دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
چگونه پتانسیل کارمندان بسیار حساس را شکوفا کنیم؟

wikiplast.ir

چگونه پتانسیل کارمندان بسیار حساس را شکوفا کنیم؟

حساسیت بالا که به آن حساسیت پردازش حسی نیز گفته می‌شود، به داشتن یک سیستم عصبی واکنش‌پذیرتر، هماهنگی با ظرافت‌های محیط و پردازش عمیق‌تر اطلاعات مربوط می‌شود. این صفتی است که به مدت بیش از ۳۰ سال مورد تحقیق قرار گرفته است و در بین ۱۵ تا ۳۰ درصد از افراد جامعه یافت می‌شود.

و با این حال، اکثر مدیران از آن آگاه نیستند. نشریه هاروارد بیزنس ری‌ویو سه نقطه قوت متمایز این افراد بسیار حساس را برشمرده و نحوه نظارت صحیح، پرورش و حفظ این نقاط قوت را آورده است.

افراد بسیار حساس، در تشخیص الگوها، درک معانی پنهان و کشف نشانه‌های ظریف، مهارت دارند. با در نظر گرفتن این موضوع، کاری را به آنها محول کنید که به آنها این شانس را می‌دهد تا فرصت‌ها یا خطراتی را که ممکن است دیگران از دست بدهند شناسایی کنند.

از آنجایی که افراد بسیار حساس، معمولا با احساسات و نیازهای دیگران هماهنگ هستند، می‌توانند متقاعدکننده‌ها و تأثیرگذاران باهوش و همچنین متخصص در پرورش کار گروهی و رفاقت باشند. کارهای بین فردی را به آنها محول کنید چون به آنها امکان می‌دهد این مهارتشان را آزمایش کنند.

از آن بخش از توانایی افراد بسیار حساس که بیشتر از سایرین است، برای گوش دادن به دیدگاه‌های متعدد و یافتن زمینه‌های مشترک، به ویژه زمانی که درگیری، تنش یا مذاکره در تیم شما ایجاد می‌شود، استفاده کنید.

با شناخت و ارزش‌ قائل شدن برای مشارکت اعضای بسیار حساس تیم، می‌توانید فرهنگی را در محیط کار ایجاد کنید که فراگیرتر و حمایتگرانه‌تر باشد و به نفع همه عمل کند.
منبع


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

نظرات کاربران

ارسال دیدگاه
همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟