پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

رقابت میان PET داخلی و وارداتی در ترکیه
قیمت PET گرید بطری وارداتی در ترکیه از اواسط ماه ژانویه تا به حال روند رو به رشد داشته است. با این حال، بازار داخلی هنوز به این افزایش قیمت واکنشی نشان نداده است.

گروه ترجمه ویکی پلاست:

افزایش قیمت PET وارداتی در چین بعد از 5 ماه کاهش

قیمت پیشنهادات واردات PET در ترکیه از ماه سپتامبر 2018 تاکنون روند نزولی را دنبال کرده است، تا زمانی که بازار در اواسط ماه ژانویه امسال با افزایش قیمت صادرات از چین روبرو شد.  با توجه به میانگین داده های هفتگی شاخص قیمت مواد شیمیایی ChemOrbis  تا اواسط ماه ژانویه قیمت PET وارداتی با کاهش 25 درصدی در هر هفته 400 دلار در هر تن کاهش قیمت داشت.

افزایش قیمت‌ها در ترکیه در اثر افزایش هزینه‌های بالادستی

افزایش قیمت بسته‌ها انرژی منجر به افزایش قیمت مواد اولیه در بازارهای آسیا شد که موجب تقویت روند افزایش قیمت‌ها در چین و ترکیه شد. میانگین داده‌های هفتگی شاخص قیمت ChemOrbis نشان می دهد بهای آنی پارازایلین (ماده اولیه تولید PET )  به صورت FOB در طول ماه ژانویه به دلیل قدرت گرفتن بهای نفت در مجموع  140 دلار در هر تن افزایش یافت.

بازتاب اندک افزایش قیمت‌های وارداتی بر بازار PET داخلی

با وجود تثیبت و قدرت گرفتن بهای PETوارداتی، رکود در بازار تقاضای مانع افزایش قیمت‌های بازار داخلی ترکیه شد. حتی داده های میانگین هفتگی سایت ChemOrbise کاهش 15 دلاری در بازار داخلی را به رغم افزایش 62 دلاری بازار واردات نشان می دهد.

افزایش فاصله قیمت بازار داخلی و بازار وارداتی

معاملات دو هفته پیش در بازار داخلی PET ترکیه با فاصله زیاد نسبت به بهای PET وارداتی انجام شد.

به گفته فعالان این بازار فعالیت‌های بازرگانی در بازار داخلی کماکان محتاطانه انجام می‌شود زیرا مسائل اقتصادی مداوم، نقدینگی شدید و انتخابات  پیش رو در ماه مارس میزان مصرف را محدود به نیاز کرده‌اند. داده های ChemOrbis همچنین نشان می‌دهد که قیمت‌های داخلی از یک هفته قبل به طور متوسط افزایش یافته است.

تلاش برخی از تولیدکنندگان داخلی برای افزایش قیمت ها

بالا رفتن قیمت‌های وارداتی چندین تولیدکننده داخلی  را تشویق کرد  قیمت‌های لیست خود را در هفته گذشته افزایش دهند. با این وجود، آنها اذعان کردند: "با توجه به فصل رکود زمستانی مشتریان ما در برابر این افزایش قیمت مقاومت می‌کنند. باید دید که آیا قیمت ها بعد از تعطیلات چین این روند صعودی را حفظ خواهند کرد یا خیر. "

منبع

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 100%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

درج کارت ویزیت شرکت من

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟