یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

ادامه روند پایدار بازار پلی پروپیلن در خاورمیانه و آفریقا
قيمت پلی پروپیلن در بازارهای خاورمیانه از ماه گذشته با توجه تعطیلی های برنامه ریزی شده و بعضا غیر مترقبه برخي واحدهاي توليدي اندکی افزایش یافت اما نتوانست اين روند را در ماه فوريه در سرتاسر منطقه حفظ كند. بازار ماه مارس پلی پروپیلن آفریقا هم برای اولین بار پس از یک سال پايدار شده است.

ادامه روند پایدار بازار عربستان سعودی در ماه مارس

به گزارش گروه ترجمه ویکی پلاست یکی از تولیدکنندگان عربستان سعودی پیشنهادات پلی پروپیلن خود را برای ماه مارس در مقایسه با ماه فوریه با ده دلار افزایش قیمت به بازار منطقه عرضه کرد، اما يكي ديگر از توليدكنندگان اين كشور تغییری بر قیمت های پیشنهادی ماه مارس اعمال نکرد.

پیشنهادات جدید، منعکس کننده این دیدگاه فعالان بازار است که قیمت های بالاتر و رونق بازار را براي سراسر جهان پیش بینی می كردند. در عین حال با توجه به نزدیک بودن ماه رمضان انتظار مي رود تقاضا بالاتر هم برود. 

تکرار قیمت های یک تولید کننده اماراتی برای سومین ماه متوالی

فعالان بازار امارات در ماه مارس هم برای سومین ماه متوالی قیمتهای جدید را بدون تغییر از تولید کننده اماراتی دریافت کردند این درحالیست که تولید کننده اصلی عربستان سعودی قیمت های پلی پروپیلن خود را افزایش داده بود.

به رغم بهبود نسبی، فعالیت های تجاری در امارات همچنان کمتر از حد انتظار است.  معامله گران آغاز ايجاد بهبود در وضعیت بازار تقاضا را تایید کرده و با توجه به نزدیکی ماه رمضان وضعیت بهتری را برای این بازار پیش بینی می کنند.

تعطیلی واحد های تولیدی در خاورمیانه

تعطیلی های از قبل برنامه ریزی شده و یا توقف ناگهانی واحدهای تولیدی در خاورمیانه، روند پایدار بازار را که از ماه گذشته آغاز شده بود تقویت کرد.

در ماه فوریه، یکی از خطوط تولید پلی پروپیلن شرکت پتروشیمی ادونس عربستان سعودی در الجبیل، به دلایلفنی غیر منتظره تعطیل شد.  این واحد به تازگی در هفته ای که گذشت تولید خود را از سر گرفت.  

پیش بینی می شود شرکت پتروشیمي سعودیNATPET تا اواسط سال جاری همچنان تعطیل باقی بماند كه اين مسئله منجر به محدود شدن بیشتر عرضه در منطقه خواهد شد.

مجتمع پتروشیمی کمپانی  Borouge(سرمایه گذاری مشترک شرکت نفت ملی ابوظبی و( Borealis  در امارات متحده عربی، در دوره تعمیرات نگهداری به سر می برد که این موضوع روی واحد پلی پروپیلن این کمپانی تاثیر خواهد گذاشت.

اولین افزایش قیمت پلی پروپیلن کمپانی ELEME پس از یک سال

ELEME  یکی از تولید کنندگان كشور نیجریه پیشنهادهای ماه فوریه خود را با افزایش 28 تا 31 دلاری برای هر تن به بازار داخلی اعلام کرده است. با توجه به شاخص قیمت ChemOrbis، این اولين افزایش قیمت پلی پروپیلن بعد از ماه مارس 2018 است. فضای بازار در نیجریه تحت تاثیر بی ثباتی سیاسی و اقتصادی مربوط به انتخابات به تاخیر افتاده ریاست جمهوری در اين کشور قرار دارد.

رکود در بازار تقاضای کنیا

در همین حال در کنیا، محدوده قیمت کلی گرید رافیا و تزریق پلی پروپیلن پیشنهادی از طرف دو تولید کننده عربستان سعودی کم و بیش نسبت به فوریه بدون تغییر باقي ماند.  فعالان بازار کنیا اعلام کردند با توجه به اینکه خریدها به نیازهای اساسی خریداران محدود شده فعالیت چندانی در بازار مشاهده نمی شود.

اگرچه فعالان بازار انتظار افزایش تقاضای فصلی را دارند، هنوز هم این سوال مطرح است که آیا فضای چالشی در اقتصاد قاره بر روند مثبت مورد انتظار تاثیر خواهد گذاشت یا خیر؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 100%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

درج کارت ویزیت شرکت من

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟