شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
دو مخزن پرطرفدار مجتمع پلاستیک طبرستان

دو مخزن پرطرفدار مجتمع پلاستیک طبرستان

امروزه بیش از هر زمان دیگری از تانکر و مخازن پلاستیکی (پلی اتیلن) استفاده‌های گوناگونی می‌شود. کشاورزان و باغداران برای آبیاری باغ و مزارع، بهداشت شخصی، آبیاری گیاهان و درختان و مصارف خوراکی از آب استفاده می‌کنند.

اما مشکلاتی چون فشار پایین آب در مناطق شهری و روستایی، سختی دسترسی به آب در مناطق فاقد لوله‌کشی، کمبود منابع آبی و... باعث شده‌اند تا افراد به فکر راه‌حلی در جهت عبور از این مشکلات باشند.

مخازن و تانکرهای پلی اتیلن در کنار استفاده برای نگهداری و ذخیره‌سازی آب، کاربردهای دیگری نیز دارند. برای مثال در بخش کشاورزی و باغداری، بسیاری از باغداران و کشاورزان، برای نگهداری سموم و استفاده از آن‌ها، نوع منحصربه‌فردی از مخزن که مختص به نگهداری از این مایعات است را تهیه و استفاده می‌کنند.

در این مقاله قصد داریم تا با معرفی دو مخزن پرکاربرد در کشاورزی و باغداری، موارد استفاده و مزایای هر یک را بررسی کنیم.

مخزن آسانرو

یکی از مخازن پرکاربرد پلی اتیلن که بیشتر به‌منظور نگهداری و ذخیره‌سازی آب مورد استفاده قرار می‌گیرد، مخزن آسانرو است. مخزن آسانرو طراحی منحصربه‌فردی داشته و ابعاد بسیار محدود و کوچکی را اشغال می‌کند.

اما درعین‌حال می‌تواند حجم قابل‌توجهی از آب را در خود جای دهد. یکی از موارد کاربرد این مخزن، نگهداری و ذخیره‌سازی آب باران است. استفاده از آب باران یکی از اقداماتی است که کشاورزان و باغداران در جهت دسترسی راحت‌تر به آب و در نتیجه آبیاری باغات و مزارع خود انجام می‌دهند.

برای این کار، بهترین مخزن، مخزن آسانرو است. چرا که می‌توان این تانکر آب را در بخشی از باغ یا در کنار ساختمان و اتاقک باغ قرار داد و تمامی آب باران جمع‌آوری شده را در مخزن جمع کرد.

ویژگی‌های مخزن آسانرو

به‌طورکلی ویژگی‌ها و مزایای مخزن آسانرو را می‌توان این‌گونه عنوان کرد:
● تولید به‌صورت یکپارچه و بدون هیچ‌گونه درز
● مقاومت بالا در برابر اشعۀ ماورای‌بنفش
● فودگرید و مناسب برای نگهداری آب آشامیدنی
● تنوع گسترده در حجم
● استحکام بالای بدنه
● طراحی منحصربه‌فرد و اشغال فضای اندک

مخزن سمپاش

مخزن سمپاش پلی اتیلن یکی از مخازن پرکاربرد پلی اتیلنی است که به‌منظور نگهداری سموم و ترکیبات شیمیایی تولید و استفاده می‌شود. ترکیبات به‌کاررفته در تولید این مخزن در برابر خوردگی مقاوم هستند. در نتیجه کشاورزان و باغداران برای نگهداری سموم کشاورزی می‌توانند به‌راحتی از این دسته از مخازن استفاده کنند.
مخزن سمپاش پلی اتیلن در انواع مختلفی تولید می‌شود.

که عبارت‌اند از:
●مخزن سمپاش سوار شونده
●مخزن سمپاش کششی
●مخزن سمپاش فرغونی

ویژگی‌های مخزن سمپاش

مخزن سمپاش پلی اتیلن از ویژگی‌ها و مزایای متعددی برخوردار است. از جمله مزایا و ویژگی‌های این مخزن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

●مقاوم در برابر خوردگی
●مناسب برای نگهداری سموم و ترکیبات شیمیایی
●مقاومت بالا در برابر اشعۀ UV
●دارای نشانگر حجمی
●سهولت در نصب و راه‌اندازی
●طول عمر بالا
●قابل استفاده در تمامی شرایط آب‌ و هوایی

نکات پراهمیت در خرید مخزن آسانرو و سمپاش

در رابطه ‌با خرید مخزن آسانرو و سمپاش باید به برخی از نکات به‌صورت ویژه توجه کرد. برای مثال افراد باتجربه پیشنهاد می‌کنند تا برای خرید مخازن پلی اتیلن، به تولیدکنندگان معتبر و شناخته‌شده مراجعه شود. شرکت‌های بزرگی چون مجتمع پلاستیک طبرستان، از جمله تولید‌کنندگان برتر مخازن پلی اتیلن در ایران هستند که برای خرید این دسته از مخازن می‌توان به آن‌ها مراجعه کرد. در کنار این موضوع، برخی موارد دیگر هم وجود دارند که توجه به آن‌ها بسیار حائز اهمیت است. در ادامه به این نکات اشاره خواهیم کرد:

ابعاد

یکی از موارد پراهمیت در تهیه و خرید مخزن پلی اتیلن، توجه به ابعاد مخزن است. افراد باید مخزنی را تهیه کنند که متناسب با فضای در دسترس آن‌ها است، باشد.

حجم

برای خرید مخزن پلی اتیلن حتماً باید به حجم موردنیاز برای نگهداری و ذخیره‌سازی مایعات توجه داشت. ازآنجایی‌که مخازن پلی اتیلن در حجم‌های مختلف تولید می‌شوند، می‌توان مخزنی متناسب با نیاز خود، خریداری کرد.

مواد اولیه

مخازن پلی اتیلن در دو نوع تولید می‌شوند. نوع اول مخازنی هستند که از مواد اولیه کاملاً بهداشتی و نو به تولید می‌رسند. اما دسته دوم مخازنی هستند که به‌صورت بازیافتی و با استفاده از مواد اولیه بازیافت شده تولید می‌شوند. مخازن نوع دوم به دلیل تولید از مواد بازیافتی، کیفیت پایین‌تری دارند و قیمت آن‌ها نیز نسبت به مخازن دست‌اول ارزان‌تر است.  

اما گاهی برخی از افراد سودجو برای کسب سود و منفعت بیشتر، مخازن بازیافتی را به‌عنوان مخازن دست‌اول معرفی کرده و آن‌ها را با قیمت مخازن دست‌اول به فروش می‌رسانند. برای جلوگیری از این اتفاق می‌توان با مراجعه به برندهای معتبر تولید مخزن، از کیفیت محصولات ارائه شده مطمئن باشند.

محل نصب

به‌طورکلی محلی که مخزن پلی اتیلن در آن نصب می‌شود باید از برخی ویژگی‌ها، نظیر یکدست و هموار بودن سطح زیرساخت مخزن و بهره‌مندی از مقاومت مناسب در برابر وزن مخزن پر شده بهره‌مند باشد.

جمع‌بندی

در این مقاله تلاش کردیم تا به نکات ارزشمندی در رابطه با دو مخزن پرطرفدار مجتمع پلاستیک طبرستان (مخزن سمپاش و مخزن آسانرو) اشاره کنیم و به بررسی ویژگی‌ها و مزایا هرکدام از آن‌ها بپردازیم. همچنین نکات مختلفی در رابطه با خرید مخازن سمپاش و آسانرو بیان کردیم که این نکات از اهمیت بسزایی برخوردار هستند.

مجتمع پلاستیک طبرستان، بزرگ‌ترین تولیدکننده مخازن پلی اتیلن در خاورمیانه
مجتمع پلاستیک طبرستان یکی از برترین و بزرگ‌ترین تولیدکنندگان مخازن پلی اتیلن در ایران و خاورمیانه است. این مجتمع باتکیه‌بر علم روز و فناوری‌های نوین صنعت تولید مخزن، تلاش می‌کند تا همواره محصولاتی باکیفیت را تولید و عرضه کند. مشتریان محترم برای تهیه تانکر آب پلی اتیلن در انواع مختلف، می‌توانند به یکی از 210 نمایندگی این مجتمع در سراسر ایران مراجعه کنند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 100%

نظرات کاربران

ارسال دیدگاه
همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟