یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

نگاهی به بازار واردات محصولات پتروشیمی چین در سه ماهه اول 2019
با به پایان رسیدن سه ماهه اول سال، قیمت پلی استایرن PS و آکریلونیتریل بوتادین ABS در بازار واردات چین نسبت به ابتدای سال افزایش یافته است. حاشیه سود در بازار PE پلی اتیلن پایین بود و قیمت پلی‌پروپیلن نتوانست با قدرت به رشد خود ادامه دهد. در عین حال، بازار PVC نیز سه ماهه اول را در سطحی پایین‌تر به پایان رساند.

رشد 10.5 درصدی ABS از ابتدای سال 2019

گروه ترجمه ویکی پلاست: داده های میانگین هفتگی به دست آمده از شاخص قیمت ChemOrbis نشان می دهد که بازار واردات ABS در سه ماهه اول سال روندی پایدار را طی کرده و نسبت به ابتدای سال 2019 رشدی 10.5 درصدی داشته است. با چنین افزایشی، بازار واردات ABS، توانست دیگر بازارهای پلیمر را پشت سر گذارد.

بالا بودن بهای آنی آکریلونیتریل ACN و چشم انداز مثبت تجاری چین و آمریكا به عنوان عامل اصلی افزایش قیمت ABS مطرح شد، هرچند که بازار تقاضا تنها به نیازهای خریداران محدود شده بود.

قدرت گرفتن پلی استایرن در سطحی کمتر از ABS

بازار واردات گرید عمومی پلی استایرن GPPS و پلی استایرن مقاوم در برابر ضربه HIPS در سه ماهه اول سال روندی پایدار اما در سطحی پایین تر از ABS را طی کرده است. داده ها نشان می دهند که قیمت GPPS و HIPS نسبت به اوایل امسال 4 درصد افزایش یافته است.

نبود فشار بر تامین کنندگان برای فروش محصول خود عامل دیگری بود که بازار استایرن و به تبع آن پلی استایرن را تقویت کرد.

با نزدیک شدن سه ماهه دوم، فعالان بازار پلی استایرن نوسانات بازار استایرن آسیا را با توجه به عرضه محلی در چین و همچنین نزدیک شدن دوره‌های تعمیر و نگهداری در ماه مارس و آوریل، به دقت تحت نظر دارند.  

بازار پایدار پلی اتیلن  

بازار پلی اتیلن که سال 2019 را نسبتا باثبات آغاز کرد پس از تعطیلات سال نو چینی (اواسط فوریه) توانست قدرت بگیرد. افزایش بهای اتیلن تا بالاترین سطح چهارماهه در آن زمان و نبود فشار بر تامین کنندگان برای فروش از علل این افزایش قیمت بود.

از اواسط ماه مارس با کاهش تقاضا و همچنین تسلط دو تولیدکننده محلی بر بازار، تلاش فروشندگان برای بالا بردن قیمت‌ها با مقاومت مواجه شد و  روند رو به رشد بازار کاهش پیدا کرد.

با این حال، داده های ChemOrbis نشان می دهد که قیمت گرید فیلم پلی اتیلن سنگینHDPE، پلی اتیلن سبک خطیLLDPE و پلی اتیلن سبک LDPE وارداتی به ترتیب 1، 1.4 و 4.5 درصد نسبت به اوایل سال 2019 افزایش یافته است.

بازار پایدار پلی پروپیلن در سه ماه اول سال

بازار هموپلی‌پروپیلن وارداتی در ماه های ژانویه و مارس روندی پایدار  را طی کرد.  نوسانات در بازار محلی هموپلی‌‌پروپیلن باعث فشار گاه به گاه بر این بازار شد و محدودیت عرضه به خارج از کشور باعث شد قیمت ها در حول و حوش قیمت های اول سال نوسان داشته باشند.   

مسیر مخالف پلی وینیل کلراید در سه ماه اول سال  

بازار واردات PVC روندی با ثبات و تا حدودی قدرتمند را در پیش گرفته بود تا زمانی‌که یکی از تولیدکنندگان اصلی تایوان قیمت های ماه آوریل خود را با کاهش قابل ملاحظه عرضه کرد.

قیمت های رقابتی PVC ایالات متحده و همچنین محدود شدن تقاضا از دیگر عوامل سقوط بازار PVC در نیمه ماه مارس بود.

اطلاعات ChemOrbis نشان می دهد که  بازار واردات PVC تنها بازار پلیمری است که در سه ماهه اول سال جاری با کاهشی در حدود 2.3 درصد نسبت به ابتدای سال 2019 بسته شد.

واردات پلی اتیلن در چین به بالاترین سطح خود رسید

داده های ChemOrbis Import Statistics نشان می دهد که حجم واردات پلیمر چین در ماه ژانویه حدود 2.1 میلیون تن بوده است که در آمار واردات سالانه تا سال 2001، به طور ماهانه به بالاترین سطح خود رسیده است. علاوه بر این رقم، موجودی حال حاضر تولیدکنندگان داخلی در بازار محلی را هم باید در نظر گرفت.

خوش بینی فعالان به مذاکرات تجاری

انتظار می رود مذاکرات میان چين و آمريكا برای حل اختلافات تجاری طولانی مدت هشت ماهه، در اواخر ماه آوریل به توافق برسد.

از ماه ژوئیه سال گذشته، طرف آمریکایی تعرفه های 250 میلیارد دلاری بر کالاهای چینی را تعیین کرد و چین هم با تعرفه های 110 میلیارد دلاری بر کالاهای آمریکایی پاسخ این سیاست را داد. در نتیجه این مذاکرات افزایش برنامه ریزی شده تعرفه واردات بر کالاهای چینی در اوایل ماه فوریه توسط دولت ایالات متحده به تعویق افتاد.

به نتیجه رسیدن نیمی از مذاکرات بین دو غول بزرگ اقتصادی تا کنون منجر به ایجاد خوش بینی میان فعالان بازار در دوره ژانویه-مارس شده است.

کاهش مالیات بر ارزش افزوده برای بخش تولید

تصمیم دولت چین برای کاهش میزان مالیات بر ارزش افزوده(VAT) برای بخش تولیدی این کشور به میزان 3 تا 13 درصد از ابتدای ماه آوریل، یکی دیگر از پیشرفت های مهم در سه ماهه اول بود که امید به مصرف بیشتر در بازار داخلی را در سه ماهه دوم تقویت می کند.

منبع

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 100%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

درج کارت ویزیت شرکت من

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟