شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

نحوه رفتار با همکاری که از انجام وظایف خود کوتاهی می کند
آیا در کنار فردی کار می کنید که به بهانه‌ی نهار، دو ساعت از وظایف خود دست می کشد، پشت میز کارش می خوابد و مدام مکالمات تلفنی شخصی دارد؟ شما همکاری دارید که مرتب صفحات اجتماعی را چک می کند، این در حالی است که شما روی انجام کارهای خود متمرکز هستید.

کارکردن با فردی که مدام از زیر کار در می رود، بسیار سخت است و می تواند عملکرد شما را تحت تأثیر قرار دهد. چطور با چنین فردی برخورد می کنید؟ در ادامه‌ی مقاله، چند مورد را معرفی می کنیم که به شما می گوید چطور باید با چنین فردی برخورد کنید.

نگذارید باعث حواس پرتی شما شوند

نباید وقت خود را با تمرکز روی کارهای همکارتان تلف کنید، زیرا او با کارهایی مانند چک کردن شبکه‌های اجتماعی، پیام دادن یا چرت زدن روی میز، وقت می گذراند. سعی کنید هیچ توجهی به او نداشته باشید و روی کار خود متمرکز شوید. توجه به همکار تنبل و از زیر کار در رو، شما را هم از کار می اندازد.
توجهی به ناعادلانه بودن این رفتار نکنید

زندگی با هیچ کس عادلانه برخورد نمی کند. شاید فکر کنید این بی‌عدالتی است که برای انجام هیچ کاری حقوق بگیرد و هیچ مجازاتی هم برایش درنظر گرفته نمی شود؛ اما شکایت کردن هیچ فایده‌ای ندارد. با تمرکز روی ناعادلانه بودن این رفتار، تنها احساس بدی در ما به وجود می آید اما شرایط هیچ تغییری نمی کند. پس به جای آن روی بهتر شدن خودتان متمرکز شوید.

اجازه ندهید رفتارهای او روی شما تأثیر بگذارد

وقتی انرژی و وقت خود را روی عصبانی بودن از همکارتان صرف کنید، عملکرد شما به طور قابل توجهی پایین می‌آید. پس شما هم تبدیل به همکاری آزاردهنده می شوید.

سخن چینی نکنید

این کار وجهه شما را زیر سؤال می برد، پس این کار را انجام ندهید. البته منظورمان این نیست هیچ حرفی نزنید. همه چیز به شرایط و مدیر شما بستگی دارد. برخی مدیران، به خاطر این کار از شما قدردانی می کنند و به دنبال بررسی مشکلات می روند؛ اما برخی دیگر می گویند این موضوع به شما ارتباطی ندارد و تنها شما را بد جلوه می دهد.

اگر پیش مدیر خود بروید و به او بگویید، من این پروژه را به جایی رسانده‌ام اما دیگر نمی توانم ادامه دهم، زیرا همکارم وظایف خود را انجام نمی دهد. این بیان تأثیرگذاری بیشتری خواهد داشت و به موضوع اصلی اشاره می کنید بدون اینکه فردی خبرچین به نظر برسید. اگر مدیر درباره عملکرد همکارتان سؤال پرسید صادقانه به او جواب بدهید.

همانند همکارتان رفتار نکنید

شاید فکر کنید بهتر است رفتارهای او تکرار کنید، اما این انتخاب خوبی نیست. شما نباید وقت خود را همانند او 2 ساعت برای نهار خوردن تلف کنید و مدام از پشت میزکارتان بلند شوید. اگر می خواهد باب صحبت را باز کند، به او یادآوری کنید کارهای زیادی برای انجام دادن دارید. شاید ترغیب شوید همانند او رفتار کنید، اما این کار اصلاً درست نیست.

وظایف آن‌ها را انجام ندهید

اگر در یک تیم کاری مشغول هستید و وظایف مشترکی دارید، کارهایی که آن‌ها از انجامشان سر باز می زنند را به عهده نگیرید. باید به آن‌ها درباره وظایف و زمان انجام دادنشان هشدار دهید، اما وظایف آن‌ها را انجام ندهید و وقت خود را تلف نکنید.

نگذارید موفقیت‌های شما تحت تأثیر قرار بگیرد

یک همکار تنبل و از زیر کار در رو می‌تواند مانع پیشرفت شما شود. اگر مدیرتان متوجه شد کارها جلو نمی رود، اجازه ندهید شما را سرزنش کنند. اینجاست که باید وارد عمل شوید و حرف بزنید.

از فرصت استفاده کنید تا تبدیل به رهبر شوید

این بهترین فرصت است تا کمی جلو بیایید و خود را برای مواجهه با شرایط سخت بهتر بشناسید. وقتی پیش مدیر می روید به او بگویید همکارتان کار خودش را انجام نمی دهد و شما می خواهید نقش رهبر را ایفا کنید. سپس نزد همکارتان بروید و به او بگویید می خواهید در انجام وظایفش به او کمک کنید.

همکارتان را پیش بقیه افراد گروه زیر سؤال نبرید

این کار اشتباه بزرگی است و می تواند باعث ایجاد سوء تفاهم و ناراحتی دیگران شود.

با همکارتان ارتباط برقرار کنید

شاید به اشتباه همکارتان را تنبل و زیر کار در رو می دانید، در حالی که او در انجام وظایفش ابهام دارد. با او در مورد اهداف و زمان انجام کارها صحبت کنید. گاهی آن‌ها تنبل نیستند و تنها نمی‌دانند چطور زمان و وظایف خود را مدیریت کنند. شاید آن‌ها مشکلات شخصی و خانوادگی دارند و این مشکلات سبب شده نتوانند روی وظایف خود تمرکز کنند. این مشکلات می تواند به وضعیت سلامتی یا خانوادگی آن‌ها مرتبط باشد که در زندگی هر فردی اتفاق می افتد.

پروژه‌های مشارکتی با همکارتان انجام ندهید

اگر همکار تنبلی دارید هیچ کسی حتی مدیرتان نمی تواند او را مجبور به کارکردن کند. پس زیر بار پروژه‌هایی که نیازمند همکاری آن فرد است، نروید. اگر مجبور به قبول این پروژه هستید، تنبلی او را در برنامه‌ی خود لحاظ کنید.

از این فرصت استفاده کرده و درخواست منابع بیشتری بدهید. برای مثال بگویید: آقا/خانم مدیر من مطمئن نیستم با این منابع بتوانم پروژه را سر موقع تحویل بدهم. مدیر شما می گوید: اما فلان همکار را در اختیار شما قرار داده‌ام.

به او بگویید: با توجه به سرعت و عملکرد پایین ایشان، احتمالاً نمی توانم کار را به موقع تحویل بدهیم. بهترین دستاورد این است منابع بیشتری در اختیارتان قرار داده می شود و در بدترین وضعیت هم شکایت همکارتان را به مدیر کرده‌اید.

 


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 100%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟