پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

چگونه با مدیریت موثر زمان، کیفیت زندگی‌مان را بالا ببریم؟
هر چقدر کارهای روزانه‌مان بیشتر می‌شود، انجام دادن تمام برنامه‌های لیست کاری غیرممکن به نظر می‌رسد؛ در نهایت می‌بینیم هیچ وقتی برای خودمان یا دیدن کسانی که دوست‌شان داریم نمی‌گذاریم؛ در حالی‌که این موارد برای شادی و سلامتی بدن‌مان لازم است.

نتایج مطالعات نشان می‌دهد، داشتن اضطراب بیش از اندازه ناشی از زندگی‌های سخت و پرچالش می‌تواند به سلامت جسم‌مان آسیب بزند. اما می‌توانید با هوشمندانه کار کردن، بدون این‌که خیلی به خودتان سخت بگیرید، برنامه‌های روزانه‌تان را به انجام برسانید.

ما از کارشناسان و افرادی که شرایطی مانند شما را پشت سر گذاشته‌اند درخواست کردیم بهترین رازهای موفقیت‌شان را با ما در میان بگذارند؛ رازهایی که به آن‌ها کمک کرده بتوانند کارهای پیچیده روزمره‌شان را به انجام برسانند. با آگاهی از این رازها می‌توانید در مدیریت زمان و بهبود زندگی‌تان بکوشید.

در ادامه، تکنیک‌های کارشناسان و متخصصان صنایع مختلف برای مدیریت زمان را معرفی می‌کنیم. بدین ترتیب قادر خواهید بود روش‌های خلاقانه‌ای برای انجام بهینه کارهایتان به کار بگیرید و آن‌ها را سریع‌تر به اتمام برسانید. زودتر انجام دادن وظایف روزانه به شما کمک می‌کند برای بودن در کنار عزیزان‌تان یا انجام کارهایی که دوست دارید، وقت بیشتری صرف کنید.

نحوه مدیریت زمان در صبح

تعیین زمان دقیق شروع کار

آنی تولین (Annie Tevelin)، گریمور و موسس کمپانی SkinOwl می‌گوید: وقتی صبح‌ها راس ساعت مشخصی از خواب بلند می‌شوید، بازدهی بیشتری  دارید. به عقیده‌ی او، بیدار شدن در یک زمان خاص، باعث می‌شود روال موثری در انجام کارهایم ایجاد کنیم: ابتدا صبحانه را آماده می‌کنم، با سگم چرخی می‌زنم، راس ساعت مشخصی پشت کامپیوتر می‌نشینم، آماده انجام وظایف روزانه می‌شوم و آن‌ها را به موقع به انجام می‌رسانم. به کارگیری این روش باعث شده کارهای روزمره را با کمترین استرس و تحمل شرایط پیش‌بینی نشده، به پایان برسانم.

زمان تقریبی صرفه‌جویی شده در هفته: 2 ساعت

آماده کردن لوازم ضروری در کیف دستی

اگر در موقعیت‌های مختلف نیاز به لوازمی دارید، آن‌ها را از قبل آماده کنید تا در وقت‌تان صرفه جویی شود. برای مثال، دستمال مرطوب، هدفون، خودکار و هر چیز دیگری که فکر می‌کنید نیاز است را از قبل در کیف دستی‌تان بگذارید.

کیمی اسمیت (Kimmie Smith)، از مشاهیر مشاوره مد و مدیر سبک مجله مد «اتلیژر مگ» (Athleisure Mag) است. به عقیده‌ی اسمیت، وقتی کیف‌تان را از قبل آماده می‌کنید، نگران لوازم اساسی مانند کلید یا کیف پول نخواهید بود.

زمان تقریبی صرفه جویی‌شده در هفته: نیم ساعت

آماده کردن صبحانه در آشپزخانه

اگر عادت دارید هر روز بعد از بیدار شدن صبحانه یا چای یا قهوه بخورید، لوازم موردنیاز برای درست کردن آن‌ها را در آشپزخانه جلوی دست‌تان بگذارید. جینی انگلباخ (Jeanie Engelbach) در حوزه دکوراسیون داخلی فعالیت دارد.

او می‌گوید:

اگر قهوه‌سازتان روی کابینت است، پودر قهوه و فنجان قهوه هم کنار آن بگذارید تا بدون صرف وقت اضافه، قهوه درست کنید و بنوشید.

همچنین، دیگر وسایل اضافی را در جایی قرار دهید که مزاحم‌تان نشوند. از همین روش برای آماده کردن دیگر مواد خوراکی نیز استفاده کنید.

زمان تقریبی صرفه‌جویی شده در هفته: 35 تا 56 دقیقه ( 5 تا 8 دقیقه زمان صرفه‌جویی شده در هر روز)

نحوه مدیریت زمان در اداره

وظایف و اهداف‌تان را روی کاغذ بنویسید

به عقیده‌ی انگلباخ، هر شنبه صبح تمام کارهایی که باید انجام دهید را روی کاغذ خط دار بنویسید، با این کار به آرامش ذهن می‌رسید و می‌توانید وظایف هفته‌ی پیش روی خود را انجام دهید.

او می‌گوید: «وقتی لیست کارهایی که باید انجام دهید را آماده کردید، آن‌ها را اولویت‌بندی کنید. بهتر است هر روز هفته را با رنگ مختلفی از هم متمایز کنید.

حتی می‌توانید وظایف و اهداف‌تان را در یک تقویم دیجیتالی بنویسید تا همیشه همراه‌تان باشد. با به کارگیری این روش، نه تنها وقت‌تان سازماندهی می‌شود، بلکه ابتدای هر هفته احساس می‌کنید آماده‌اید تمام کارهایتان را به موقع انجام دهید. این احساس خوبی است و می‌تواند به شما در انجام دادن سریع‌تر کارها کمک کند.»

زمان تقریبی صرفه‌جویی شده در هفته: 1 ساعت و حتی بیشتر

تنظیم برنامه‌های روزانه با الگوی 10/50

اگر شبکه های اجتماعی، پیامک‌ها یا صحبت کردن با همکاران باعث حواس پرتی ‌شما می‌شود، به سراغ الگوی 10/50 بروید. با 50 دقیقه کار و 10 دقیقه استراحت می‌توانید بین کار و زمان استراحت‌تان تعادل ایجاد کنید و به تمام کارهایتان برسید.

لورن زولر (Lauren Zoeller)، مربی برنامه‌های آموزشی ایجاد تعادل در زندگی می‌گوید: «در بازه‌های زمانی 50 دقیقه‌ای، باید در محل کارتان آرامش داشته باشید و هیچ چیزی برای حواس‌پرتی شما وجود نداشته باشد؛ یعنی حتی صدای زنگ تلفن را هم نشنیده بگیرید.

با پشتکار و بدون حواس‌پرتی، 50 دقیقه کار کنید؛ سپس 10 دقیقه تلفن همراه‌تان را چک کنید یا در راهروی شرکت قدم بزنید یا هر کار دیگری که دوست دارید، انجام دهید. اگر بتوانید الگوی 10/50 را پیاده کنید، بازدهی بیشتری خواهید داشت و در عین حال به سلامتی‌تان نیز توجه می‌کنید.»

زمان تقریبی صرفه‌جویی شده در هفته: 5 ساعت

پاسخ‌گویی خودکار به ایمیل‌ها در ساعات خاص

تولین با قرار دادن ایمیل روی حالت پاسخ‌گویی خودکار توانسته از وقت خود بهترین بهره را ببرد. او می‌گوید: «باید به همکاران و مشتریان نشان دهید که ایمیل آن‌ها را تنها 10 صبح یا 4 بعدازظهر پاسخ می‌دهید. بدین ترتیب می‌توانید به انتظارات دیگران پاسخ داده و مرزهای خود را مشخص کنید؛ همچنین، با این کار مجبور نیستید در وسط کار به ایمیل‌های دیگران پاسخ دهید و حواس‌تان پرت شود.»

زمان تقریبی صرفه‌جویی شده در هفته: 1 ساعت

وظایف‌تان را دسته‌بندی کنید

چندوظیفگی همیشه ممکن نیست؛ اما سوزی کوئیلو (Susie Coelho)، چهره مشهور تلویزیون و مدیر خلاقیت شرکت House of Sussex می‌گوید:

اگر بتوانید چندوظیفگی را اجرا کنید، تفاوت چشم‌گیری به‌دست می‌آید؛ همین بازدهی‌تان را افزایش می‌دهد.

او در این‌باره می‌گوید: «برای مثال، با پرداخت فاکتورها و صورت‌حساب‌ها یا تایید برگه‌های ثبت ساعات کار و دیگر کارهای اداری به طور هم‌زمان، می‌توانید در وقت‌تان صرفه‌جویی کنید.»

او معتقد است برای چندوظیفگی و انجام دادن کارها بهتر است چند کار مشابه را دسته‌بندی کنید و با هم انجام دهید. مثلا تمام کارهای پرینت‌تان را با هم انجام دهید تا فقط یک بار به سراغ پرینتر بروید و در وقت‌تان صرفه‌جویی کنید.

الکسیس کورمن (Alexis Korman)، از موسسان کمپانی Big Easy Bucha، پروژه‌های بزرگ را که نیاز به مهارت‌ها و برنامه‌های یکسانی دارد، دسته‌بندی می‌کند، سپس به کمک کارمندن می‌تواند در بازه زمانی کوتاهی پروژه‌ها را به انجام برساند. او درباره یکی از تجربه‌هایش می‌گوید: «تیم بازاریابی ما یک روز کامل را به عکاسی موردنیاز پروژه‌ها اختصاص داد و تیم فروش نیز قرار ملاقات‌ها را تنظیم کرد؛ بدین ترتیب، هر یک از کارهای پروژه به صورت دسته‌بندی شده به انجام رسیدند و کارها به سرعت جلو رفتند.»

زمان تقریبی صرفه‌جویی شده در هفته: 5 ساعت به بالا

پربار کردن جلسات با تنظیم دستور جلسه دقیق

جلسات فرصت خوبی برای یافتن ایده‌های ناب، کشف جزئیات مهم و جلو بردن پروژه‌های کاری خواهند بود. اما گاهی این جلسات بیش از اندازه طولانی می‌شوند؛ خصوصا اگر غیر ضروری و بدون برنامه باشند.

سوزی کاردر (Susie Carder)، مدیر کسب و کار و موسس شرکت مشاوره فناوری SC می‌گوید: «برای این‌که جلسات پربارتر پیش برود، تا جای ممکن، جلسات را کوتاه برگزار کنید؛ هم‌چنین در جلسات از افرادی دعوت کنید که حضورشان ضروری است و وقتی جلسه برپا شود که همه بتوانند حضور داشته باشند؛ هم‌چنین قبل از برگزاری جلسه، به افراد حاضر در جلسه باید گفته شود چه وظیفه‌ای دارند تا برای ارائه آن‌چه موردنیاز است خود را آماده کنند.»

به عقیده‌ی او، تعیین وظایف برای افراد حاضر در جلسه باعث فعال نگه داشتن آن‌ها می‌شود تا در نهایت به برنامه کاری مشخصی برسند.

زمان تقریبی صرفه‌جویی شده در هفته: 10 ساعت (با نصف کردن زمان 20 ساعته جلسات و تقلیل آن به 10 ساعت)

تنظیم لیست انجام کارها

کیتی سندلر (Katie Sandler)، مربی و مدیر شرکت Impact Retreat، بر این باور است یکی از بهترین راه‌های صرفه‌جویی زمان در اداره، اطلاع از این مساله است که چه زمان باید یک کار را خودتان انجام دهید و چه وقت باید آن را به فرد دیگری در تیم کاری‌تان واگذار کنید.

او می‌گوید: «ابتدا تمام اعضای تیم کاری‌تان را بشناسید. با این کار می‌توانید با نقاط قوت و توانایی‌های فردی آن‌ها آشنا شوید. سپس لیستی از کارهایی که باید انجام دهید، آماده کنید و برخی از کارها را به اعضای تیم کاری‌تان بسپارید. با این کار می‌توانید از وقت‌تان بهترین استفاده را ببرید.»

کیتی سندلر می‌گوید:

باید با اعضای گروه که کارها را به آن‌ها واگذار می‌کنید، رفتار مناسبی داشته باشید تا آن‌ها احساس خوبی به شما پیدا کنند و با انگیزه بمانند. حتی می‌توانید مسئولیت برخی کارها را به افراد مطمئن بدهید تا مجبور نباشید هر روز کارها را تعیین کنید. بدین ترتیب، تیم کاری‌تان احساس مسئولیت و استقلال داشته و کارها به خوبی پیش خواهد رفت.

اگر کارفرما نیستید، باز هم می‌توانید از این روش برای انجام کارهای منزل و واگذاری کارها به اعضای خانواده استفاده کنید.

انجام کارهای روزمره

استفاده از اپلیکیشن‌های کاربردی

اپلیکیشن‌های زیادی وجود دارد که کارهای وقت گیر ما را انجام می‌دهند؛ مانند پرداخت صورت حساب‌ها و کارهای بانکی.

جیمز لمبرت (James Lambert)، کارشناس روابط عمومی و موسس شرکت مشاوره جیمز لمبرت می‌گوید: «تا جای ممکن، از ابزارهای هوشمند استفاده کنید.

مثال ببینید بانک هدف‌تان اپلیکیشنی دارد تا با استفاده از آن بتوانید تراکنش‌های بانکی را انجام دهید یا از سپرده‌هایتان مطلع شوید؛ همچنین، می‌توانید اپلیکیشن اسکنر یا عکس دانلود کنید و اسناد مهم‌تان را ارسال کنید.

با توجه به سبک زندگی خود، از اپلیکیشن‌های مناسب استفاده کنید تا کارهای وقت‌گیر انجام شوند و بتوانید روی کار اصلی‌تان متمرکز شوید.»

زمان تقریبی صرفه‌جویی شده در هفته: 1.5 ساعت

خرید اینترنتی اقلام موردنیاز

اگر در بیرون از خانه شاغل هستید و می‌خواهید زمان بیشتری روی کارهایتان متمرکز شوید، بهتر است اقلام موردنیاز خانه مانند خوراکی یا میوه و غیره را به صورت اینترنتی خریداری کنید یا حتی از فروشگاه محل‌تان درخواست کنید اقلام موردنیاز را برایتان ارسال کنند.

آنی تولین می‌گوید: «من لیست کالاهای موردنیاز خانه را در یکی از فروشگاه‌های اینترنتی معتبر ثبت کرده‌ام و هر دوشنبه صبح، آن اقلام را به آدرس منزلم ارسال می‌کنند.

این روش باعث صرفه‌‌جویی در زمان و هزینه می‌شود؛ زیرا هر وقت خودم برای خرید به فروشگاه می‌روم، احتمال این‌که کالای اضافه و غیرضروری بخرم، بسیار بالاست.

با این روش نه تنها مجبور نیستم برای خرید وقت صرف کنم، بلکه یخچال و کابینت نیز از مواد اساسی و ضروری خالی نخواهد ماند.»

اگر نمی‌توانید همانند تولین مواد موردنیاز خانه را تهیه کنید، یک روز در هفته را به خرید اختصاص دهید و کالاهای موردنیاز یک هفته‌تان را در یک روز بخرید. بدین ترتیب، در وقت‌تان صرفه‌جویی می‌کنید و برای کارهای مهم‌تر وقت می‌گذارید.

زمان تقریبی صرفه جویی شده در هفته: 2 ساعت

استفاده از دستیار مجازی

امبر الکساندریا (Alexandria)، متخصص حوزه مد، با استفاده از دستیار مجازی، تغییر شگرفی در مدیریت کارهای روزمره خود ایجاد کرد. اغلب این کارها در یک روز انجام می‌شوند.

دستیار مجازی به افراد یا شرکت‌هایی گفته می‌شود که به صورت حرفه‌ای و کاملا مستقل، از راه دور، مشغول کار هستند.

امبر الکساندریا می‌گوید: «با واگذاری کارها به دستیارهای مجازی توانستم کارهایی که علاقه‌ای به آن‌ها ندارم مانند ارسال ایمیل، تعیین جلسات و مدیریت سفرهای کاری را به انجام برسانم.

پس وقت بیشتری برای انجام کارهای ضروری ام دارم.» الکساندریا هر ماه مبلغی برای استخدام یک دستیار مجازی پس‌انداز می‌کند.

اگر در خانه هستید و می‌خواهید وقت‌تان را صرف انجام کارهای موردعلاقه‌تان کنید، از خدمات شرکت‌های مربوطه استفاده کنید و کارهایی مانند تمیز کردن پنجره، راه پله‌ها و کارهای این‌چنینی را به این شرکت‌ها بسپارید.

زمان تقریبی صرفه‌جویی شده در هفته: 15 ساعت

تمیز کردن خانه

استفاده کاربردی‌تر از ماشین ظرف‌شویی

لیان استاف (Leanne Stapf)، مدیر ارشد عملیات کمپانی The Cleaning Authority می‌گوید: «اگر از ماشین ظرف‌شویی تنها برای شستن ظرف‌ها استفاده می‌کنید، از تمام قابلیت‌های آن‌ها استفاده نکرده‌اید.

می‌توانید وسایل دیگری را با ماشین ظرفشویی، بدون این‌که آسیبی ببینند، بشویید و در وقت خود صرفه‌جویی کنید.

از جمله این وسایل می‌توان به کفش‌های ورزشی کتانی، کلاه‌های ورزشی، برس‌های آرایشی، اسباب بازی‌های پلاستیکی، شانه و برس، طبقات یخچال و وسایل فلزی و پلاستیکی که در باغچه از آن‌ها استفاده می‌کنید، اشاره کرد.

البته این وسایل را به همراه ظروف آشپزخانه در ظرفشویی قرار ندهید زیرا ممکن است باقی‌مانده غذا که روی ظروف باقی مانده‌اند به این وسایل بچسبند.» با استفاده کاربردی‌تر از ماشین ظرفشویی در وقت‌تان صرفه‌جویی می‌کنید.

زمان تقریبی صرفه‌جویی شده در هفته: نیم ساعت

جارو کشیدن

جارو کشیدن خانه در یک زمان، خسته‌کننده است. پس چه بهتر است جاروکشی را به بخش‌های کوتاه تقسیم کنید.

ریچارد سیریزی (Richard Ciresi)، مدیر شرکت Aire Serv می‌گوید: «اگر روزی 5 تا 10 دقیقه را به جارو کشیدن بخش‌های مختلف خانه اختصاص دهید، در پایان هفته تمام خانه تمیز شده است؛ بدین ترتیب، آخر هفته مجبور نخواهید بود در خانه بمانید و وقت‌تان را صرف تمیزکاری کنید بلکه برای انجام کارهای موردعلاقه‌تان زمان خواهید داشت.»

زمان تقریبی صرفه‌جویی شده در هفته: نیم ساعت

شستن لباس‌های رنگی در یک زمان

اگر وقت محدودی دارید، تمام لباس‌هایتان (لباس سفید تا تیره و رنگی) را با هم بشویید. در حال حاضر، دستمال و پودرهای رنگین‌شوی زیادی در بازار موجود است که مانع رنگ دادن لباس‌ها به یکدیگر می‌شود. ملیسا میکر، کارشناس شستشو و مدیر شرکت Clean My Space می‌گوید: «این دستمال یا پودرها، رنگ‌ها را به خود جذب کرده و مانع قاطی شدن رنگ لباس‌ها باهم می‌شوند.»

زمان تقریبی صرفه‌جویی شده در هفته: 1 ساعت به بالا (با توجه به تعداد لباس‌هایی که باید بشویید)

انداختن روفرشی زیر پای کودک یا نوزاد

به عقیده‌ی میکر، اگر در خانه کودک یا نوزاد دارید، یک روفرشی زیر صندلی غذاخوری یا جای نشستنش بیاندازید. با این کار، هنگام خوردن غذا یا میان‌وعده، غذا و خرده‌های خوراکی روی روفرشی می‌ریزد که شستن آن آسان‌تر است.

او می‌گوید: «بعد از هر وعده غذایی، چهار طرف روفرشی را بگیرید و آن را در باغچه بتکانید. می‌توانید از باقی‌مانده غذاها کمپوست درست کنید. روفرشی یا پارچه را هر هفته یک یا دو بار بشویید.»

اگر در خانه بزرگسال بی‌نظم دارید، باز هم از این روش استفاده کنید. حتی می‌توانید از سفره‌های پلاستیکی هم استفاده کنید.

زمان تقریبی صرفه جویی شده در هفته: یک ساعت

داشتن ظاهر مرتب

اجتناب از وسایل حرارتی برای حالت دادن به موها

اندرو فیتزیمونز (Andrew Fitzsimons)، آرایشگر معروف می‌گوید: «اگر برای مدل دادن به موهایتان نیاز به ابزارهای حرارتی دارید، برای صرفه‌جویی در زمان، از سشوار استفاده کنید. سشوار هم کارایی بیشتری دارد و هم آسیب کمتری به موها می‌رساند.

من به مشتری هایم توصیه می‌کنم به جای استفاده از وسایل حرارتی که به موها صدمه زیادی می‌زند، حداقل هفته‌ای یک بار از سشوار استفاده کنند. باید در اوقات فراغت خود تمرین کنید تا ببینید موهایتان چطور با سشوار حالت می‌گیرد. وقتی روش کار را یاد گرفتید، هر هفته در وقت‌تان صرفه‌جویی می‌کنید.»

فیتزیمونز درباره روش‌های مراقبت از موها توضیح می‌دهد. او می‌گوید: «اگر می‌خواهید موهایتان مرتب‌تر باشد، کمی روغن نرم‌کننده به آن‌ها بمالید. روغن را از نیمه‌های مو تا نوک تار موها بمالید. افرادی که موهای مجعد دارند می‌توانند از کرم‌های مرطوب‌کننده مو استفاده کنند.»

وقتی یاد بگیرید چگونه موهای خود را آرایش کنید، با صرف زمان محدودی به بهترین نتیجه خواهید رسید.

زمان تقریبی صرفه‌جویی شده در هفته: 20 تا 60 دقیقه یا بیشتر.

برس زدن موها قبل از استفاده از برس گرد

ساوانا فینچر (Savannah Fincher)، آرایشگر حرفه‌ای مو و مدیر آموزش کمپانی Blo Blow Dry Bar می‌گوید: اگر عادت دارید از وسایل حرارتی مو استفاده کنید، حداقل رطوبت اضافی موهایتان را بگیرید و بعد از برس‌های مخصوص موهای مرطوب استفاده کنید.

بهتر است از برس‌های دندانه‌دار بادی استفاده کنید. در انتهای این برس‌ها شکاف‌هایی وجود دارد که باعث کاهش زمان خشک شدن و حالت گرفتن موها می‌شود؛ پس برای خشک کردن موها هنگام برس کشیدن، زمان کمتری صرف خواهید کرد. همچنین، موهایتان را در معرض حرارت بالا قرار نداده و به آن‌ها آسیب نمی‌زنید.

فینچر می‌گوید: «برای گرفتن رطوبت اضافی موهایتان، آن‌ها را با دست تکان دهید. اگر موهایتان مجعد است، سشوار را نزدیک موهایتان بگیرید و آن‌ها را خشک کنید؛ با این کار موها آشفته و به‌هم‌ریخته نمی‌شوند. اگر تار موهایتان نازک است، سرتان را پایین بگیرید و تنها ریشه موها را خشک کنید. با این کار، در زمان کمتری به بهترین حالت مو می‌رسید و وقت‌تان تلف نمی‌شود.»

زمان تقریبی صرفه‌جویی شده در هفته: یک ساعت

استفاده از محصولات چندکاره

مردیث باراف (Meredith Baraf)، گریمور مشهور می‌گوید: «هرچه با محصولات کمتری سروکار داشته باشید، کارهایتان سریع‌تر انجام می‌شود.

اگر از محصولاتی استفاده کنید که چندکاره هستند، در وقت‌تان صرفه‌جویی خواهید کرد. مثلا می‌توانید از پودر برنزه به عنوان سایه چشم هم استفاده کنید.

پس به جای برداشتن، باز کردن و بستن و سرجای خود قرار دادن سایه چشم می‌توانید از یک محصول مشترک برای هر دو کار استفاده کنید و در وقت خود صرفه‌جویی کنید.

زمان تقریبی صرفه‌جویی شده در هفته: 20 دقیقه

از شامپوی خشک استفاده کنید

به گفته‌ی فینچر: «شامپوی خشک، برخلاف باور عموم مردم، نقش محافظتی مو را دارد و نباید از آن به عنوان جایگزین شامپوهای معمولی استفاده کرد. شامپوی خشک را 12 تا 24 ساعت بعد از شستشو موها به سرتان بزنید، بدین ترتیب روغن اضافی طبیعی موها به آن جذب می‌شود و موهایتان تمیز می‌مانند؛ پس دیگر نیاز نیست تندتند موهایتان را بشویید.»

زمان تقریبی صرفه‌جویی شده در هفته: سه ساعت

لباس پوشیدن

ست کردن لباس‌ها و آویزان کردن در کمد

کیمی اسمیت می‌گوید: «اغلب مردم وقتی می‌خواهند لباس بپوشند، به دنبال ست کردن رنگ‌ها و سبک‌های خاصی هستند تا زیباتر به نظر برسند؛ اما بهتر است از قبل لباس‌ها را از نظر سبک و رنگ با هم ست کرده و در کمد آویزان کنید.

با این کار در وقت خود صرفه‌جویی کرده و زودتر حاضر خواهید شد. هر چه زودتر حاضر شوید، زودتر می‌توانید کارهایتان را به انجام برسید و حال و احوال بهتری هم خواهید داشت.

زمان تقریبی صرفه‌جویی شده در هفته: 30 تا 45 دقیقه

لباس‌های هر هفته را انتخاب کنید

کیمی اسمیت می‌گوید: «راهکار دیگر برای آماده کردن لباس‌های مناسب هفته، انتخاب لباس‌های هر هفته‌تان است.

یک روز هفته را به انتخاب 14 تکه لباس موردنیاز خود (مثلا 3 تا مانتو، 4 تا شلوار، 4 تا تیشرت، 2 تا ژاکت و یک روسری) اختصاص دهید.

لباس‌ها را به گونه‌ای انتخاب کنید که امکان ست کردن آن‌ها با هم باشد. با این کار، حداقل 10 دست لباس مناسب خواهید داشت.

حتما لباس‌ها را پیش از قرار دادن در کمد، اتو کنید تا مرتب و آماده پوشیدن باشند. با این کار، اگر لباس‌ها لکه یا دکمه افتاده داشته باشند مشکل را حل کرده و در وقت خود صرفه‌جویی خواهید کرد.

زمان تقریبی صرفه جویی شده در هفته: 3.5 ساعت

زمان صرف غذا

آماده کردن اسموتی‌های صبحانه

انگلباخ برای صبحانه خود اسموتی درست می‌کند و آن‌ها را در بسته‌بندی کوچک برای هر روز هفته در فریزر می‌گذارد. او در این باره می‌گوید: «با این کار بدون تلف کردن زمان، صبحانه موردعلاقه و مقوی خودم را می‌خورم». او هر شب قبل از خواب، یکی از اسموتی‌ها را از فریزر بیرون می‌آورد و در یخچال می‌گذارد تا بتواند فردا صبح به عنوان صبحانه بخورد.

شما هم می‌توانید با استفاده از میوه و سبزیجات تازه، برای خودتان اسموتی‌های خوشمزه درست کنید. به عقیده انگلباخ، اگر علاقه‌ای به خوراکی فریزری ندارید، مواد موردنیاز اسموتی را آماده کرده و در یخچال بگذارید؛ سپس صبح آن‌ها را در مخلوط کن بریزید و برای خودتان اسموتی تازه درست کنید.

زمان تقریبی صرفه‌جویی شده در هفته: 90 تا 120 دقیقه

آماده کردن چند نوع غذا

سامانتا کستی (Samantha Cassetty)، متخصص تغذیه و کاهش وزن می‌گوید: «هر جمعه شب با استفاده از نوعی غله مثل برنج قهوه‌ای و سبزیجات مانند کلم بروکلی، گل کلم و کلم بروکسل، مواد چند غذا را آماده کنید؛ سپس هر بار آن را با مواد غذایی دیگری چون میگو، گوشت، ماهی یا غذاهای کنسروی و ادویه، سس و روغن زیتون مخلوط کنید و غذای هر روزتان را آماده کنید. این کار باعث صرفه جویی در وقت‌تان می‌شود.»

زمان تقریبی صرفه‌جویی شده در هفته: 2.5 ساعت

از خوراکی‌های فریزری استفاده کنید

سامانتا کستی می‌گوید: «اگر وقت کافی برای خرید روزانه و تهیه مواد غذایی مورد نیازتان ندارید، فریزر را پر از مواد غذایی کنید. مواد غذایی فریزری تازه می‌مانند و با استفاده از آن، در وقت‌تان صرفه‌جویی می‌کنید.»

منبع:یوکن

 


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک
 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 100%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه
علی رعیت یکشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۹
سلام ، به شخصه از آزمودن و بکارگیری تجربیات دیگران بسیار لذت میبرم و عقیده دارم از هدر رفتن وقت برای کسب تجربه ها جلوگیری میکند. ارسال پاسخ

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟