سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

پاکان پلاستکار

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

بیشترین بهای آنی نفتا در بازار آسیا و اروپا در سه ماه گذشته
بهای آنی نفتا در اروپا و آسیا نسبت به آغاز سال جاری که طی یک دوره پر اغتشاش نزولی تا پایین ترین سطح خود در چند ماه اخیر رسیده بود تا حدود 20 درصد افزایش یافت. پس از کاهش قیمت به کمتر از 500 دلار در هر تن در سه ماهه آخر سال 2018 بهای نفتا در حال حاضر در هر دو قاره در بالاترین سطح خود نسبت به ماه نوامبر گذشته قرار دارد.


بهای نفت خام سبک عامل موثر بر قیمت ها  در سه ماهه آخر سال 2018

به گزارش گروه ترجمه ویکی پلاست و بر اساس داده های ChemOrbis Price Wizard بهای آنی نفتا بر مبنای CFR ژاپن و CIF  شمال غرب اروپا در اواخر دسامبر سال گذشته تا پایین تر از 500 دلار/تن کاهش یافته و برای اولین بار به قیمتی پایین تر از آستانه قیمت سال 2017 رسید.

کاهش قیمت نفتا در چند ماه اخیر به شدت متاثر از قیمت نفت خام بوده است. روند نزولی کاهش جهانی نفت خام در اکتبر 2018 به دلیل عرضه بیش از حد و بلاتکلیفی اقتصادی آغاز شد. همانطور که داده های ChemOrbis Price Wizard نشان می دهند، قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمیتنت و برنت طی دو ماه تا بیش از 40 درصد کاهش یافته است.

بازتاب بهبود بهای نفت خام در دو ماه اخیر بر قیمت نفتا  

با این حال، کاهش تولید اوپک  قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمیتنت و برنت را تا 30 درصد بالاتر از قیمت اواخر ماه دسامبر افزایش داد. چشم انداز مثبت مذاکرات تجاری ایالات متحده و چین  هم عامل محرک دیگر این افزایش قیمت بود.

علاوه بر افزایش قیمت نفت خام جهانی در معاملات آینده، بازار مناسب تقاضا در آسیا و اروپا نیز دیگر عامل موثر بر افزایش قیمت هاست.

افزایش قیمت ها تا حدود 85-90 دلار  

میانگین هفتگی  قیمت نفتا در آسیا از اواخر دسامبر 2018 که قیمت ها به پایین ترین حد 17 ماه گذشته رسیده بود، تا 85 دلار به ازای هر تن افزایش یافت و در حال حاضر حدود 540 دلار در هر تن به صورت CFR ژاپن گزارش شده است. بهای آنی نفتا در اروپا نیز نسبت به اواخر دسامبر در حدود 90 دلار در هر تن افزایش یافته است و در حال حاضر حدود 525 دلار در هر تن به صورت CFR شمال غرب اروپاست.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 100%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟