سه شنبه ۶ شهریور ۱۴۰۳
دلایل اصلی از این شغل به آن شغل پریدن

wikiplast.ir

دلایل اصلی از این شغل به آن شغل پریدن

گزارش «بینش نیروی کار» در سال‌جاری، انگیزه‌‌‌های اصلی افراد برای جست‌‌‌وجوی شغلی را مطرح کرده است.

گزارش «بینش نیروی کار» در سال‌جاری، انگیزه‌‌‌های اصلی افراد برای جست‌‌‌وجوی شغلی را مطرح کرده است.

دلیل اول: درآمد بالاتر. ۵۸‌درصد کارکنان می‌‌‌گویند علت از این شغل به آن شغل پریدنشان، رسیدن به درآمد بالاتر است. وقتی داده‌‌‌های موسسه ADP را نگاه می‌‌‌کنیم، این موضوع بیش از پیش با عقل جور درمی‌‌‌آید. افزایش سالانه دستمزد برای افرادی که در شغل خود مانده‌‌‌اند ۷.۲‌درصد است، در حالی که برای کسانی که شغل خود را عوض کرده‌‌‌اند، دوبرابر است؛ یعنی ۱۴.۳ درصد. گرچه ۷۵‌درصد کارکنان گفته‌‌‌اند که درآمدشان هم‌‌‌سطح یا بالاتر از سطح معمول است، اما ۲۹‌درصد زنان حس می‌کنند درآمدشان کم است در حالی که ۱۴‌درصد مردان چنین حسی دارند(تعداد زنانی که این حس را دارند دوبرابر مردان است). این یعنی هنوز کلی راه مانده تا به برابری دستمزد برسیم.

دلیل دوم: مزایای بهتر. در بازار کار رقابتی امروز، ارائه پکیج مزایای اولیه به تنهایی کافی نیست. علاوه بر مزایای ضروری مثل بیمه درمانی و دندان‌پزشکی، کارکنان به دنبال مزایایی مانند بیمه سلامت روان، بازنشستگی، کمک هزینه دانشگاه و فرصت‌‌‌های سرمایه‌گذاری نیز هستند.

در مورد مزایا، هر نسل ترجیحات خاص خودش را دارد. تحقیقات وب‌سایت فوربس نشان می‌دهد که ۳۰‌درصد افراد بین ۱۸ تا ۴۱ سال، بیش از سایر نسل‌‌‌ها خواهان بیمه حیوانات خانگی هستند. ۴۰‌درصد از افراد بین ۴۲ تا ۵۷ سال، بیشتر خواهان مرخصی با حقوق اجباری هستند. و بیش از ۸۰‌درصد کارکنان بالای ۴۲ سال، به دنبال مشاغلی هستند که بیمه درمانی را پوشش می‌دهند.

دلیل سوم: ساعات شناور. و در پایان، کارکنان به دنبال انعطاف‌‌‌پذیری هستند. ۵۸‌درصد کارکنان می‌‌‌گویند به طور تمام‌‌‌وقت در محل، کار می‌کنند. اما از میان کسانی که به دنبال شغل جدید در سال ۲۰۲۴ بوده‌‌‌اند، تنها ۲۳‌درصد گفته‌‌‌اند که به دنبال کار حضوری هستند. در حقیقت، از میان افرادی که به تازگی شغل خود را از دست داده‌‌‌اند یا شاغلانی که در جست‌‌‌وجوی کارند، ۴۰‌درصد به دنبال کار ترکیبی (ترکیب حضوری و دورکاری) هستند تا بتوانند یا بخشی از روز را در محل به صورت حضوری کار کنند یا بعضی روزها در محل باشند و بعضی روزها دورکار. این رقم در میان نسل هزاره بیشتر از سایر نسل‌‌‌هاست (۴۲ درصد).

بسیاری از کارکنان هنوز به شرکت خود وفادار هستند و این چیز خوبی است، البته اگر با شما برخورد مناسب داشته باشند. اما واقعیت عرصه کار امروز این است: تغییر مستمر شغل، راه اثبات‌‌‌شده‌‌‌ای برای افزایش حقوق، گسترش شبکه ارتباطی، کشف علایق جدید و رشد فردی و حرفه‌‌‌ای شماست.

نارضایتی از کارفرما کاملا طبیعی است. همین‌طور کنجکاوی نسبت به فرصت‌‌‌هایی که آن بیرون منتظر شما هستند.

پیش از جست‌‌‌وجو برای کار جدید، بهتر است این سوالات را از خود بپرسید:

۱- آیا می‌‌‌دانم چرا به دنبال کار جدید هستم؟ به این فکر کنید که چرا از شغل فعلی خود ناراضی هستید. شاید دلیلش، نبود فرصت‌‌‌های رشد باشد یا شاید رویای یک شغل هیجان‌‌‌انگیزتر را در سر دارید.

درک عمیق‌‌‌تر عوامل نارضایتی، کمک می‌کند شغلی پیدا کنید که با سبک زندگی و انتظاراتتان متناسب است.

۲- آیا برای پروسه یافتن یک شغل جدید آماده هستم؟ بازگشت به بازار کار می‌تواند ترسناک باشد.

 به‌‌‌علاوه، به‌‌‌روز کردن رزومه و نوشتن نامه پوششی و حضور در مصاحبه‌‌‌ها زمان‌بر است. باید آماده باشید که برای این فرآیند، زمان و انرژی بگذارید.

۳- از ماندن در شغل فعلی چه چیزهایی به دست می‌‌‌آورم؟ تغییر شغل یعنی از دست دادن مزایا و فرصت‌های پیشرفت احتمالی و به مخاطره انداختن ارتباطات کاری‌‌‌ که برای ایجادشان کلی تلاش کرده‌‌‌اید. با دقت معایب و مزایا را بسنجید و یادتان باشد که ممکن است تا دو سال طول بکشد در شغل جدید جا بیفتید.

منبع: Indeed

دنیای اقتصاد


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

نظرات کاربران

ارسال دیدگاه
همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟