پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

پاکان پلاستکار

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

قیمت بالای نفت خام نتوانست قیمت مونومرها در آسیا را بالا ببرد
از ماه مارس گذشت نفت خام جهانی مسیری صعودی را در پیش گرفته است. با این حال مونومرهای اتیلن، پروپیلن و استایرن و همچنین پارازایلین نتوانستند روند صعودی نفت خام را دنبال کنند.

افزایش قیمت نفتا در پی بالا رفتن قیمت نفت خام

گروه ترجمه ویکی پلاست: از اواخر ماه آوریل در پی تصمیمات دولت ایالات متحده برای پایان دادن به معافیت از تحریم‌ها برای 8 کشور وارد کننده نفت ایران، روند افزایشی قیمت معاملات آتی نفت خام شدت گرفته است.  

با این وجود، باتوجه به کوتاه مدت بودن نگرانی‌ها در مورد عرضه نفت خام و همچنین بسته شدن معاملات آتی، این ماراتن افزایش قیمت نفت خام اخیرا اندکی فروکش کرده است.

با این حال، داده‌های بدست آمده از شاخص قیمت ChemOrbis نشان می‌دهد نفت خام وست تگزاس اینترمیتنت در بورس کالای نیویورک همچنان در بالاترین قیمت 6 ماه اخیر خود قرار دارد. بهای آنی نفتا نیز هماهنگ با رشد سریع نفت خام به بالاترین سطح 6 ماه اخیر خود رسید.

 
سقوط قیمت اتیلن به دلیل عرضه بیش از حد

قیمت اتیلن پس از آنکه در اواسط ماه فوریه به بالاترین قیمت خود در چهار ماه رسید، در حال حاضر با توجه به افت تقاضا مسیر معکوسی را پیش گرفته است.  عرضه بیش از حد منجر به سقوط قیمت‌های CFR شمال شرقی آسیا به کمترین میزان سه ماه و نیم اخیر شد.

سقوط قیمت اتیلن به دلیل عرضه بیش از حد

 
کاهش 50 دلاری قیمت پروپیلن پروپیلن در ماه مارس

داده‌های ChemOrbis نشان می‌دهد بهای آنی پروپیلن از ابتدای ماه مارس با شيب ملايمی كاهش يافته و از اواسط ماه آوریل در پایین‌ترین سطح خود از اواخر نوامبر 2018 ثابت باقی مانده است. در طول دو ماه گذشته كاهش تجمعی قیمت پلی‌پروپيلن به حدود 50 دلار در هر تن رسيده است.

درست مشابه اتيلن، دليل اصلی  قيمت پايين پروپيلن فراوانی عرضه در بازار در پی راه اندازی چندين واحد جديد هيدروین زدايی از پروپان در سراسر منطقه بوده است

 
پایین‌ترین بهای استايرن در 5 ماه اخير به رغم آغاز دوره‌های تعميرات نگهداری

داده‌های هفتگی ChemOrbis  نشان می دهد كه در پایان هفته گذشته،  بهای آنی استایرن بر اساس FOBکره جنوبی در پایین ترین سطح خود را از اواسط ماه نوامبر سال گذشته قرار گرفته است.  به دليل شروع دوره های تعميرات نگهداری واحدهای توليد استايرن در منطقه و همچنين اين واقعيت كه قيمت استايرن به هزينه انرژی بالادستی وابستگی زيادی دارد، اين كاهش قيمت دور از انتظار بود.

با این وجود هنوز مشخص نشده است که آیا محدوديت عرضه استایرن  در بازار داخلی چین منجر به افزايش قيمت ها در روزهای پيش رو خواهد شد و يا خير.  

 

پايين ترين بهای پارازايلين در 4 ماه اخير

بهای آنی پارازايلين نيز نسبت به افزايش بهای بسته‌های انرژ ی بی‌تفاوت بود. شاخص قیمتChemOrbis نشان می دهد که كاهش بهای آنی اين محصول از اوایل ماه مارس به بیش از 160 دلار در هر تن رسیده كه 60 دلار آن مربوط به هفته گذشته است.

تقاضای پايين همراه با اضافه شدن ظرفيت‌های توليدی جديد دليل اصلی كاهش قيمت پارازايلين در منطقه است.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 100%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟