شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

10عادت غلط در مدیریت زمان که باعث شکست می‌شود
آیا تا به حال فکر کرده‌اید چرا برخی افراد نمی‌توانند برای وقت خود برنامه‌ریزی کنند؟ حقیقت این است، مدیریت درست زمان می‌تواند موفقیت ما را اثبات کند. برای داشتن برنامه‌ریزی زمانی مناسب باید برخی از عادات و رفتارهای خود را ترک کنید، خصوصا آن‌ رفتاری که شما را از اهداف‌تان دور می‌کند.

آیا تا به حال فکر کرده‌اید چرا برخی افراد نمی‌توانند برای وقت خود برنامه‌ریزی کنند؟ حقیقت این است، مدیریت درست زمان می‌تواند موفقیت ما را اثبات کند. برای داشتن برنامه‌ریزی زمانی مناسب باید برخی از عادات و رفتارهای خود را ترک کنید، خصوصا آن‌ رفتاری که شما را از اهداف‌تان دور می‌کند. با یوکن همراه باشید.

برخی افراد ذاتا توانایی بالایی در مدیریت زمان دارند. شاید برخی این ترفندها را آموخته باشند اما تعداد معدودی از روی شانس و اقبال می‌توانند برای وقت خود برنامه‌ریزی کنند.

برای این‌که در زندگی برنامه ریزی درستی داشته باشید، باید مسائل زیادی را یاد بگیرید. در این مقاله عادات اشتباه افراد ناموفق را گردآوری کرده‌ایم که باعث می‌شود این افراد نتوانند برنامه‌ریزی زمانی داشته باشند. با اطلاع از این موارد و اجتناب از آن‌ها می‌توانید در مسیر تحقق اهداف‌تان قرار بگیرید.
چرا افراد ناموفق از وقت‌شان بهره نمی‌برند؟

1. برنامه ریزی نمی‌کنند

آیا فکر می‌کنید برنامه‌ریزی کردن تنها برای حرکت اتوبوس، قطار یا هواپیماست یا فقط افراد سخت‌گیر به دنبال برنامه‌ریزی هستند؟

نه؛ تفکرتان اشتباه است. باید بدانید، داشتن برنامه و هدف در زندگی ضروری است. اگر به دنبال پیشرفت هستید و می‌خواهید به موفقیت برسید، باید برای انجام کارهای روزانه خود برنامه‌ریزی کنید، آن‌ها را اولویت‌بندی کنید و به برنامه‌تان پای‌بند بمانید.

اگر برنامه‌ریزی نداشته باشید، وقت خود را هدر می‌دهید و هرگز زمان کافی برای انجام وظایف و کارهای مفید نخواهید داشت.

2. کارهایشان را یادداشت نمی‌کنند

یکی از عادات منفی افراد ناموفق این است که توجهی به دست‌آوردها و اتفاقات زندگی و کار خود ندارند. با نوشتن اتفاقات در طول روز، برنامه‌ریزی، یادداشت کارهای انجام‌شده و کارهایی که هنوز به اتمام نرسیده‌اند، دیدگاه بهتری نسبت به کارتان پیدا خواهید کرد. بدین ترتیب می‌توانید نقاط ضعف خود را تقویت کنید و روی موفقیت‌ها و نقاط قوت‌تان متمرکز شوید.

3. خیلی زود حواس‌شان پرت می‌شود

اگر فردی بتواند بدون برنامه‌ریزی و از روی طبیعت خود تصمیم‌گیری‌های درست داشته باشد، در موقعیت‌های بحرانی نیز آرام خواهد بود. شاید این ویژگی خیلی جذاب باشد اما می‌تواند باعث حواس‌پرتی‌های زیادی شود.

افراد ناموفق نمی‌توانند روی کارهای در دست انجام، تمرکز کنند و همین مساله باعث می‌شود تا نتوانند برنامه‌ریزی زمانی مناسبی داشته باشند.

تاکنون برایتان پیش آمده تصویر پنگوئنی زیبا را ببینید و چندین ساعت محو تماشای عکس‌های بچه حیوانات در پینترست شوید؟ اگر چنین است برای حواس پرتی خود چاره‌ای بیاندیشید.

4. مدام کارها را به تعویق می‌اندازند

تقریبا تمام مردم در اغلب مواقع کارهایشان را عقب می‌اندازند. این مساله اشکالی ندارد و کاملا طبیعی است. اما اگر فردی همیشه در انجام کارهایشان وقفه می‌اندازد، هرگز نمی‌تواند طعم موفقیت را بچشد. این افراد هرگز کارهای مهم را در زمان درست انجام نمی‌دهند، پس باید به دنبال راهی برای یک برنامه‌ریزی صحیح باشند.

5. هیچ قاعده و قانون مشخصی در زندگی ندارند

منظور قواعد پیچیده نیست. منظور این است برنامه‌ی مشخصی در طول روز داشته باشید و زندگی خود را براساس قوانین مختص خودتان پیش ببرید. مثلا می‌توانید خود را ملزم به نوشیدن یک فنجان قهوه در ابتدای صبح یا انجام تمرینات یوگا هنگام غروب خورشید کنید. هدف انجام عادات مثبتی است که باید هر روز سر موعد مشخصی انجام دهید.

6. هیچ برنامه‌ای برای شاد بودن ندارند

اگر زندگی‌تان تکراری باشد، می‌توانید شاد و پرانرژی باشید؟ قطعا نه، اما چه کاری باید انجام داد؟

بهتر است برای داشتن تفریح و لحظات شاد برنامه‌ریزی کنید. روی برنامه‌های خود محکم باشید و آن‌ها را فراموش نکنید. وقتی مشغله‌ی زیادی دارید و مدام سرگرم کار هستید، اگر نتوانید زمانی را به تفریح و استراحت خود اختصاص دهید، هیچ موفقیتی در انتظارتان نخواهد بود.

گاهی افراد ناموفق در یک بازه زمانی پیشرفت می‌کنند اما در طولانی مدت انگیزه خود را از دست داده و در نهایت طعم شادی و موفقیت را نخواهند چشید.

7. هیچ برنامه‌ای برای آخر هفته‌ها ندارند

برنامه‌ای برای جمعه‌ها و ایام تعطیلات خود داشته باشید. برای استراحت، در کنار خانواده بودن و تفریح خود برنامه‌ریزی کنید. هرگز آخر هفته را روزهای خسته‌کننده ندانید، بلکه آن را فرصتی برای استراحت و تجدید قوا در نظر بگیرید.

8. هیچ هدفی برای خود ندارند

چه مساله‌ای در زندگی‌تان اهمیت بیشتری دارد؟ آیا این هفته یا این ماه کاری هست که اولویت داشته باشد؟

افراد ناموفق هیچ هدفی برای خود تعیین نمی‌کنند. اما هدف گذاری کمک می‌کند زندگی‌تان در مسیر مشخص و درست حرکت کند. منظور این نیست برای تمام ساعت‌های روز خود برنامه‌ریزی کنید، تنها کافی است هدفی داشته باشید و برای رسیدن به آن تلاش کنید.

9. هیچ اولویت‌بندی در زندگی ندارند

خیلی خوب است برای پول، زمان، کار و زندگی شخصی خود اولویت‌بندی کنید. البته اولویت‌بندی برای زمان اهمیت بیشتری دارد. بدین ترتیب مطمئن خواهید شد که کارهای مهم به انجام می‌رسند.

10. خود را زیر سوال می‌برند

قطعا وقتی کسی را می‌بینید که توجهی به مدیریت زمان ندارد فکر می‌کنید فرد تنبلی است و تمام زندگی اش به بطالت می‌گذرد.

اما باید بدانید افراد بی‌نظم به چند گروه تقسیم می‌شوند. برخی‌ها تنها کارهایشان را به تعویق می‌اندازند و تصمیم می‌گیرند در لحظات آخر تمام کارها را با استرس انجام دهند. برخی دیگر به برنامه‌شان پای‌بند نیستند و بعد از چند روز آن را رها می‌کنند.

افراد ناموفق وقتی می‌بینند مدیریت زمان خوبی در زندگی خود ندارند دلسرد و ناامید می‌شوند. این حس وضعیت را از آن‌چه که هست بدتر هم می‌کند. پس لازم است چنین ضعفی را در خود از بین ببرید.

منبع:یوکن
 


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 100%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟