یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
چطور رک باشیم نه بی‌ادب؟

راهکار نشریه هاروارد بیزنس‌ری‌ویو

چطور رک باشیم نه بی‌ادب؟

برقراری ارتباط مستقیم، یک مهارت کاری مهم است. روشن بودن در مورد آنچه از افراد می‌خواهید و به آن نیاز دارید و گفتن دلیل آن، همه چیز را کارآمدتر می‌کند. اما اگر بیش از حد خشن باشید، ممکن است در نهایت بیشتر ضرر کنید تا سود.

هنگام ارائه بازخورد و نظرات، روی حقایق تمرکز کنید. احساسات خود را از مکالمه حذف کنید و به جای آن به مخاطب شواهدی صادقانه و ملموس در مورد عملکردش بدهید. هدف شما کمک به رشد دیگران است، نه تخریبشان.

هنگام ابراز عقیده، از جملاتی با کلمه "من" استفاده کنید. از اتهام زدن یا سرزنش کردن دیگران خودداری کنید، چون مخاطب شما را در حالت تدافعی قرار می‌دهد. به جای اینکه به آنها هشدار بدهید یا با انگشت آن‌ها را مورد خطاب قرار دهید، با بیان تجربه خود از رفتارشان با آنها صحبت کنید.

یک «نه» شدید را به یک «نه» ملایم تبدیل کنید. به عنوان یک فرد مستقیم، غریزه شما ممکن است این باشد که بدون ابهام یک درخواست کاری غیرضروری را زمانی که ظرفیت لازم را برای انجام آن ندارید، رد کنید. اما اگر بیش از حد رک باشید، در معرض این خطر هستید که به عنوان فردی تلقی شوید که نمی‌خواهد همکاری یا کمک کند. در عوض، با دلسوزی فردی جایگزین را که برای شما و برنامه‌تان بهتر عمل می‌کند پیدا کنید، یا با مهربانی توضیح دهید که چرا انجام آن برای شما غیرممکن است.

هنگام درخواست، مراقب باشید لحنتان شبیه دستور دادن نباشد. دادن دستورات و تکالیف واضح و مستقیم هیچ اشکالی ندارد. فقط به یاد داشته باشید که منطقی باشید، قدردانی کنید و اگر مخاطبتان به آن نیاز دارد، از او حمایت کنید.

منبع


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 100%

نظرات کاربران

ارسال دیدگاه
همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟