دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

افزايش ظرفيت بازار پلی‌پروپيلن چين در سال 2019
چین در يك دهه گذشته به ميزان قابل ملاحظه‌ای ای به ظرفيت پلی‌پروپيلن خود افزوده است و اگر بتواند مطابق برنامه پيش برود افزايش ظرفیت‌های جدید پلی‌پروپيلن چين برای امسال و سال آينده بسيار بالا خواهد بود.

- بیش از 8 میلیون تن پلی‌پروپیلن در سال آماده بهره برداری

افزايش ظرفيت به ميزان سالانه بيش از 8 میلیون تن در سال 2019 نشان دهنده ۸ برابر شدن ظرفیت تولید نسبت به سال 2018 است اما معامله گران احتمال می‌دهند كه افزايش ظرفيت سال  2019 تحت تاثير مسائل سياسی و اقتصادی دستخوش تغيير شود.  

- راه اندازی تنها دو واحد جدید در سال 2018

در سال گذشته تنها از دو واحد جديد پلی پروپيلن بهره برداری شد، از جمله شرکت CNOOC و پتروشیمی شرکت شل   (CSPC)  با ظرفيت سالانه چهارصدهزارتن در سال که محصول آن در ماه آوریل سال 2018 عرضه شد. ظرفیت جدید دیگر مربوط به واحد تولیدی Yanchang Yanan Energy  با ظرفیت دويست و پنجاه هزار تن بود كه از سپتامبر گذشته وارد بازار شد.

 - سهم عمده فرآیند تبديل زغال سنگ به الفین (CTO) در بازار

به رغم اقدامات شديد دولت چين،  واحدهای فرآيند تبديل زغال سنگ به الفین (CTO) بزرگترين بخش ظرفيت سال جاری را به خود اختصاص می‌دهند. به جز فرآيند CTO، اين واحدهای جديد به فرآيندهای كراكينگ (شكست) نفتا و همچنين PDH برای توليد سالانه بيش از 8 ميليون تن پلی‌پروپيلن مجهز شده‌اند.

 - آغاز به كار دو واحد  جدید در سه ماهه اول سال 

در سه ماهه اول سال، دالیان هنگلی Dalian Hengli  قصد دارد عمليات توليد واحد چهارصد و پنجاه هزارتنی خود را  آغاز كند. انتظار میرود با شروع عمليات راه اندازی ديگر واحد پلی پروپيلن اين كمپانی به ظرفيت چهارصد هزار تن در ماه فوریه، اين واحد در سه ماهه آخر سال به توليد و بهره برداری برسد.

ظرفيت سالانه توليد پلی‌پروپيلن در مجتمع يكپارچه پالايش و پتروشيمی  ژجیانگ Zhejiang نهصد هزار تن خواهد بود.

همچنين انتظار می‌رفت مجتمع Jiutai Energy در مغولستان چين از واحد توليدی سيصد و پنجاه هزارتنی مبتنی بر زغال سنگ خود در فوريه بهره برداری كند اما در حال حاضر راه اندازی آن تا سه ماهه سوم امسال به تعويق افتاده است.

در سه ماهه دوم امسال چهار کارخانه جدید با مجموع ظرفیت بیش از 1.5 میلیون تن در سال آغاز به كار خواهند كرد.

طبق برنامه ريزی‌های انجام شده  ده كارخانه ديگر از جمله فاز 2 داليان هنگلی Dalian Hengli’s در سه ماهه آخر سال 2019 به بهره برداری خواهند رسيد كه ظرفيت آنها در مجموع در حدود چهار ميليون و ششصد و پنجاه هزار تن خواهد بود.

- كاهش تمايل برای خريد پلی‌پروپيلن وارداتی به چین از سال 2012

در نتیجه افزايش ظرفیت‌های توليدی در طول اين سال‌ها، تقاضا برای واردات كاهش يافته است. پس از واردات حدود 4 میلیون تن هوموپليمر پلی‌پروپيلن در سال 2010، چین در طول سال‌های اخیر واردات خود را به میزان 25 درصد کاهش داده و به حدود 3 میلیون تن در سال 2017-2018 رسانده است.

- آیا پیش بینی‌ها درباره افزايش ظرفيت محقق خواهد شد؟

با توجه به اینکه فقط تعداد انگشت شماری از واحدهای توليد پلی‌پروپيلن در سال گذشته به مرحله بهره برداری و توليد رسيده‌اند، ظرفیت‌های پیشنهادی برای امسال پیشرفت قابل توجهی را نشان می‌دهد. با این حال، منابع اشاره کردند که بازرسی‌های فزاینده محیط زیستی چین ممکن است سرعت پروژه‌های تبديل زغال سنگ به الفین را کاهش دهد. علاوه بر این، کاهش رشد اقتصادی چین و عدم اطمینان ناشی از جنگ تجاری با آمریکا ممکن است دامنه طرح های پیشنهادی را كاهش دهد و يا اجرای آنها را به تاخير بياندازد.

گروه ترجمه ویکی پلاست

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟