شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

پاکان پلاستکار

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

تاثیر ركود پیش از تعطیلات بر روند صعودی بازار پلی‌اتیلن در چین
در چین، قیمت پلی‌اتیلن وارداتی با وجود تاثیرگذاری برخی فاکتورهای مثبت، همچنان به روند پایدار خود در هفته گذشته ادامه داد. به گفته فعالان این بازار، با نزدیک شدن تعطیلات فعالیت‌های بازرگانی کمابیش متوقف شده است.

آغاز تعطیلات سال نو چینی در اوایل ماه فوریه

تعطیلات یک هفته‌ای سال نو چینی از 4 فوریه شروع می‌شود و تا 8 فوریه ادامه دارد.
یک از معامله‌گران بين المللی اواخر هفته گذشته اظهار داشت: "معاملات در سطح بسیار محدودی انجام می‌شود، بسیاری از خریداران پلی‌اتیلن فعلا دست نگه داشته و دور بعدی خرید خود را تا پس از تعطیلات به تعویق انداخته‌اند."
بسیاری از معامله‌گران بر این باورند که رکود پیش از تعطیلات تاثیر عوامل مثبت موثر بر بازار مانند محدودیت عرضه و بالا رفتن قیمت اتیلن را تحت شعاع خود قرار داده است.  
 
محدودیت عرضه داخلی

به گفته معامله‌گران عرضه کلی پلی ‌اتیلن  در بازار داخلی محدود بوده و برخی از تامین کنندگان با اشاره به کاهش موجودی انبارهای خود تلاش كرده‌اند قیمت‌های هفته گذشته را بالا نگه دارند.

"با این وجود، به دليل كاهش تقاضا با فرارسيدن زمان تعطيلات، محدودیت عرضه نتوانست منجر به بالاتر رفتن قیمت‌ها شود و بازار با ركود مواجه شده است."
 
بالا رفتن مجدد بهای آنی اتیلن تا بيش از 1000 دلار به ازای هر تن

بنا بر داده‌های شاخص قیمت ChemOrbis بهای آنی اتیلن به صورت CFR برای آسیای جنوب شرقی دوباره تا بیش از 1000 دلار افزایش یافت.
این داده‌ها نشان می‌دهد که میانگین هفتگی بهای آنی اتیلن در حال حاضر در بالاترین سطح از اواخر ماه نوامبر قرار دارد.
 
کاهش شکاف قیمت بین پلی‌اتیلن وارداتی و اتیلن

داده های شاخص قیمت ChemOrbis نشان می‌دهد که شکاف قیمت بین بازار پلی اتیلن وارداتی چین و بهای آنی اتیلن در دو هفته گذشته پس از افزایش قیمت شدید اتیلن، به میزان قابل توجهی (در حدود 130 تا 150 دلار به ازای هر تن) کاهش یافته است.

در حال حاضر میانگین هفتگی  قیمت گرید  فیلم پلی اتیلن سبک وارداتی بر مبنای CFR چین، 10 تا 15 دلار بالاتر از بهای آنی اتیلن بر مبنای CFR برای شرق دور است. در مورد پلی اتیلن سبک خطی و پلی اتیلن سنگین این رقم به ترتیب 35 دلار و 75-80 دلار به ازای هر تن است.

تاثیر اندک بالا رفتن ارزش یوآن بر میزان تقاضای پلی اتیلن وارداتی

بهبود غافلگیرانه ارزش یوآن در اوایل سال، تا حدی بر بازار تقاضا تاثیر گذاشت. تأمین کنندگان خارج از کشور برای قیمت گذاری محصولات ماه فوریه خود در بازار چين رويه قاطعانه‌ای در پيش گرفته‌اند.
 
با این حال، از آنجا که اکثر خریداران همچنان بر چشم انداز بازار پس از تعطیلات را مبهم قلمداد می‌كنند، قیمت‌های پیشنهادی برای واردات پلی اتیلن حرکت رو به بالای قابل توجهی نداشته است.

براساس اطلاعات منتشر شده از سوی اداره ملی آمار چین، رشد اقتصادی این کشور در سال 2018 به میزان 6/6 درصد بوده است که در 28 سال گذشته کمترین رشد را داشته است.

گروه ترجمه ویکی پلاست

منبع

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 100%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

درج کارت ویزیت شرکت من

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟