جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

روش‌های مدیریت اختلاف برای برقراری ارتباط موثر در محل کار
هر جایی که انسان در آن حضور داشته باشد، درگیری و اختلاف هم صورت می‌گیرد. صرف‌نظر از موسسه چه سازمان مذهبی، برادری، باشگاه، محل کار یا گروهی از دوستان باشد درگیری اتفاق خواهد افتاد. خبر خوب این است که درگیری و اختلاف در زمان درست برای رشد، توسعه و موفقیت ضروری هستند.

اما اتفاق بد این است که در لحظه اختلاف و درگیری حس خوبی به آدم دست نمی‌دهد. انواع مختلفی از سبک‌های مدیریت اختلاف وجود دارد که ارتباطات مؤثر در کار و خانه را امکان‌پذیر می‌سازد.

سبک مدیریت اختلاف پیش‌فرض شما، احتمالاً روشی است که در خانه یا در هنگام بزرگ شدن یاد گرفتید. چالش این است که خودآگاهی کافی داشته باشید تا بتوانید به‌طور مؤثر ارزیابی کنید که آیا سبک مدیریت اختلاف فردی شما سازنده است یا خیر.

هر شخصی یک کودک درون یا یک شخصیت رشد نیافته پنهان دارد و گاهی اوقات این کودک درون با کودک درون دیگران درگیر می شود.

در جامعه با دیگران تفاوت‌های عمیق فلسفی در مورد دیدگاه‌شخصی خود یا مسیر اجرای آن دیدگاه داریم. با این حال، افراد در محل کار، خانه و یا سازمان اجتماعی به زندگی‌مان وارد می‌شوند تا به رشد ما در زندگی و محیط کار کمک کنند. بنابراین، درگیری غیرقابل اجتناب است.

4 سبک مدیریت اختلاف برای ارتباط مؤثر در کار

برای ارتباط مؤثر در محل کار، سبک‌های زیر را برای موفقیت در مدیریت اختلاف توصیه می‌کنیم:

1. فعال باشید

به‌طور معمول قبل از این‌که وضعیت به یک بحران کامل تبدیل شود، نشانه‌های هشداردهنده وجود دارد. عدم مشاهده و اقدام برای این چراغ‌قرمزها و علائم هشداردهنده منجر به بحران می‌شود.

برای پاسخ درست به اختلافات در محل کار، رهبران و کارکنان باید تا می‌توانند  فعال باشند و پیشگیرانه عمل کنند. لحظه‌ای که حس می‌کنید که چیزی سر جایش نیست، تحقیق کنید.

درنهایت اگر فکر می‌کنید یک مشکل در راه است، به آن واکنش نشان دهید. شرایط را تغییر دهید تا مشکلات حل شود؛ بدترین کاری که می‌توانید انجام دهید این است که تظاهر کنید که هیچ اتفاقی نیافتاده است و مشکل بزرگ‌تر نخواهد شد.

2. واضح باشید

اگر ناراحتی در محل کار احساس  کردید، با عشق، اما به‌طور مستقیم به مشکل واکنش نشان دهید. به‌ هیچ عنوان صبر نکنید، چراکه مشکل بزرگ‌تر شده و حل آن غیر ممکن می‌شود.

ممکن است برای اینکه به احساسات دیگران صدمه نزنید تا رسیدن به نقطه سرخوردگی، سکوت کنید. وقتی که بگذارید اوضاع وخیم شود و در آخر حرف‌هایتان را بزنید کار مخربی انجام داده‌اید. اگر قبل از بزرگ شدن ماجرا حقیقت را بگویید، می‌توانید بسیار سازنده‌تر و مفیدتر به حل مسائل بپردازید.

احساسات خود را بدون در نظر گرفتن تأثیر آن بر روی خودتان، تیم و سازمان به‌طور صریح بیان کنید. به این دلیل که هرگز نباید سردرگمی وجود داشته باشد. اگر در محیطی کار می‌کنید که در آن رک بودن ارزشی ندارد، باید دید چه چیزی مهم است: همرنگ شدن یا مؤثر بودن.

3. یک درخواست ایجاد کنید

هنگامی‌که در محیط کار با شخصی اختلاف پیدا می‌کنید، از آن فرد یا مدیر خود درخواست کنید که به فکر حل این مشکل باشند. علاوه بر این که به آن شخص درارتباط با رفتارش انتقاد می‌کنید، راه تغییر اوضاع را به او بگویید تا دچار سردرگمی نشود.

اگر مدام به او بگویید فلان کار را انجام دادی که من را ناراحت کرد؛ اما راه بهبود شرایط و تغییر رفتارش را به او نگویید این فرد هیچ راهی نخواهد داشت. بنابراین رفته رفته ممکن است از شما متنفر شود یا از شما اجتناب کند. به آن فرد بگویید که اگر تغییر کند چه تآثیری بر روی روابط و کار شما خواهد گذاشت و سپس یک درخواست مانند زیر ایجاد کنید:

«زمانی که این‌گونه با من صحبت می‌کنید باعث ناراحتی من می‌شود،  از شما می‌خواهم که هنگام حرف زدن با من از گفتار نامناسب استفاده نکنید.» یا «این کمی معذب کننده است، اما من روابط کاریمان را باارزش می‌دانم و می‌خواهم چیزی را با شما در میان بگذارم.

متوجه شدم که شما به‌طور مرتب برای جلسات دیر می‌کنید. این در برنامه من اختلال ایجاد می‌کند و هم‌چنین به من این حس را می‌دهد که زمان ما نیز ارزشی برایتان ندارد. آیا می‌توانیم توافق کنیم که شما برای همه جلسات سر وقت حضور داشته باشید یا اگر بیش از هشت تا ده دقیقه دیر کردید جلسات لغو شوند؟ »

4. درک کنید چه زمانی باید سازش کنید و چه موقع باید پیش بروید

اجتناب زمانی است که شما از مقابله با یک چالش دوری می‌کنید. سازش زمانی است که شما به دنبال انطباق خواسته‌ها و تمایلات دیگران، حتی با حذف نیازها و ترجیحات خود هستید.

مصالحه زمانی صورت می‌گیرد که هر دو طرف پیشنهادات یکدیگر را قبول می‌کنند و همکاری در زمانی اتفاق می‌افتد که هر دو طرف به دنبال توافق برنده برنده هستند.

بسته به درگیری در محل کار، یکی از این سبک‌های مدیریت درگیری را انتخاب کنید. اگر بی‌احترامی اخلاقی یا وضعیتی با سوءاستفاده یا آزار و اذیت وجود داشته باشد، نباید با طرف سازش کنید؛ در عوض، شما باید دست به کار شوید و اقدامات اصلاحی برای اطمینان از یک محیط کاری مطمئن انجام دهید.

نکته این است که دانش و معرفت را گسترش دهیم و بدانیم از کدام استراتژی در موقعیت‌های مختلف استفاده کنیم.

3 استراتژی مدیریت اختلاف قدرتمند

اکنون که با سبک‌های مدیریت اختلاف، که از ارتباطات مؤثر پشتیبانی می‌‌کنند آشنا شدید، بیایید به چند استراتژی که از رشد حرفه‌ای شما حمایت می‌کند نگاهی بیندازیم.

1. در وهله ی اول برای درک کردن تلاش کنید

 هنگامی که در محل کار اختلاف نظر دارید، تلاش کنید حقیقت را از دیدگاه شخص دیگر ببینید. سعی کنید از داستان شخصی آن فرد اطلاع یابید. هنگامی که فرد را درک می‌کنید، کمتر احتمال دارد که نسبت به هر چیز کوچکی دفاعی عمل کنید. علاوه بر این، شما می‌دانید که درگیری ها در اکثریت مواقع از مشکلات زندگی شخص نشآت می‌گیرند.

2. برای کسی که با او اختلاف دارید دعا کنید

 وقتی برای کسی دعا می‌کنید، کینه داشتن از او دشوار است. البته این کار آسانی نیست، زمانی که کسی شما را عصبانی یا ناراحت می‌کند، آخرین کاری که می‌خواهیم برای او انجام دهیم فرستادن انرژی و افکار مثبت برای او است.

هنگامی‌که برای فردی دعا می‌کنید احساس همدردی و درک نسبت به او خواهید داشت. این باعث می‌شود تا تفاوت‌های خود را کنار بگذارید و رابطه کاری بهتری با هم ایجاد کنید.

3. سعی کنید با زبان شخص مقابل صحبت کنید

ارتباطات یکی از قوی‌ترین مهارت‌ها در جهان است. از طریق زبان، شما می‌توانید جهانی ایجاد کنید یا از بین ببرید. از طریق زبان، شما می‌توانید یک دوست یا یک دشمن مادام‌العمر به‌دست بیاورید. فران کل لونتز در کتاب خود، «واژه‌هایی که کار می‌کنند»، اهمیت پیش‌بینی آن‌چه دیگران بر اساس انتخاب کلمه می‌شود تأکید می‌کند.

اگر در تلاش برای تأثیرگذاری یا حل‌وفصل مناقشات هستید به زبان دیگری صحبت کنید. منظور از استفاده از زبان فرد دیگر این است که به طریقی صحبت کنید که فردی که شما با او درگیر هستید احساس کند حرف‌هایش شنیده می‌شود و مورد احترام است.

کلام آخر

مدیریت اختلاف یکی از مهم‌ترین مهارت‌های موجود در محیط حرفه‌ای و شخصی است. افرادی که قدرت مقابله با مناقشات را داشته و مشکلات را بدون خراب کردن رابطه کاری پشت سر بگذارند، از روابط مثبت و موفقیت شغلی برخوردار خواهند شد.

منبع: یوکن

 


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک
 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 100%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟