جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
گرانول پلی‌اتیلن سنگین بادی گرید 0035 بندر امام + دیتاشیت و کاربردها

wikiplast.ir

گرانول پلی‌اتیلن سنگین بادی گرید 0035 بندر امام + دیتاشیت و کاربردها

پلی‌اتیلن سنگین بادی گرید 0035 تولید پتروشیمی بندر امام است. پلی‌اتیلن ۰۰۳۵ بندر امام که دارای گرید قالب‌‌گیری مواد بادی است با دارا بودن سختی و سفتی و همچنین مقاومت ضربه‌ای و ESCR خوب برای تولید قطعات بادی مناسب است.

پلی‌اتیلن و تاریخچه آن

پلی‌اتیلن یا پلی‌اتن یکی از ساده‌ترین و ارزان‌ترین پلیمرها است. پلی‌اتیلن جامدی مومی و غیرفعال است. این ماده از پلیمریزاسیون اتیلن به‌دست می‌آید و به‌طور خلاصه بصورت PE نشان داده می‌شود. پلی اتیلن به شکل گرانول، استفاده های فراوانی در تولید انواع محصولات پلاستیکی دارد. گرانول پلی اتیلن گریدهای فراوانی داشته و در مصارف مختلف و روش های تولید مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. گرانول 0035 یکی از این گریدهاست که در تولید انواع محصولاتی که با روش قالب گیری بادی تولید می‌شوند مورد استفاده قرار می‌گیرد.

پلی‌اتیلن اولین بار به‌طور اتفاقی توسط شیمیدان آلمانی«Hans Von Pechmanv»  سنتز شد. او در سال ۱۸۹۸ هنگام حرارت دادن دی آزومتان، ترکیب مومی شکل سفیدی را سنتز کرد که بعدها پلی‌اتیلن نام گرفت.

اولین سنتز صنعتی پلی‌اتیلن بطور تصادفی توسط «ازیک ناوست» و «رینولرگیسون» از شیمیدان‌های معروف در ۱۹۳۳ کشف شد. این دو دانشمند با حرارت دادن مخلوط اتیلن و بنزالدئید در فشار بالا، ماده‌ای موم ‌مانند به‌دست آوردند.

علت این واکنش وجود ناخالصی‌های اکسیژن‌دار در دستگاه‌های مورد استفاده بود که به‌عنوان ماده آغازگر پلیمریزاسیون عمل کرده بود. در سال ۱۹۳۵ «مایکل پرین» یکی دیگر از دانشمندها این روش را توسعه داد و تحت فشار بالا پلی‌اتیلن را سنتز کرد که این روش اساسی برای تولید صنعتی LDPE در سال ۱۹۳۹ شد.

انواع گرانول پلی‌اتیلن

طبقه‌بندی پلی‌اتیلن‌ها بر اساس دانسیته آن‌ها صورت می‌گیرد که در مقدار دانسیته اندازه زنجیر پلیمری و نوع و تعداد شاخه‌های موجود در زنجیر دخالت دارد.

  • HDPE پلی‌اتیلن با دانسیته بالا: (این پلی‌اتیلن دارای استحکام کششی بیشتر نسبت به بقیه پلی‌اتیلن‌ها است.)
  • LDPE پلی‌‌اتیلن با دانسیته پایین: (این پلی‌اتیلن دارای استحکام کششی کمی است. ازدیگرخصوصیات این پلیمر، انعطاف‌پذیری و امکان تجزیه بوسیله میکروارگانیسم ها است.)
  • LLDPE پلی‌اتیلن خطی با دانسیته پایین: (این پلی‌‌اتیلن یک پلیمر خطی با تعدادی شاخه‌های کوتاه است و معمولا از کوپلیمریزاسیون اتیلن با آلکن‌های بلند زنجیر ایجاد می‌شود.)
  • :MDPE  پلی‌اتیلن با دانسیته متوسط است.

پلی‌اتیلن سنگین بادی (گرانول 0035)

گرانول ۰۰۳۵ به دلیل کریستالینیتی بالا، مقاومت شیمیایی زیادی داشته و از پلیمریزاسیون اتیلن به دست می‌آید. مقاومت بالای این پلی‌اتیلن در برابر تنش‌های محیطی باعث می‌شود محصولات ساخته ‌شده از این ماده در سرما و گرمای بسیار به‌ خوبی دوام آورده و دچار ترک‌خوردگی و شکستگی نشوند. به دلیل دارا بودن انعطاف‌پذیری پایین مواد گرانول پلی اتیلن ۰۰۳۵ از آن در تولید محصولاتی که نیاز به مقاومت بالایی داشته و بدنه‌ای سخت لازم دارند استفاده می‌شود. به همین دلیل محصولات تولید شده با مواد پتروشیمی ۰۰۳۵  دارای مقاومت خوبی در برابر ضربه و شکستگی بوده و به ‌راحتی دچار آسیب نخواهند شد.

کاربردهای گرانول 0035

  • ساخت لوازم ایمنی
  • ساخت مخازن آب
  • ساخت اسباب بازی
  • ساخت لوله و اتصالات
  • تولید قطعات پلاستیکی

مشخصات فنی پلی‌اتیلن سنگین بادی 0035

ویژگی های 0035 :

Property

Unit

Value

Test method

MFI (190 C/2.16 kg)

gr/10 min

0.35

ASTM D 1238

Density

gr/cm

0.959

ASTM D 1509

Izod impact strengh

Kg.cm/cm

25 min

ASTM D 256

Yellow index

--

 -5 max

ASTM D 1925

Ash content

wt%

0.06 max

ASTM D 1063

Volatile matter

wt%

0.05 max

ASTM D 1960

Tensile strengh @ break

gr/cm

290 min

ASTM D 638

Elongation @ break

%

900 min

ASTM D 638

Melting point

c

130

ASTM D 2117

Vicat softening point

c

126

ASTM D 1525

ESCR

hr

15

ASTM D 1693



 

شرایط پردازش

0035 را می توان در بیشتر انواع تجهیزات قالب گیری دمشی از جمله HDPE یا LDPE پردازش کرد.

ذخیره سازی

این محصول باید در شرایط خشک و در دمای کمتر از 60 درجه  سانتی‌گراد نگهداری شود و از اشعه ماوراء بنفش محافظت شود، ذخیره سازی نامناسب می‌تواند باعث تغییرات در بو و رنگ محصول شود.

LF0200 در طبقه‌بندی محصولات خطرناک قرار نمی‌گیرد. گرد و غبار حاصل از این محصول ممکن است خطر انفجار در بر داشته باشد. تمام تجهیزات باید به درستی نصب شوند. استنشاق گرد و غبار ممکن است سیستم تنفسی را تحریک کند و باید از آن اجتناب کرد. در هنگام پردازش محصول مقادیر کمی دود تولید می‌شود در نتیجه به تهویه مناسب احتیاج است.

بازیافت سنگین بادی 0035

این محصول فقط در صورت تصویب با استاندارد یا مشخصات مصوبه، برای بازیافت با استفاده از روش‌های مدرن خرد کردن و تمیز کردن برای سایر کاربردها مناسب است. زباله‌های تولید داخل باید تمیز نگه داشته شوند تا بازیافت مستقیم تسهیل شود. دفع زباله و پرکردن زمین نیز با توافق با مقامات ذی‌صلاح امکان‌پذیر است.

تماس با غذا

ترکیب محصولات مطابق با دستورالعمل EC 90.128.EEC برای استفاده در کاربردهای مربوط به تماس با مواد غذایی است.

جمع بندی

در این مقاله با پلی‌اتیلن آشنا شدیم و با نگاه کلی به تاریخچه آن دریافتیم که طبقه بندی پلی‌اتیلن بر اساس دانسیته به چهار دسته HDPE ، LDPE، LLDPE و MDPE انجام می‌شود. 

با پلی‌اتیلن سنگین بادی گرید 0035، دیتاشیت، مشخصات فنی، شرایط پردازش، ذخیره سازی و بازیافت آن آشنا شدیم و کاربردهای آن را در بخش‌های مختلف صنعت مورد بررسی قرار دادیم.

دریافت قیمت روزانه و دسترسی به آرشیو

برای دریافت قیمت روزانه 0035 Bandar-پلی اتیلن سنگین بادی 0035 از طریق Email یا SMS می توانید به فروشگاه ویکی پلاست مراجعه کنید. همچنین برای دسترسی به آرشیو قیمت ها، عرضه، معاملات، قیمت های پایه و رقابت های این کالا می توانید به این صفحه، مراجعه کنید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 89%

نظرات کاربران

ارسال دیدگاه
همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟