت کردن افراد در این جلسات، می‌تواند عامل پیش‌بینی عملکرد ضعیف شرکت باشد.

کارشناسانی از دانشگاه برگن و مدرسه کسب و کار Said  بین سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۹ صداهای ضبط‌‌شده جلسات فراخوان گزارش عایدی را برای ۲۹۹۳ شرکت آمریکایی بررسی کردند. هدف آنها این بود که اصطلاحا «آپ‌‌‌تاک» را در طول جلسات پرسش و پاسخ بررسی کنند.

آپ‌‌‌تاک یعنی بالا رفتن تن صدای فرد در پایان هر جمله، به طوری که جملات او سوالی به نظر برسد و این باعث القای حس عدم‌اطمینان در صحبت‌‌‌های فرد می‌شود.

در کشورهای انگلیسی‌زبان، آپ‌‌‌تاک معمولا در صحبت‌‌‌های زنان مشهود است. با اینکه ممکن است لحن فرد دوستانه به نظر برسد، اما می‌تواند سیگنالی باشد که نشان‌‌‌دهنده عدم‌قطعیت و مهم‌تر از آن، گزارش عایدی بدتر از حد انتظار شرکت باشد.

نتایج تحقیق نشان می‌دهد تحلیلگران – که آنها هم مثل اکثر مدیران عامل مرد بودند – در واکنش به آپ‌‌‌تاک مدیران زن، شرکت‌ها را کمتر به سرمایه‌گذاران توصیه می‌کنند.

 اما صرف‌نظر از اینکه این واکنش ناشی از سوگیری است یا نه، بین آپ‌‌‌تاک زنان و عملکرد ضعیف شرکت در فصل مورد نظر، رابطه مستقیم وجود دارد. آپ‌‌‌تاک مردان، چنین ارتباطی را نشان نمی‌‌‌دهد.

خیلی از زنان، فشارهای روانی غیرعادی هنگام ارائه کردن را حس می‌کنند؛ اینکه باید نطق خوبی داشته باشند، اما جیغ‌‌‌جیغو به نظر نرسند؛ اینکه باید اعتماد به نفس داشته باشند، اما متکبر به نظر نرسند؛ و اینکه باید همدل باشند، اما ضعیف به نظر نرسند.

مطالعه دیگری نشان داده تحلیلگران سهام، وقتی می‌‌‌بینند شرکت‌ها مدیران زن استخدام کرده‌‌‌اند، با وجودی که هیچ شواهدی پیدا نمی‌‌‌کنند که نشان دهد این مدیران جدید عملکرد ضعیف دارند، اما این شرکت‌ها را کمتر به سرمایه‌گذاران پیشنهاد می‌کنند. امکان پریدن میان صحبت‌‌‌های مدیران زن در جلسات هم بیشتر است.

مدیران عامل زن می‌‌‌گویند نگاهی که به آنها وجود دارد ریسکی‌‌‌تر است و آنها به خاطر اشتباه‌‌‌هایشان خیلی سریع‌‌‌تر از مردان تنبیه می‌‌‌شوند.

منبع


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

نظرات کاربران

ارسال دیدگاه
همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟