یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
آیا باید مشکلتان را با منابع انسانی مطرح کنید؟

آیا باید مشکلتان را با منابع انسانی مطرح کنید؟

پاسخ این سه پرسش تعیین‌کننده است. کار در یک محیط سمی می‌تواند به سرعت احساسات شما را در مورد شغلتان نابود کند و حتی تصمیم‌گیری برای صحبت در مورد آن می‌تواند کاملاً ترسناک باشد.

در چنین وضعیتی زمان مراجعه به بخش منابع انسانی و مطرح کردن مشکل چه زمانی است؟ و چگونه می‌توانید خود را برای گفتگو آماده کنید؟ نشریه هاروارد بیزنس ری‌ویو سه پرسش را مطرح کرده است که باید قبل از ارائه گزارش رسمی مشکلتان به منابع انسانی، از خود بپرسید.

آیا من آنچه که اتفاق افتاده است را مستند کرده‌ام؟ اگر قصد دارید یک حادثه را به منابع انسانی گزارش کنید، به سوابق دقیق نیاز دارید تا به وضوح ادعاهای خود را بیان کنید. موارد زیر را حتماً مستند کنید: آنچه گفته شده یا انجام شده است، تاریخ و زمان حادثه و اینکه آیا شاهدانی بوده‌اند یا خیر.

هدف من چیست؟ قبل از برقراری ارتباط با منابع انسانی، هدف خاصی را تعریف کنید. به عنوان مثال، همکار شما ممکن است به آموزش توسعه حرفه‌ای برای بهبود رفتار خود نیاز داشته باشد. یا، اگر یک مشکل عملکردی مداوم وجود داشته باشد، منابع انسانی ممکن است با مدیر شما برای ایجاد یک برنامه بهبود عملکرد  همکاری کند.

آیا چیزی که من تجربه می‌کنم مخالف قانون است؟ دپارتمان‌های منابع انسانی مسئولیت دارند اطمینان حاصل کنند که شرکت‌ها به قوانین و مقررات استخدامی پایبند هستند. همچنین یک کارفرما موظف است که هرگونه شکایت در مورد آزار و اذیت را بررسی کند. آزار و اذیت می‌تواند شامل تبعیض بر اساس نژاد، جنسیت، ناتوانی جسمی، یا سایر وضعیت‌های اشخاص باشد یا حتی تلافی بخاطر گزارش یک موضوع.
منبع


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 100%

نظرات کاربران

ارسال دیدگاه
همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟