جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

قيمت پلي پروپيلن در بازار اروپا از پايين ترين ميزان يك سال اخير خود بالاتر رفت
به عقيده خریداران كل افزایش قيمت مونومر پروپيلن به قيمت پلی پروپيلن منتقل خواهد شد. به گفته آنها، هیچ دلیلی ندارد که از افزايش قيمتی بیشتر از تاثیر پذیری از قیمت مونومر حمایت شود. از آنجا كه تقاضای فصلی هنوز افزايش نيافته و با توجه به كاهش رشد صنعت خودرو فعالان بازار هم رویه محتاطانه‌تری در پیش گرفته‌اند.

مقاومت در برابر افزایش قیمت پلیمر بیش از افزایش قیمت مونومر

گروه ترجمه ویکی پلاست؛ در اروپا، پیشنهادات پلي پروپيلن ماه مارس درست به ميزان افزايش قيمت پروپيلن با افزایش قیمت 25 یورو در هر تن ارائه شد، در عین حال برخی پيشنهادات حتي از افزايش قيمت پروپيلن هم فراتر رفت. اما خريداران در برابر اين پيشنهادات بالاتر  مقاومت كردند.

تعادل در بازار عرضه و تقاضا

فعالان بازار عقيده دارند تقاضای متوسط و عرضه کافی ممكن است اين افزايش قيمت را محدود كند. خريداران با اتكا به فراوانی عرضه و با توجه به نزديک شدن موعد تحويل محموله های وارداتی واكنش چندانی به افزايش قيمت 40 يورويی نشان ندادند.

يك فروشنده سوييسی می‌گويد: "خريداران قبل از شروع این دور از افزايش قيمت‌ها، انبارهای خود را پر كرده بودند بنابراين در ماه مارس تمايل چندانی برای خريد وجود ندارد."  

تعويق خريدها تا نيمه دوم ماه مارس

خریداران صبر می‌كنند تا پيشنهادات بيشتری برای پلی پروپيلن ارائه شده و مذاكرات ماهيانه آغاز شود. آنها خريدهای خود را به نيمه دوم ماه موكول كرده تا از تخفيف برخوردار شوند.

یک واحد صنعتی كه پيشنهادات خريد پلی پروپيلن را با افزايش قيمت 30 تا 35 دلاری دريافت كرده است گفت: " در حال حاضر موجودی انبارهای ما كافيست، حجم عرضه به ميزان قبل باقی مانده اما تقاضا نسبت به سال قبل كاهش يافته است بنابراین انتظار می رود که افزایش قیمت بسيار جزئی باشد."

تاثير افزایش قيمت پروپیلن بر معاملات پلی پروپيلن

به عقيده خریداران كل افزایش قيمت مونومر پروپيلن به قيمت پلی پروپيلن منتقل خواهد شد. به گفته آنها، هیچ دلیلی ندارد که از افزايش قيمتی بیشتر از تاثیر پذیری از قیمت مونومر حمایت شود. از آنجا كه تقاضای فصلی هنوز افزايش نيافته و با توجه به كاهش رشد صنعت خودرو فعالان بازار هم رویه محتاطانه‌تری در پیش گرفته‌اند.

یکی از فعالان بازار می‌گويد: ما برخی از مواد وارداتی تحويل در ماه مه را از پيش خريداری كرده‌ايم چون قيمت‌ها تا ماه ژوئن افزايش خواهد داشت. بنابراین، قراردادهای ماه مارس درست مانند مونومر پروپيلن٬ با افزايش قيمت 25 يورويی بسته خواهد شد. "

افزایش قيمت پلی‌پروپيلن در ماه مارس

اگرچه مقدار افزایش قيمت دقيق معاملات پلی‌پروپيلن هنوز مشخص نشده است. اين محصول با توجه به افزايش قيمت های اخير روندی صعودی در پیش گرفته است.

با توجه به داده های شاخص قیمت ChemOrbis، میانگین هفتگی بهای آنی هومو پلي پروپيلن و گريد تزريق   PPBC  در ايتاليا پس از رسيدن به پايين ترين سطح خود نسبت به دسامبر 2017، در اواخر ماه فوريه افزايش يافت.
داده ها همچنین نشان می دهند که در نیمه دوم فوریه گريد تزریق و BC پلی پروپيلن  در شمال غرب اروپا از پايین ترين ميزان يك سال گذشته خود در بالاتر رفته است.

منبع: ChemOrbis

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟