جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

عامل تاثیر گذار بر روی بلورینگی پليمرها
عوامل متتعد مربوط به فرآیند وجود دارند که در کنار سرعت سرد شدن بر روی کریستالینیتی تاثیر می گذارند که می توان به دمای مذاب و فشار بارگذاری و نگهداشتن اشاره کرد.

مهم ترین عامل تاثیر گذار بر روی بلورینگی، سرعت سرد شدن است که توسط اپراتور فرآیند قابل کنترل می باشد. اما عوامل دیگری نیز وجود دارند که بر روی بلورینگی تاثیر گذار هستند، ولی در مقایسه با سرعت سرد سدن از اهمیت کمتری برخوردار هستند. برخی از عوامل نیز به نحوه طراحی قالب و ماهیت مواد بستگی دارند.

دمای مذاب پیلیمر هنگام وارد شدن به قالب یکی از عوامل تاثیر گذار قابل کنترل می باشد، تاثیر این فاکتور بسیار کم ولی قابل اندازه گیری می باشد. هرچه دمای مواد بیشتر باشد، برای رسیدن به نقطه توقف بلورینگی مدت زمان بیشتری مورد نیاز است. باید در نظر داشته باشیم در اینجا منظور دمای واقعی مذاب است. عواملی مانند سرعت چرخش پیچه یا فشار برگشتی که قادر به تغییر محتوای انرژی پلیمر هستند می توانند بر روی سرعت سرد شدن و در نتیجه بر روی درجه بلورینگی تاثیر گذار باشند.

پروفایل فشار بارگذاری و نگهداری از جمله عوامل فرآیندی دیگری هستند که تاثیر غیرقابل پیش بینی بر روی بلورینگی دارند. هرچه فشار بیشتر باشد مواد به یکدیگر نزدیک تر خواهند شد، زنجیرهای پلیمری در هم فرورفته و حرکت آن ها محدود می شود. درحالیکه بلورینگی به تحرک وابسته است و بارگیری زیاد از بلورینگی جلوگیری می کند. نمودار زیر نشان دهنده تاثیر فشار و حجم های مختلف PP بر روی درجه بلورینگی می باشد.

منبع: انحمن تولید کنندگان مسترپچ و کامپاند ایران

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 60%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

درج کارت ویزیت شرکت من

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟