جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

مروری بر بازار PVC ترکیه و اروپا در سال 2018: کاهش مصرف در ترکیه برای مقابله با عرضه پایین در اروپا
چالش­‌های اقتصادی، سال سختی را برای بازار پی وی سی ترکیه رقم زد که در نتیجه منجر به کاهش قابل توجه صادرات اروپا به ترکیه شد، این درحالیست که سابق بر این ترکیه بازار با ثباتی برای PVC اروپا به شمار می­رفت.

سقوط 9 ماهه­‌ی بازار PVC در ترکیه تا پایین­‌ترین قیمت در دو سال و نیم گذشته

به غیر از مدتی کوتاه در اوایل ماه ژوئن، قیمت واردات در ترکیه در فاصله ماه­‌های مارس تا نوامبر 2018 به طور پیوسته روندی نزولی داشت. و بر اساس شاخص قیمت ChemOrbis، بازار معاف از تعرف گمرکی  گرید K67 پی­ وی سی در این مدت به طور متوسط 12٪ کاهش یافت و قبل از افزایش قیمت اواخر نوامبر به علت نگرانی از محدودیت عرضه، این محصول به پایین­‌ترین قیمت خود از ماه مارس 2016 رسید.  

نقش پررنگ محدودیت عرضه در اواخر سال 2018

کاهش سرعت عرضه در کنار پیشنهادات فروش کمتر از سوی اروپا تنگنای شدیدی به وجود آورد که در نتیجه آن بازار PVC ترکیه تا آخر سال 2018 با افزایش قیمت روبرو شد.  توقف تولید KEM ONE، کمپانی اصلی فرانسه در کنار آغاز دوره تعمیرات نگهداری کمپانی Petkim، محدودیت عرضه را تشدید کرد.

ادامه فاصله میان ترکیه و ایتالیا در سال 2018

داده­‌های میانگین هفتگی شاخص قیمت ChemOrbis نشان می­‌دهد که شکاف بین بازار داخلی K67 ایتالیا و بازارهای معاف از تعرفه گمرکی K67 ترکیه بالاتر از 200 دلار در هر تن بوده که بیشترین فاصله را در یک مدت زمان طولانی نشان می­‌دهد.

کاهش مصرف PVC تركيه به خاطر کاهش ارزش لیر

بازار ترکیه با توجه به محدودیت­‌های نقدی شاهد کاهش قابل توجه مصرف‌کنندگان بود. ارزش لیر ترکیه در ماه اوت 85 درصد کاهش یافت و در مجموع از آغاز تا پایان سال با کاهش 42 درصدی مواجه شد.

آمار واردات ChemOrbis تایید می‌کند که واردات پی وی سی PVC در ژانویه و اکتبر با کاهش 10 درصدی نسبت به سال قبل، به 540 هزار تن رسید.

کاهش واردات PVC آمریکا از ماه جولای با توجه به تعرفه­‌های بالاتر گمرکی

آغاز بحران­‌های سیاسی با ایالات متحده از ماه مه منجر به تغییر مقررات گمرکی و محدود شدن واردات PVC آمریکا به ترکیه شد و با اینکه ترکیه از اوایل ماه سپتامبر مجددا شروع به صدور مجوزهای لازم کرد اما به دلیل اعمال 50 درصد افزایش تعرفه دریافت ضمانتنامه برای PVC آمریکا، تولیدکنندگان تمایل چندانی برای واردات از آمریکا نداشتند.

بالا بردن تعرفه گمرکی در ماه­‌های جولای و آگوست، تاثیر بسزایی بر حجم واردات PVC آمریکا به ترکیه داشت. در این دو ماه حجم واردات به ترتیب با کاهش 80 و 63 درصدی روبرو شد. این در حالیست که در ماه سپتامبر و اکتبر هیچ وارداتی برای این محصول از آمریکا ثبت نشده و در مواردی معدود تولیدکنندگان به گزینه­‌های جایگزین از جمله مواد روسی و اوکراینی روی آوردند.  

ورود آمریکا به بازر اروپا در ماه­های ژوئن و نوامبر به علت قیمت­‌های رقابتی

هجوم محموله­‌های آمریکایی به بازارهای اروپایی پس از دست دادن بازار ترکیه، از اوایل تابستان شروع شد. دقیقا مشابه اتفاقی که در مورد آسیای جنوب شرقی و هند بعد از شروع جنگ تجاری با چین رخ داد.
آمار واردات ChemOrbis در 8 ماه اول سال 2018 نشان می­‌دهد ایتالیا 28000 تن PVC از آمریکا وارد کرده است، درحالیکه کل واردات PVC آمریکا به ایتالیا در سال 2017 دوازده هزار تن بوده است.  

کاهش بهای آنی پی وی سی داخلی اروپا در سال 2018

از ابتدای ماه مه با توجه به کاهش واردات به ترکیه که بازار هدف اصلی PVC به شمار می­‌رود، اروپا با افزایش موجودی و عرضه دست و پنجه نرم می­کرد. علاوه بر این کاهش تقاضا و توقف تولید چندین تولیدکننده PVC به علت تعمیرات و نگهداری در بهار و تابستان دیگر عوامل موثر بر بازار PVC اروپا بودند. تمایل برای خرید به قدری ضعیف بود که پی وی سی ایتالیا در ماه­های ژوئن و سپتامبر، هم قیمت با اتیلن در بازار اروپا معامله شد.

تعطیلی کارخانه­‌ها تا ماه دسامبر نتوانست بازار PVC اروپا را تحریک کند

 همزمان با تعطیلی کارخانه­‌ها و اعلام وضعیت اضطراری در فرانسه، آلمان، چک و هلند همراه با مسائل لاجیستیکی ناشی از کاهش سطح آب در رودخانه راین و تحولات برنامه ریزی شده در روسیه و اوکراین، ترس از کمبود عرضه در نوامبر و دسامبر منجر به افزایش قیمت PVC شد.

کمترین ارزش PVC داخلی ایتالیا در دوسال اخیر

طبق شاخص قیمت مواد شیمیایی ChemOrbis، این میزان افزایش قیمت موقت توانست میانگین قیمت ماهانه را در تعادل نگه دارد اما در پایان سال جاری نتوانست از رسیدن بهای آنی PVC به کمترین سطح در دو سال اخیر جلوگیری کند.

گروه ترجمه ویکی پلاست

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 100%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟