پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

اختلاف ارزش گريد فيبر پلي پروپيلن نسبت به گريد رافيا در تركيه به  85 دلار رسيد
در اواسط ماه ژانویه، ارزش گريد فيبر پلي پروپيلن در تركيه افزايش يافت. اگر چه پس از اين افزايش قيمت ارزش گريد رافيا هم بيشتر شد اما بازار گريد فيبر عمدتا به دليل نگرانی های ناشي از عرضه، با سرعت بيشتري صعود کرد.

اولين افزايش قيمت كمپاني پتكيم پس از هشت ماه

به گزارش گروه ترجمه ویکی پلاست به نقل از chemorbis، روز سه شنبه، پتکیم، تولید کننده داخلی تركيه، اولین افزایش قیمت خود از ژوئن 2018 را اعمال کرد و لیست قیمت گريدهاي پلي پروپيلن خود را به ميزان 20 دلار براي رافيا و 40 دلار براي فيبر و تزريق بالا برد.  این خبر توزیع کنندگان محلی را ترغيب كرد قيمت هاي پيشنهادي خود را افزایش دهند. به گفته واحدهاي تبديلي، ديگر از آستانه 1500 دلاري براي گريد رافيا خبري نيست و گريد فيبر با احتساب ماليات بر ارزش افزوده به 1600 دلار به ازاي هر تن رسيد.

اختلاف قيمت گريد فیبر و رافیا به 85 دلار به ازای هر تن رسید

داده های میانگین هفتگی شاخص قیمت ChemOrbis، براي هر هر دو گريد رافيا و فيبر پلي پروپيلن در يك ماه و نيم گذشته افزايش قيمت تجمعي در حدود 45 دلار در هر تن را نشان مي دهد. با این حال اختلاف ارزش این دو محصول در این هفته تقریبا تا 85 دلار در هر تن افزایش یافت.

داده ها نشان می دهد اختلاف ارزش رافيا و فيبر بعد از رسيدن به بالاترين سطح خود (100 دلار در هر تن ) در ماه مارس 2018، در ساير ماه هاي سال گذشته بين 25 تا 50 دلار در نوسان بوده است.  

تاخير در ارسال محموله هاي خاورميانه تقاضا براي گريد فیبر را افزایش داد

واحدهاي تبديلي فیبر در ماه ژانویه به دليل كمبود نقدينگي و نداشتن مشتري ترجيح دادند با حداقل موجودي توليد خود را پيش ببرند بنابراين خريد چنداني در اين ماه انجام نگرفت. به گفته ي فعالان اين بازار تاخیر غیر منتظره در ارسال محموله ها از عربستان سعودی و اسرائیل باعث شد تا تولیدکنندگان برای تامين نياز خود دوباره به بازار مراجعه كرده در نتيجه بازار با محدوديت موجودي مواجه شود."  

به وجود آمدن یک اشكال فنی در کارخانه پتروشیمی در الجبیل (APS) همزمان با غیبت  یکی دیگر از تامین کنندگان سعودی (NATPET) از ماه اکتبر سال گذشته، نگرانی ها در مورد میزان عرضه در این ماه را  افزایش داده است. طبق آخرین گزارش ها انتظار نمی رود NATPET تا قبل از سپتامبر عملیات خود را از سر بگیرد و مدت زمان دقیق تعطیلی APC هم اعلام نشده است.

خودداری بازرگانان از انجام معاملات در حجم های بالا

چندین معامله گر در ترکیه از سه ماهه آخر سال 2018، با توجه به مشکلات اقتصادی، در انجام معاملات محتاطانه عمل کردند. "میزان فیبر اختصاص یافته به بازار ترکیه از سوی کشور مصر کاهش یافته است. علاوه بر این در حال حاضر موجودی انبارهای کمپانی پتکیم تولید کننده داخلی ترکیه، با توجه به فروش رضایت بخش این کمپانی در اوایل ماه جاری، محدود شده است.

عرضه چه هنگامی مناسب خواهد شد؟

آنچه مشخص است بهبود نخواهد یافت و در ماه مارس موج جدیدی از افزایش قیمت ها از راه خواهد رسید.

یك توليد كننده مي گويد: "توليد كننده اصلي عربستان سعودی محموله اختصاص يافته ماه فوريه خود را به فروش رسانده و قيمت‌هاي پيشنهادي براي محموله هاي بعدي احتمالا تا حدود 1220-1250 دلار / تن  بالا خواهد رفت و ما به سختی می توانیم پیشنهادي برای خريد فیبر پیدا کنیم. توليدكننده هاي ایرانی نیز فعال نیستند و نرخ حمل و نقل از اين کشور به دليل در پيش بودن تعطيلات نوروز بالاست."

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟