جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
تفاوت دستگاه استرچ پالت با دستگاه شیرینگ پک چیست؟

wikiplast.ir

تفاوت دستگاه استرچ پالت با دستگاه شیرینگ پک چیست؟

اگر شما مسئول عملیات بسته بندی پالت هستید، به خوبی می‌دانید که انتخاب ماشین آلات مناسب می‌تواند تفاوت زیادی در کارایی، هزینه‌های عملیاتی، میزان فیلم پلاستیکی استفاده شده و استانداردهای ایمنی ایجاد کند.

اما با انتخاب طیف گسترده‌ای از انواع دستگاه‌های بسته بندی در بازار و حجم عظیم اطلاعات ارائه شده توسط سازندگان، شناسایی دستگاه مناسب بسیار چالش برانگیز شده است. اما دو دستگاه هستند که بیشترین فروش را در بازار دارند. یکی دستگاه استرچ پالت و دیگری دستگاه شیرینگ پک است. در این بررسی به تفاوت دستگاه استرچ پالت بند و دستگاه شیرینگ پک می‌پردازیم.

دستگاه استرچ پالت چیست؟


استرچ پالت دستگاهی است که یک رول از فیلم پلاستیکی (روکش نایلونی) را نگه می‌دارد و آن را با چرخش در اطراف پالت یا با چرخاندن پالت روی یک میز گردان اعمال می‌کند. این رول‌ها از موادی مانند پلی وینیل کلرید (PVC) یا پلی وینیلیدین کلرید (PVdC) ساخته می‌شوند. همچنین شفافیت و استحکام کششی این فیلم‌ها در کیفیت نهایی کار تاثیر بسزایی دارند.  ضخامت، طول و عرض رول‌ها با توجه به نوع مصرف و توانایی دستگاه استرچ پالت انتخاب می‌شوند.

بسته بندی‌های پالت را می‌توان به دو دسته اصلی اعم از ماشین‌های ترمز هسته‌ای و ماشین‌های پیش کشش تقسیم کرد. دستگاه استرچ پالت در کارخانه‌ها و کارگاه‌ها با خط تولید شلوغ استفاده می‌شود. روکش پلاستیکی به منظور جلوگیری از صدمه دیدن محصولات در مقابل ضربات احتمالی و جلوگیری از نفوذ رطوبت و گرد و غبار به داخل محصول توسط دستگاه استرچ پالت روی محصولات کشیده می‌شود.

دستگاه شیرینگ پک چیست؟


شیرینگ پک به عنوان یک دستگاه مهم در صنعت بسته بندی محسوب می‌شود. معنای لغوی شرینگ «کوچک شدن» است. در دستگاه شیرینگ برای بسته بندی معمولاً از فیلم پلاستیکی برای محافظت از کالاها، زیباتر شدن محصول، چیدمان منظم و یکپارچه برای کنار هم قرار دادن محصولات و به عنوان محافظ در برابر حوادث ناگهانی در حمل و نقل و سایر موارد استفاده می‌شود.

شیرینگ پک قابلیت بسته بندی اتوماتیک و غیر اتوماتیک محصولات را دارد. این دستگاه اغلب برای بسته بندی محصولات مختلف از جمله مواد غذایی، کارتن، کنسرو، جعبه، بطری، شیشه، آب معدنی، مواد شیمیایی گالن، نوشیدنی‌ها، دارو، لوازم خانگی و غیره کاربرد دارد. امروزه برای معرفی بهتر محصول به مشتری بهتر است از دستگاه‌هایی مانند شیرینگ پک استفاده شود زیرا محصولات با بسته بندی مناسب و سازگار با برندهای خارجی و داخلی عرضه می‌شوند.

تفاوت دستگاه استرچ پالت بند و دستگاه شیرینگ پک


در مقایسه دستگاه استرچ پالت بند و دستگاه شیرینگ پک ابتدا به شیوه بسته بندی می‌پردازیم. دستگاه‌های شیرینگ پک مجهز به تونل حرارتی هستند که با گرما دادن به فیلم پلاستیکی باعث می‌شوند این فیلم به دور محصولات کشیده شود و بچسبد. اما در دستگاه استرچ پالت از هیچ تونل حرارتی استفاده نمی‌شود زیرا برای بسته بندی محصولات به حرارت نیازی نیست.

مورد دوم در فرق دستگاه استرچ پالت بند و دستگاه شیرینگ پک، مدل بسته بندی آنهاست. در دستگاه‌های شیرینگ برای بسته بندی به یک محصول تکی و در برخی مواقع از چندین محصول کوچک مانند بطری‌های آب معدنی نیاز است. در حالی که در دستگاه‌های استرچ پالت محصولاتی مانند یخچال و یا مبلمان بسته بندی می‌شوند.

اگر هم می‌خواهید بسته بندی با لیبل‌های مخصوص شرکت که شامل لوگو، شعار و طرح‌های رنگ بندی خاص هستند، انجام شود به دستگاه شیرینگ پک نیاز خواهید داشت. اما دستگاه‌های استرچ پک این ویژگی را ندارند. همچنین، در دستگاه‌های شیرینگ پک می‌توان از لیبل‌ها و فیلم‌های شیرینگ مختلف استفاده کرد. فیلم پلاستیکی در استرچ پالت محدود است و اغلب به صورت ساده خواهد بود.

از دیگر تفاوت دستگاه استرچ پالت بند و دستگاه شیرینگ پک می‌توان به شفافیت نایلون در دستگاه‌های شیرینگ پک سخن به میان آورد. شفافیت بیشتر روش بسته بندی شیرینگ پک به دلیل آن است که فیلم در یک لایه روی محصولات پیچیده می‌شود اما در دستگاه‌های استرچ پک، نایلون به اندازه چهار تا پنج لایه روی محصولات را می‌پوشاند.

چرا باید دستگاه بسته بندی خوب بخریم؟


از بررسی در مورد مدل‌ها و برندها گرفته تا مسائل مربوط به تامین و نگهداری پیشگیرانه، وقتی نوبت به خرید ماشین آلات بسته بندی می‌رسد، متغیرهای زیادی دخیل هستند. خرید ماشین آلات بسته بندی یک سرمایه گذاری بزرگ برای کسب و کار شماست. بدین دلیل که می‌تواند روند بسته بندی محصولات شما را به شکلی کارآمد از نظر هزینه و زمان بهینه کند. به طور کلی، دستگاه‌های بسته بندی به افزایش سرعت کار و بهینه کردن هزینه‌های نیروی کار و عملیات اجرایی کمک زیادی می‌کنند.

در خرید دستگاه بسته بندی به نیازهای خود اعم از نوع محصولات مورد نظر برای پک کردن و مقدار بودجه توجه کنید. همچنین، بسیار مهم است که به صورت تخصصی تفاوت دستگاه استرچ پالت بند و دستگاه شیرینگ پک را مورد بررسی قرار دهید. به عملکرد دستگاه، میزان ایمنی، سرعت و کارآمدی و در نهایت قیمت این دو دستگاه نگاهی بیندازید تا ببینید کدام دستگاه بیشتر با نیازهای شما همخوانی دارد.

کیهان پلاستیک


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 100%

نظرات کاربران

ارسال دیدگاه
همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟