جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

احتمال افزایش قیمت PET در ماه آوریل
معاملات ماه مارس با توجه به افزایش هزینه های بالادستی با سطح بالاتری بسته شد. فعالان بازار برای ماه آوریل در انتظار دور جدید افزایش قیمت ها هستند که میزان این افزایش قیمت ها با توجه به میزان افزایش تقاضا محل بحث است.

تکیه خریداران بر خریدهای پیشین

گروه ترجمه ویکی پلاست: فروشندگان عامل اصلی محدودیت در فروش و تاخیر در آماده سازی فصلی را پیش خرید خریداران می دانند. واحدهای تبدیلی ترجیح می دهند خریدهای خود از بازار محلی را محدود کنند، و این نشان می دهد که محموله های وارداتی خریداری شده از قبل در حال ورود هستند.  

برخی از خریداران با توجه به اینکه در ماه ژانویه واردات انجام داده بودند نیازی به انجام خرید در ماه مارس نداشتند. علاوه بر این، مسائل مربوط به محدودیت عرضه، از خریدهای بیش از حد نیاز خریداران در ماه مارس جلوگیری کرد.

قیمت PET وارداتی بالاتر از آستانه 1100 یورویی

پیشنهاد قیمت PET آسیایی اخیرا از حد آستانه 1100 یورو در هر تن(به صورت تحویل کالا پس از پرداخت عوارض گمرکی در مقصد DDP) عبور کرد اما این قیمت جدید با مقاومت مواجه شد. از نظر فعالان بازار با توجه به اینکه قیمت­های پیشنهادی وارداتی تقریبا معادل پایین­ترین قیمت­های محلیست، انجام معاملات در این سطح امکان پذیر نیست.

یکی از عرضه کنندگان چینی با تاکید بر کاهش مایوس کننده تقاضا از سوی خریداران اروپایی اظهار داشت "خریداران در مقاصد صادراتی، باتوجه به کفایت موجودی انبارهایشان، روی انجام معاملات با قیمت های پایین­تر اصرار می کنند."

آیا تقاضای فصلی افزایش خواهد یافت؟

فعالان بازار انتظار دارند در ماه آوریل با افزایش تقاضای فصلی مواجه شوند، هر چند با توجه به میزان مناسب عرضه، تقاضا در ماه مارس پایین بود. انتظار می رود خریداران با فرا رسیدن فصل پرتقاضا، برای پر کردن انبارهای خود به بازار بازگردند.

یک فروشنده اظهار داشت: "خریداران معمولا تنها بر اساس نیازشان خرید می کنند اما این رویه با ریسک همراه است. اگر شرایط آب و هوایی آماده سازی فصلی را شدت ببخشد و مشتریان شروع به خرید مواد کنند، قیمت ها ناگهان افزایش می یابد. "

یک خریدار اظهار داشت: "وضعیت تقاضا بیشتر به واسطه شرایط آب و هوایی تعیین می شود و نه میزان عرضه." با این وجود، فعالان اعتقاد دارند که محدود بودن روزهای کاری در ماه آوریل بر تقاضای فصلی تاثیر خواهند داشت.

احتمال افزایش قیمت در ماه آوریل

پس از آنکه اغلب معاملات ماه مارس با افزایش 10 تا 20 یورو به ازای هر تن بسته شد، فعالان بازار دور جدیدی از افزایش قیمت هر چند محدود را برای ماه آوریل پیش بینی کرده اند.  از دلایل عمده این پیش بینی برای افزایش قیمت، نگرانی های ناشی از کمبود عرضه و تاخیر شروع مجدد آماده سازی فصلی را می توان نام برد.

یک واحد بسته بندی می گوید: "در حوزه کاری ما این فصل پرتقاضا نیست. و ما افزایش قیمت اندکی در حدود 10 تا 20 یورو  را پیش بینی می کنیم."

به عقیده برخی از فعالان بازار ماه آوریل ممکن است شباهت زیادی به ماه مارس داشته باشد، مگر اینکه تقاضای فصلی روندی صعودی را در پیش بگیرد.

منبع

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 100%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

درج کارت ویزیت شرکت من

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟