یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

پاکان پلاستکار

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

افزایش قیمت پلی پروپیلن وارداتی در چین
با شروع ماه آوریل به دلیل محدودیت عرضه از سوی تامین کنندگان خارجی قیمت پلی پروپیلن وارداتی در چین رو به افزایش گذاشت. بهبود نسبی تقاضا به دنبال کاهش مالیات بر ارزش افزوده و نیز افزایش قیمت نفت خام، از دیگر عوامل موثر بر این افزایش قیمت بوده است.

محدودیت عرضه از سوی خاورمیانه و هند

به گزارش ویکی پلاست و بر اساس شاخص قیمت ChemOrbis، قیمت گرید رافیا هموپلی پروپیلن وارداتی بر اساس CFR چین در مقایسه با آغاز ماه آوریل، در حدود 12 دلار در هر تن افزایش یافته است.

عامل اصلی این افزایش قیمت محدودیت عرضه از سوی خاورمیانه و همچنین تعطیلی برخی از واحدهای تولیدیست. به گفته فعالان بازار چین، پیشنهاد قیمت معامله‌گران برای پلی‌پروپیلن وارداتی از عربستان سعودی 10 تا 20 دلار افزایش قیمت داشته است.  

به علاوه فروشندگان هندی به دلیل دوره های تعمیرات و نگهداری و همچنین تقاضای مناسب در بازار داخلی، تخصیص کالای خود به مقاصد صادراتی از جمله چین و ترکیه را محدود کرده‌اند که این امر منجر به افزایش قیمت پلی پروپیلن در بازار داخلی هند شده است.

افزایش تقاضای خریداران چینی در پی کاهش مالیات بر ارزش افزوده

چین به طور رسمی از ابتدای ماه  آوریل مالیات بر ارزش افزوده را از 16 درصد به 13 درصد کاهش داد که این امر تولیدکنندگان داخلی را ترغیب کرد برای پر کردن موجودی انبارهای خود دوباره به بازار روی بیاورند.  

داده‌های اقتصادی مثبت نیز به بهبود جو بازار کمک کرده است. تولید ناخالص داخلی چین در سه ماهه اول سال جاری تا 4.6 درصد رشد داشته است که این رقم در حدود یک دهم درصد بالاتر از حد انتظار بوده است.  

همچنین میانگین هفتگی داده‌های  ChemOrbis نشان می‌دهد که نفت خام وست تگزاس اینترمیتنت با وجود نوسانات جزیی در این هفته کماکان در بالاترین سطح خود نسبت به 6 ماه گذشته قرار دارد.  

موجودی بالای پلی پروپیلن و فشار بر بازار داخلی

با این حال، افزایش قیمت پلی پروپیلن وارداتی تاثیری بر قیمت پلی پروپیلن داخلی در بازار چین نداشته است. از عوامل این عدم تاثیر پذیری می توان به کاهش تقاضا، ضعف معاملات آتی بورس کالای دالیان و ذخیره بیش از اندازه تولیدکنندگان داخلی اشاره کرد. به گفته فعالان بازار بیشتر واحدهای تبدیلی تنها به تامین نیاز خود می پردازند و حتی تعطیلی های برنامه ریزی شده هم نتوانسته عرضه داخلی را محدود کند.  

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 100%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟