جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
علت تغییر مزه آب شرب در مخزن پلی اتیلن

wikiplast.ir

علت تغییر مزه آب شرب در مخزن پلی اتیلن

مخازن پلاستیکی (پلی اتیلن) معمولاً به صورت فود گرید تولید می‌شوند و به همین منظور، قادر به ذخیره آب برای مدت طولانی هستند. اگر طعم آب شرب داخل مخزن بد باشد، ممکن است مشکلات زیادی از جمله کپک یا جلبک وجود داشته باشد. راه‌های زیادی برای مبارزه با این مشکل وجود دارند که می‌توانید هر کدام برای رفع مشکل به کار ببرید. اما ابتدا بیایید در مورد علت تغییر مزه آب شرب در مخزن پلی اتیلن صحبت کنیم و سپس راه‌های رفع را شرح دهیم.

علت تغییر مزه آب شرب در مخزن پلی اتیلن چیست؟

کپک‌ها و جلبک‌ها می‌توانند تحت شرایط خاصی در مخزن آب شما رشد کنند. مهم است که تماس نور و هوا با آب را به حداقل برسانید. بیشتر مخازن پلاستیکی رنگ تیره دارند، همچنین باید از استفاده از لوله‌های شفاف روی لوله‌های پرکننده، هواکش و خروجی خودداری کنید. لوله‌های مواد غذایی سیاه بهترین هستند.

برای به حداقل رساندن تماس با هوا، هنگام ذخیره سازی باید مخزن را کاملاً پر کنید. یکی دیگر از دلایل ایجاد جلبک‌ها ذخیره آب ناخالص است. گاهی اوقات لازم است مخازن خود را از رودخانه یا منبع مشکوک دیگری پر کنید. اگر از آب بدون کلر استفاده می‌کنید، توصیه می‌شود مخزن خود را قبل از ذخیره سازی شستشو دهید.

چرا آب داخل مخزن پلی اتیلن مزه خاصی دارد؟

اگر تا به حال جرعه‌ای از آب داخل مخزن را نوشیده‌اید و متوجه طعم عجیبی شده‌اید؟ پلاستیک گاهی اوقات می‌تواند مواد شیمیایی را به داخل آب نفوذ دهد که ممکن است دلیل طعم عجیبی آب باشد. اگر متوجه تغییر مزه آب شرب در مخزن پلی اتیلن شدید، سعی کنید نوع دیگری از مخزن پلی اتیلن را خریداری کنید و ببینید آیا طعم آن بهبود یافته است یا خیر.

احتمال دیگر این است که ماده‌ای وارد بطری آب شما شده و آن را آلوده کرده است. این می‌تواند هر چیزی از باکتری گرفته تا تکه‌های کوچک غذا یا کثیفی باشد. اگر فکر می‌کنید مشکل از همین دو مورد است، مخزن آب خود را با سرکه و آب داغ کاملاً تمیز کنید و ببینید که آیا مزه آن از بین می‌رود یا خیر.

در نهایت، این امکان نیز وجود دارد که مشکل اصلاً از آب شما نباشد. گاهی اوقات حس بویایی می‌تواند ما را فریب دهد و باعث شود فکر کنیم آب ما طعم بدی دارد، در حالی که واقعاً بوی بدی ندارد. اگر مطمئن نیستید که مشکل مزه یا بوی آب شماست، سعی کنید هنگام نوشیدن یک جرعه، بینی خود را نگه دارید، اگر مزه آن ناپدید شد، احتمالاً این فقط یک توهم است.

چگونه می‌توان طعم آب شرب داخل مخزن پلی اتیلن را تغییر داد؟

یکی دیگر از منابع رایج وارد کردن ناخالصی‌ها و طعم بد به مخزن شما، شلنگ پرکننده است. شیلنگ‌های باغ فود گرید نیستند و قرار گرفتن مداوم در معرض نور خورشید باعث تخریب آنها می‌شود. انتقال جزئی مواد شیمیایی از مخزن و لوله‌های پلاستیکی بسیار رایج است و اجتناب از آن سخت می‌باشد. تا زمانی که پلاستیک فود گرید دارید، این کار خطرناک نیست.

تغییر مزه آب شرب در مخزن پلی اتیلن در مخازن بی‌کیفیت دیده می‌شود. پس ابتدا محصول مناسب را خریداری کنید. سپس مهمترین کار این است که آب داخل مخزن را زود به زود مصرف کنید تا آب مدت زمان زیادی در مخزن نماند. همچنین مخزن را جلوی نور مستقیم آفتاب قرار ندهید. همه قطعات متصل به مخزن را از نوع پلاستیک فود گرید خریداری کنید تا آب مزه پلاستیک ندهد. روش دیگر می‌تواند شستشو مداوم مخزن باشد.

چگونه مخزن پلی اتیلن را تمیز کنیم؟

اگر آب شما طعم بدی دارد و مشکل را تا مخزن و لوله کشی حل کرده‌اید، ایده خوبی است که کل مخزن را شستشو دهید. یک روش خوب این است که حدود 1.2 فنجان نوشابه بی‌کربوهیدرات را به مخزن نیمه پر آب خود اضافه کنید و سپس مقداری سرکه به آن اضافه نمایید. این مواد یک واکنش شیمیایی ایجاد می‌کنند که برای از بین بردن هر گونه رسوب و بیوفیلم انباشته شده در مخزن عالی خواهند بود.

طعم آب داخل مخزن پلی اتیلن خطرناک است؟

همه ما می‌دانیم که آب برای زندگی ضروری است. برای نوشیدن، پختن و تمیز کردن به آن نیاز داریم. اما اگر آبی که استفاده می‌کردیم ما را بیمار می‌کرد چه؟ اگر مزه پلاستیکی داشت و حاوی مواد شیمیایی مضر بود چه؟ مطالعات اخیر نشان داده است که آب داخل مخزن در ایالات متحده اغلب حاوی سطوح بالایی از سرب، کلر و سایر آلاینده‌ها است.

برخی از دانشمندان بر این باورند که این آلاینده‌ها می‌توانند مسئول طیف وسیعی از مشکلات سلامتی از جمله سرطان باشند. بنابراین برای محافظت از خود و خانواده خود چه کاری ‌توانید انجام دهید؟ اولین قدم این است که منبع آب سالمی را پیدا کنید آب لوله کشی می‌تواند گزینه خوبی باشد. درنهایت، باید مخزن را با آب معدنی پر کنید که کاملاً سالم و بدون مشکل است.

کلام آخر

تغییر مزه آب شرب در مخزن پلی اتیلن اغلب رخ نمی‌دهد، در صورتی مخزن از مواد فود گرید ساخته شده باشد. همچنین نحوه نگهداری و تمیز کردن مداوم مخزن توصیه می‌شود. به آب داخل مخزن نیز توجه کنید؛ آگر آب دارای املاح و مواد ناسالمی باشد، باعث مزه بد آب می‌شود. در هر صورت، با سه عامل می‌توانید آب داخل مخزن را بهبود دهید، اولی می‌تواند خرید مخزن مناسب، دومی پر کردن مخزن با آب سالم و سومی، تمیز کردن مداوم مخزن باشد.

ایستا پلیمر شریف


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 100%

نظرات کاربران

ارسال دیدگاه
همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟