جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
سه راهکار کارآفرینی در شرایط سخت اقتصادی

چگونه رکود را به فرصت تبدیل کنیم؟

سه راهکار کارآفرینی در شرایط سخت اقتصادی

اقتصاددانان و متخصصان حوزه مالی سرتاسر جهان نسبت به خطر احتمالی رکود هشدار داده‌اند. برخی با توجه به افزایش قیمت‌ها و رکوردزنی نرخ تورم بر این باورند که رکود جهانی از هم‌اکنون نیز شروع شده است.

کریستینا جورجیوا، رییس صندوق بین‌المللی پول می‌گوید جنگ در اوکراین ریسک رکود جهانی را افزایش داده است. او پیش‌بینی کرده است که ماه‌های باقی‌مانده سال ۲۰۲۲ ماه‌های سختی باشد و ۲۰۲۳ نیز حتی از آن هم دشوارتر خواهد بود.

کارآفرینان اما نمی‌توانند برای کسب‌وکار خود به این سرنوشت تن دهند. برای اینکه پذیرش چنین شرایطی را داشته باشید و بتوانید از آن برای خود مزیتی ایجاد کنید، سه نکته را باید رعایت کنید:

چراغ راه مشتری خود باشید

در چنین شرایط دشواری همه به دنبال راه فراری هستند. چه می‌شود اگر بتوانید برای مشتری خود چنین راهی را بگشایید؟ شما باید به عنوان یک کارآفرین خلاق برای خود این پرسش را مطرح کنید که من چگونه می‌توانم زندگی مشتریانم را بهبود بخشم؟ چگونه می‌توانم خنده بر چهره آن‌ها بنشانم؟

به عنوان یک مالک کسب‌وکار چگونه می‌توانم محصولات و خدمات شرکتم را تغییر دهم یا شخصی‌سازی کنم تا زندگی فعلی مشتریانم را بهبود بخشم؟ راحتی و آرامشی که شما به روش‌های گوناگون برای مشتریانتان ایجاد می‌کنید، لزوما به معنای افزایش مستقیم درآمدتان نیست بلکه به معنای ارتباطات شخصی عمیق‌تر بین شما و مخاطبانتان است. این کار به نوبه خود کمک می‌کند اهداف کسب‌وکارتان در درازمدت محقق شود.

پیشنهاداتی خلاقانه داشته باشید تا از مزیت زمان برخوردار شوید

زپتو، یک استارت‌آپ در هندوستان که از زمان تاسیس‌اش در دوران قرنطینه سال ۲۰۲۰ تا کنون توانسته است درآمدی بالغ بر ۹۰۰ میلیون دلار را برای خود رقم بزند، توسط دو دانشجوی ترک‌تحصیلی ۱۹ ساله پا گرفت. در دوران قرنطینه پاندمی این دو جوان تلاش کردند مغازه‌های خواربارفروشی اطراف خود را که سریع و در دسترس بودند شناسایی کنند. سپس شرکتی را تاسیس کردند که بتواند  بصورت تخصصی ظرف تنها ۱۰ دقیقه اقلام خواربارفروشی‌ها را تحویل دهد.

این نشان می‌دهد شروع کار در دوران دشوار می‌تواند از افراد، کارآفرینانی خلاق بسازد. باید وقتی همه کار خود را کوچک می‌کنند، شما راهی برای گسترش فعالیت خود بیابید. وقتی همه عقب‌نشینی می‌کنند، راهی برای راندن به جلو بیابید. ریسک محاسبه شده پذیرش رکود را به جان بخرید و از آن به عنوان مزیت خود استفاده کنید، مزیتی که در دراز مدت بازده آن را خواهید دید. همانطور که در مورد زپتو دیدیم.

بر خود تکیه کنید

نمی‌توانید از رکود بگریزید. مشتریان و تامین‌کنندگان مالی بودجه‌هایشان را کاهش می‌دهند و در شرایط رکود قراردادهایشان را فسخ می‌کنند. ما این را می‌دانیم. پس باید آن را بپذیریم و به فکر جایگزین‌ها باشیم. شما به عنوان یک فرد خلاق باید بپرسید وقتی نمی‌توانید به برندها تکیه کنید، آیا می‌توانید برند خود را خلق کنید؟

به عنوان یک کارآفرین، وقتی مشتریانتان از شما دور می‌شوند، آیا می‌توانید سرمایه‌گذاری سودآوری را شکل دهید که مستقل از طرف خارجی باشد؟ از خودتان بپرسید حالا چه می‌توانید انجام دهید تا تاثیر رکود را بر کسب‌وکارتان به حداقل برسانید؟

پذیرای رکود باشید

هر وقت سازمان خود را تشکیل دادید، برند یا کسب‌وکارتان را متکی به خود کردید، همیشه یک کار دیگر هست که می‌توانید با آن از تسلیم‌شدن در برابر رکود اجتناب کنید.

شما باید سروصدا و هیاهوها را نادیده بگیرید، اضطراب نگیرید و به عنوان یک فرد خلاق و کارآفرین، بر آنچه در دست دارید تمرکز کنید. سعی کنید گام‌هایی بردارید که نه تنها کسب‌وکارتان فقط ادامه حیات بدهد، بلکه در این شرایط دشوار به شکوفایی هم برسد. از خود بپرسید برای گذار درست از دوره رکود چه برنامه‌ای دارید؟

منبع


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 100%

نظرات کاربران

ارسال دیدگاه
همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟