جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستایش کار بیش از حد را متوقف کنید

توصیه هاروارد بیزنس ری‌ویو

ستایش کار بیش از حد را متوقف کنید

بسیاری از ما کار بیش از حد را ستایش می‌کنیم، خود را به طور کامل در شغل خود غوطه‌ور می‌کنیم و اجباراً از یک مسئولیت به مسئولیت دیگر می‌رویم. اما این نوع رابطه با کار، ناپایدار است. چگونه می‌توانید تمایل خود را برای فشار وارد کردن بیش از حد به خودتان متوقف کنید؟

تأمل و کسب اطلاع کنید

شما نمی‌توانید چیزی را که متوجه آن نمی‌شوید تغییر دهید. از خود بپرسید: وقتی ساعت‌های طولانی و مداوم کار می‌کنم، ذهن من چقدر روشن و متمرکز است؟ چقدر خسته‌ام و این چه تاثیری بر روحیه من دارد؟ و هزینه این نوع زندگی من برای اطرافیانم چقدر است؟

به بدنتان گوش کنید

زمانی که بیشتر از ۹۰ دقیقه پیوسته کار نمی‌کنیم و بعد از این مدت استراحت می‌کنیم، در بهترین حالت خود هستیم. بدن، قابل اطمینان‌ترین ابزار سنج است که آیا شما نیاز به تجدید قوا و سوختگیری دارید یا خیر. به سیگنال‌هایی که به مغز شما میفرستد توجه کنید.

روی خواب و ورزش تمرکز کنید

تجدید قوا از طریق خواب و ورزش بسیار مهم است. خواب کافی هر شب را در اولویت قرار دهید تا احساس آرامش کامل داشته باشید و سعی کنید حداقل ۲۰ تا ۳۰ دقیقه ورزش سریع در طول روز انجام دهید.

یک فعالیت غیرکاری را دنبال کنید که برای شما شادی می‌آورد

این می‌تواند یک ورزش، یک سرگرمی یا یک پروژه خلاقانه باشد. هر کاری که تصمیم دارید انجام دهید، آن را در زمان‌های تعیین‌شده هر هفته برنامه‌ریزی کنید و به برنامه خود پایبند باشید.

منبع


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 100%

نظرات کاربران

ارسال دیدگاه
همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟