پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
تمام آنچه باید درباره تولید کنندگان مستربچ سفید بدانید

wikiplast.ir

تمام آنچه باید درباره تولید کنندگان مستربچ سفید بدانید

مستربچ‌ها گرانول‌هایی هستند که کاربرد بسیاری در صنایع تولید محصولات پلاستیکی دارند. معمولا این مواد به صورت رنگی و افزودنی مورد استفاده قرار می‌گیرند. یکی از نمونه‌های پرمصرف آن مستربچ سفید است. این مستربچ بر پایه پلیمرهای مختلفی چون پلی پروپیلن، پلی اتیلن، پلی استایرن و… وارد بازار می‌شود.

شما با در نظر گرفتن پلیمر مورد استفاده، می‌توانید از انواع آن برای تولید گونی، نایلون، فیلم، بسته بندی مواد، قطعات تزریقی و… استفاده کنید. ما در ادامه این مقاله به بررسی بیشتر مستربچ سفید که یکی از پرکاربردترین نوع مستربچ است، می‌پردازیم. پس همراه ما باشید.

کاربردهای مستربچ سفید

این مستربچ از ترکیب تیتانیوم اکسید بوجود می‌آید. این نوع مستربچ با وجود دی اکسید تیتانیوم دارای خواصی چون بازتابش بالای نور و رنگ زمینه خاص هستند و به همین دلیل برای استفاده در صنعت بسته بندی مواد و پوشش دهی سطوح کاربرد دارند. غلظت بالای دی اکسید تیتانیوم در مستربچ سفید باعث شده است که این مستربچ در شرایط سخت مقاومت بالایی داشته باشد و علاوه بر تغییر رنگ و شفافیت، بر خواص مواد پلیمری هم تاثیر بگذارد.

آشنایی با فرآیند تولید

فرآیند تولید مستربچ سفید به صورت ۴ مرحله ای است. در مرحله اول که مهم ترین مرحله است، فرمول دقیق مستربچ تعیین می‌شود و بعد از اندازه گیری اجزای مختلفی چون رنگ، افزودنی و…، این مواد باهم ترکیب می‌شوند. مرحله دوم خوراک دهی است که از طریق ترکیب پیگمنت و رزین با مواد قبلی انجام می‌شود. بعد از این مرحله، نوبت به اختلاط می‌رسد. در این قسمت با کمک گرفتن از دستگاهی چون اکسترودر، پلیمر مذاب و رنگدانه مخلوط می‌شوند و نهایتا به صورت گرانول از بخش اکستروژن خارج می‌شوند. در مرحله آخر مستربچ‌ها الک می‌شوند تا اندازه‌های درشت و ریز آن‌ها شناسایی و جدا شود و در نهایت مستربچ‌هایی محکم و با اندازه مناسب به دست مشتریان می‌رسد.

نکات مهم درباره عوامل تاثیرگذار بر کیفیت مستربچ سفید

این محصول طی مراحل مختلفی تولید می‌شود و عوامل مختلفی بر کیفیت آن تاثیر می‌گذارد. ما در ادامه به نکاتی اشاره می‌کنیم که بیشترین تاثیر را بر کیفیت مستربچ سفید دارند.

  • همانطور که پیشتر اشاره کردیم، تیتانیوم دی اکسید موجود در این مستربچ نقش مهمی در خاصیت پوشش دهی این مستربچ دارد. بنابراین هرچه درصد تیتانیوم دی اکسید در این ماده بیشتر باشد، رنگ آن نیز جذاب‌تر و پوشش‌دهی آن بیشتر است.
  • مواد اولیه تولید مستربچ و کیفیت افزودنی‌هایی چون رزین و پیگمنت، نقش زیادی در کیفیت این محصول دارند. بنابراین تولید کننده‌ای که از مواد اولیه مرغوب و باکیفیت استفاده کند، قابل اعتماد است.
  • فرآیند تولید مستربچ باید به صورت اصولی و استاندارد انجام شود تا محصول نهایی از کیفیت بالایی برخوردار باشد.
  • طی تولید مستربچ سفید از رنگدانه و پلیمر مذاب استفاده می‌شود. باید به کیفیت این مواد هم توجه داشت.

حتما برای شناسایی با کیفیت‌ترین نوع از این محصول، پارامترهایی چون ضریب تاثیر، تحمل حرارت هنگام ذوب، غلظت رنگدانه، قابلیت پخش شوندگی و یکنواختی توزیع را بررسی کنید. در صورتی که یک تولید کننده تمام نکاتی که به آن اشاره کرده‌ایم را رعایت کند، مستربچ سفید باکیفیت به دست مشتریان می‌رساند.

نکات مهمی که درباره تولیدکنندگان مستربچ سفید باید بدانید!

با افزایش کاربرد محصولات پلاستیکی، صنایع تولید محصولات مرتبط با آن افزایش یافت. مستربچ هم از موادی است که توسط تولیدکنندگان بسیاری به فروش می‌رسد. هر کدام از این شرکت‌ها با استفاده از مواد اولیه مختلف و فرمولاسیون متفاوت این مستربچ را تولید می‌کنند. از آنجایی که مستربچ سفید پرکاربردترین نوع مستربچ است، میزان خرید و فروش آن بالاتر است. برای اینکه بتوانید این نوع مستربچ را با بهترین کیفیت تهیه کنید، باید عوامل مختلفی را در نظر بگیرید. در ابتدا با مشاوران فروش شرکت‌های مختلف وارد مذاکره شوید و با جمع آوری اطلاعاتی راجع به مواد اولیه، نوع رنگدانه و پیگمنت، کیفیت رزین و پلیمر استفاده شده و…، از استاندارد مواد به کار رفته شده آگاه شوید.

بعد از اینکه این مواد را بررسی کردید، بهتر است پارامترهایی چون ضریب تاثیر، تحمل حرارت، غلظت رنگدانه، قابلیت پخش شوندگی و یکنواختی توزیع هم در نظر بگیرید. بعد از بررسی تمام این موارد و محدودیت به چند تولیدکننده، خدمات پس از فروش را در نظر بگیرید و با مشورت بیشتر، تولیدکننده مناسب را انتخاب کنید.

جمع بندی

مستربچ سفید یکی از پرکاربردترین نوع مستربچ است که امروزه توسط بسیاری از تولیدکنندگان وارد بازار می‌شود و به فروش می‌رسد. در بازار برای پیدا کردن محصول باکیفیت به دقت و بررسی زیادی نیاز است. ما در این مقاله به بررسی نکات مهم درباره تولیدکننده مستربچ و پارامترهای تاثیرگذار بر کیفیت این محصول پرداختیم. شما با در نظر گرفتن این نکات و اصول فرآیند تولید آن، می‌توانید مستربچ باکیفیت را شناسایی و تهیه کنید. به یاد داشته باشید که کیفیت مستربچ بر کیفیت محصول شما تاثیر زیادی دارد و علاوه بر تغییر رنگ، باعث تغییر خواص هم می‌شود. بنابراین با در نظر گرفتن بودجه خود، مستربچ سفید باکیفیت خریداری کنید.

معین پلیمر ویرا


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 100%

نظرات کاربران

ارسال دیدگاه
همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟