پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

پاکان پلاستکار

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

رکود بازار اتیلن آسیا به دلیل عرضه مازاد
بهای آني اتیلن آسیا پس از رسیدن به نقطه اوج خود در اواسط ماه فوریه، روندی نزولی در پیش گرفته است. پیش از این، قیمت اتیلن به مدت یک ماه رو به افزایش گذاشت و به بالاترین بهای خود از اکتبر 2018 رسده بود.

سقوط قیمت ها در نیمه دوم ماه فوریه

به گزارش گروه ترجمه ویکی پلاست قیمت اتیلن در بازارهای منطقه به دلیل محدودیت عرضه، از اواسط ژانویه تا اواسط فوریه امسال به سرعت افزایش پیدا کرد.

حجم بالای تقاضا در بازار چین در دوره قبل از تعطیلات، به ویژه از سوی تولیدکنندگان استایرن، روند افزایش قیمت را تسریع کرد به نحوی که قیمت اتیلن در چین و جنوب شرقی آسیا  توانست قیمت  پلی اتیلن سبک و پلی اتیلن سبک خطی را پشت سر بگذارد.  

پیش از این در ماه مارس، فعالان بازار آسیا، ترکیه و اروپا اعلام کردند که تولیدکنندگان کره ای پیشنهادات فروش پلی اتیلن را برای آنها محدود کرده اند زیرا ترجیح می دهند به جاي پليمرها، مونمر اتیلن را با حاشیه سود بیشتری به فروش برسانند.

کاهش تجمعی قیمت اتیلن تا 100 دلار در هر تن طی مدت دو هفته

عرضه مازاد اتیلن از طرف دیگر مناطق، دلیل اصلی کاهش قیمت ها به شمار می رود.

 داده های بدست آمده از اطلاعات هفتگیChemOrbis Price Wizard نشان می دهند به طور کلی قیمت های    CFR در شرق آسیا از اواسط ماه گذشته به میزان 105 دلار به ازای هر تن کاهش یافته اند.

 

آیا توقف تولید کراکرها مانع سقوط بیشتر بهای اتیلن می شود؟

نکته­ای که باید در اینجا مورد بررسی قرار گیرد تاثیر توقف تولید واحدهای کراکر آسیا با فرا رسیدن فصل تعمیرات و نگهداری، بر روند نزولی قیمت اتیلن در روزهای آینده است. در بازه زمانی ماه مارس تا ماه مه تولید بسیاری از کراکرها، به ویژه در ژاپن و کره جنوبی، به دلیل تعیمرات و نگهداری به مدت 1 تا 2 ماه متوقف خو.اهد شد.

"اگرچه در چند هفته گذشته قیمت نفت خام و نفتا برای معاملات آتی تغییر چندانی نداشته است اما بهای آنی اتیلن به روند نزولی خود ادامه می دهد. ادامه روند عرضه به بازار، اثر تعطیلی کراکرها را کمرنگ کرده است." 

علت این عرضه بیش از حد چیست؟

آنچه منجر به عرضه بیش از حد اتیلن به بازار شده سیل واردات اروپا به آسیا به دلیل بالا بودن اختلاف قیمت این محصول در دو قاره است. طبق داده های ChemOrbis Price Wizard، میانگین هفتگی قیمت اتیلن در آسیا، با وجود کاهش قیمت اخیر، هنوز بیش از 116 دلار در هر تن بیش از اروپا است.

منبع

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 100%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

درج کارت ویزیت شرکت من

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟